Von: Szentesi Emil
Gesendet: péntek ,2010. február 12. 09:04
An: Kutasi József
Betreff: Esküszegő fővárosi koalíció.
Esküszegő fővárosi koalíció!
Nem felelős a felelőtlen Főpolgármester?!
Hetek, sőt hónapok óta, szinte naponta hallunk újakat a BKV-nál folytatott közpénz elherdálásról! A felháborító 10 és 100 milliós végkielégítés, titoktartás, jutalom, prémium címén jogtalanul felvett adóközpénz ügyek végre, rendőrségi vizsgálatot eredményeztek!
Miközben a nép többsége, az értékteremtő, évtizedes munkájáért, még havi 100 ezer Ft-ot sem kap, a sok élősködő, korrupt, kártékony lény, havonta sokmilliót tesz zsebre értéktelen, sőt káros tevékenységéért. Legtöbbször a gyalázatosan kifundált munka és egyéb szerződések alapján, amelyeket ők rafináltan fogalmaztak meg egymás megjutalmazása érdekében!
A rendőrségi kihallgatásokon derült ki, a vezető és ellenőrző bizottsági tagok mondják, nem tudtak semmit, eltitkolták előlük a valóságot. Nem értem, nem látták a szerződéseket, a kifizetéseket, kik írták alá ezeket egyáltalán? Vezetőként, ellenőrként tettek e valamit vagy havonta csak a pénzt vették fel?
Hofi szerint,- fejétől bűzlik- a láb! Igen, a lábfejétől,- mondta viccként.
Az viszont nem vicc, hanem évek óta valóság, hogy fejétől (fejeitől) bűzlik a Főváros!
Sorolhatnám hosszan, milyen vezetői döntéssorozat kellett ahhoz, hogy a „Demszky féle Világváros" ilyen lerohadt állapotba kerüljön. Aki kíváncsi a részletekre, kérje ki a 2008-évi közmeghallgatási jegyzőkönyv másolatát.
20 év alatt tizedszer vettem részt és 2-3 percben mondtam véleményt és tettem javaslatokat.
2008 decemberében 8 pontban bíráltam a fővárosi vezetést és ismételtem meg több korábbi, vagy tettem új javaslatokat! Lényegét rögzítettem „Közmeghallgatás- közgondok- közalkalmatlanság!" címmel 2008. 12. 31.-én. Ebből csak két témát említek. Idézek belőle:
7. Nem kell kétszer 500 milliárd forint!
Pont 10 éve 1998. decemberében és az óta, évente sokszor javasoltam a 4-es metró építési tervének módosítását. (….) mindössze 7 km alagutat kellett volna építeni! 2002-re kész lehetett volna összesen 100-110 milliárd forintból.
Ugyan így a tervezett M5-ös metróvonal megvalósításához csak 3.5 km (három és fél) alagutat kellene építeni, amely nem a terv szerint 600, hanem 100 milliárd Ft-ból is megvalósítható. A két metró 2012.-ben kész lehetne teljes hosszában, megtakarítva kb.1000 milliárd Ft és minimum 8-10 év többletépítési időt. (mikor lesz kész a DBR teljes hosszában, még terv sincs róla.)
8. Budai rakpart közlekedése:
A Főváros a budai rakpart szélesítését és ott 2X2, + leállósávot, szinte autópályát tervezett, az alig 30 méterre lévő dunaparti palotáktól, amely a törvénnyel védett Világörökség része. E tervel szemben 2000.-ben javasoltam egy 2X1+ leállósávú, kereszteződés mentes alagút létesítését.(….) Szakaszos ütemben most elkészülhetett volna az alagút. (….) a mintegy 7 km hosszú alagút 12-15 milliárd Ft-ból elkészülhetett volna. A javaslatomat azzal utasították el, hogy majd 10-15 év múlva épül meg, mert most nincs rá pénz. A 4-es metróra jelenleg van feleslegesen 500 milliárd Ft.!?
Dr. Demszky úr válaszát hallgatva megdöbbentem, hogy a 6.7.8 pontban megfogalmazott javaslataimra, melyek nem csak fővárosi, de országos jelentőséggel is bírnak, egyetlen szó választ sem pocsékolt! Ugyan akkor a 4 és 5-ös metróra értelmetlenül és feleslegesen elpocsékol 1000 milliárd Ft közpénzt. Érti ezt valaki? Idézetek vége.
Február 10-én a TV híradó sugározta Demszky úr néhány mondatát, mely szerint,- bár tudta, hogy Hagyó Miklós nem jól irányítja és ellenőrzi a BKV-t, azért nem indított ellene eljárást, mert az egy fő többségi koalíció veszélybe került volna!
Demszky úr bevallotta, hogy tudott, de nem tett semmit a bűnös, pazarló,- mondhatom,- népellenes tevékenység megakadályozására! A fővárosi koalíció káros működésének folytatása fontosabb volt, mint az esküjük, mely szerint: esküszöm, hogy hazámhoz…. annak népéhez hű leszek,…..javát szolgálom,- csakhogy az MSZP- SZDSZ koalíciós többség megmaradjon!
Szerintem azonban nem ez a legnagyobb károkozás, hogy néhány tucat BKV vezető jogtalanul felvett 10-100 milliós közpénzeket, hanem amelyek a nagy beruházásoknál történnek. Pl.: a 4-es metrónál, a megrendelést, a tervezést, a szerződéskötést, az építés folyamatát valamint az ellenőrzést kell(ene) vizsgálni,- miért azon a nyomvonalon, miért oly módon, milyen szerződések alapján, stb. épül a 4-es és tervezik az 5-ös metrót?
Kik a megrendelők, a tervezők, a bankárok, a jóváhagyó megszavazók, a kivitelezők, az ellenőrök stb. személy szerint!
Most így és itt, nem néhány 100 milliós vagy 1-2, hanem 100 milliárdos nagyságrendű adóközpénz szándékos, felelőtlen elherdálása történik!
Azt, azért szeretném tudni, amikor még volt lehetőség, hogy célszerű áttervezéssel megtakaríthatunk 400 milliárd Ft-ot, és négy év alatt megépíthető lett volna, teljes hosszában, a 4-es metró, a rendőrség és az ügyészség, mért nem folytatott le vizsgálatot?
Ugyan is három éve, 2007. febr. 22.-én feljelentést tettem a BRFK-on, nagy értékben (több százmilliárd Ft) elkövetett, szándékos, hűtlen károkozás miatt.
Kíváncsi, felelős állampolgárként.
2010. febr. 11.
Szentesi Emil
A Sajtólevelezők Klubjának elnöke
1082. Bp. Baross u. 98.
Tel./fax.:313-0209