Kattintani > FELADAT ÉS CÉL - AUFGABE UND ZIEL - MISSION AND GOAL
Kattintani > Az összes bejegyzés tartalomjegyzéke 2007. szeptember 10.-től

2014. október 29., szerda

19.535 - II. Rákóczi Ferenc újratemetésére emlékeztünk Budapesten, 2014. október 25.-én > Videó felvétel: Bognár Tibor

„Dübörgő ércszekeren megjött a nagy Fejedelem…”
II. Rákóczi Ferenc szíve a törökországi Rodostóban dobbant utoljára 1735. április 8-án. Azt azonban már kevesebben tudják, hogy Mikes Kelemen temettette el a porta engedélyével édesanyja, Zrínyi Ilona mellé. Százhetvenegy éven át a galatai Szent Benedek-kápolna őrizte hamvait, s csak 1906. október 29-én helyezték végső nyugalomba Kassán a Szent Erzsébet székesegyház kriptájában.






1906 után ismét II. Rákóczi Ferencre emlékezik a nemzet. Idén a budapesti Szent István Bazilikában Október 25-én 11 órakor került sor a fejedelem újratemetésének emlékére rendezett szentmisére, amelyet a Rákóczi Öröksége Mozgalom és a Rákóczi Lovasai Hagyományőrző Egyesület szervezett.


 

Visszavitték II. Rákóczi Ferenc felújított lovas szobrát az átépítés alatt álló Kossuth térre. Pásztor János alkotásának a talapzatán a latin felirat „(RECRVDESCVNT DIVTINA INCLYTAE GENTIS HVNGARAE VULNERA)" jelentése: „Kiújulnak a nemes magyar nemzet régi sebei". (Fotó: Marjai János / MTI)


Videó felvétel: Bognár Tibor 



1906 után ismét II. Rákóczi Ferencre emlékezik a nemzet. Idén a budapesti Szent István Bazilikában...

Prof. Dr. Papp Lajos szívsebész előadása a 15:08 perctől! (Kérem felhangosítani)


Kutasi József Antal közleménye: Ezen a több mind két órás rendezvényen én is jelen voltam, és pár másodpercig a 2:18:50 órai számnál, látható vagyok!



Rákóczi Ferenc lovasszobránál voltunk a Kossuth téren október 25.-én László Ferenc vezetésével. A Szent István Bazilikában megtartott nagyon felemelő emlékmise után a Kossuth térre vonultunk a kurucokkal, betyárokkal, csikósokkal és sok-sok barátunkkal , ahol megkoszorúztuk a nagyságos vezérlő fejedelem lovasszobrát.


II. Rákóczi Ferenc Kossuth téren lévő lovasszobrának megkoszorúzása , újratemetésének 108. évfordulóján, 2014. október 25.-én. 
László Ferenc vezetésével eljöttek a Rákóczi Öröksége Mozgalom tagjai és barátai valamint a Rákóczi Lovasai Hagyományőrző Egyesület Rákóczifalváról Novák Gyula vezetésével.
 — Rózsa Molnár Henrietta és további 6 személy társaságában