Subject: MALÉV - A nagy átverés . . .
To: Kutasi József Antal
Úgy látszik, hogy semmi se véletlen!
Malév a nagy átverés……
A Malév Rt. igazgatósága 2003 március 31-i hatállyal felmentette a társaság vezérigazgatóját, Váradi Józsefet. Az igazgatóság ideiglenesen Fehérvári Géza üzemeltetési igazgató-helyettest bízta meg a vezérigazgatói teendők ellátásával. A tíz jelen lévő igazgatósági tag az ÁPV Rt. ajánlásait mérlegelve (tetemes végkielégítés!!!) lemondott tagságáról. Az igazgatóság május 5-ére rendkívüli közgyűlést hívott össze.
Váradi József menesztése nem okozott meglepetést, mint arról az [origo] beszámolt, a légitársaság tulajdonosi jogait gyakorló ÁPV Rt. csütörtökön kérte fel az igazgatótanács tagjait, hogy mondjanak le, és váltsák le a vezérigazgatót is.
László Csaba (MSZP-SZDSZ koalíciós kormány) pénzügyminiszter már az előző héten jelezte, hogy a Malév igazgatótanácsának felmentését kéri, mert a Pénzügyminisztérium vizsgálatai szerint a Malév szabálytalanul adott megbízást a Forgács és Kiss Ügyvédi Irodának a légitársaság jogi átvilágítására.
Ugyanakkor az ügyvédi iroda által elvégzett és az [origo] birtokába került vizsgálatok szerint több olyan vitatható döntés is született a Malévnál, amelyek milliárdos veszteséget jelentettek a cégnek. Egyelőre ezekkel az ügyekkel sem a pénzügyi tárca, sem pedig az ÁPV Rt. nem foglalkozik.
Eddig a közelmúlt, most pedig lássuk mi is történt azóta:
Hat légitársasági, illetve más iparágakban tapasztalatot szerzett szakember az egykor a Malév-et irányító Váradi József vezérigazgató vezetésével és alakította meg a Wizz Airt. Azt hogy a Malévet csődközeli állapotba vivő Váradi hogy hozott létre jól prosperáló légiközlekedési vállalatot, nem értem.
Viszont! Amennyiben feltételezzük, hogy Váradi szándékosan tette tönkre a Malév-et, szándékosan hozott rossz döntéseket, ezzel mintegy előkészítve saját cége helyét, máris felmerül a bűncseklekmény gyanúja.
Hangosan gondolkozva felmerült bennem, ha én lennék a Malév vezérigazgatója, és konkurens céget szeretnék létrehozni mit is tennék. Először is lopnék. Persze nem nagy dolgokat, de mégis értékeseket: Statisztikákat! Ez a legfontosabb egy új piaci résztvevőnek, a szegmens átfogó ismerete. Az utazási szokások, a Malév járatainak kihasználtsága, szerződések mind mind rendelkezésére álltak Váradinak. Váradi tisztában volt a Malév gyenge pontjaival, amit ki is használt, persze nem a Malév érdekében, hanem ellene! A Wizz Air társaság a Malévből nőtt ki, gyakolatilag ellopva a Malév kapcsolati tőkéjét, utasait.Azt hogy Váradi milyen áron kötött a Malév számára előnytelen üzleteket csak feltételezni lehet, de egy egészséges társadalomban e cikk alapján azonnal vizsgálat indulna Váradi ellen! Fikció, de akár igaz is lehet, hogy Váradi az előnytelen szerződések megkötésével leendő saját cégét hozta pozicióba! Tessenek elgondolkozni: adott egy cég pl.: Airbus S.A.S aki megegyzeik Váradival hogy a Malév dupla áron veszi igénybe szolgáltatásait, cserébe a későbbi Wizz Air kap némi kedvezmény. Konkrétan Váradi a Malévtől elsíbolt pénzekkel alapozta meg a saját cége jövőjét. Továbbmegyek! Tételezzük fel hogy Váradi a régi sleppjén keresztül továbbra is belső információkhoz jutott… És máris kész egy összeesküvés elmélet. De hogy mennyire nem az íme a bizonyíték:
A cikk elején olvasható, hogy: “A tíz jelen lévő igazgatósági tag az ÁPV Rt. ajánlásait mérlegelve lemondott tagságáról.” Nos ezek az urak szintén alpító tagjai a Wizz Air légitársaságnak!
Mai hír: A korábbi Malév-vezető, Váradi József cége, a Malév ellen uniós vizsgálatot kezdeményező WizzAir ajánlata, miszerint “kedvezményes áron” hajlandó szállítani a Malév pórul járt utasait
Az unió a 2007-2010. közötti időszakban nyújtott és a közösségi jogba ütköző állami támogatások miatt büntetést szabhat ki. Ezt ma nem hivatalosan 100 milliárd körüli összegre becsülik. Ha jogutód nélkül szűnne meg a légitársaság Brüsszel eltekintene a büntetéstől. Természetesen a fő feljelentő a mi kis Váradink, és Wizz Air…
Tetszik érteni? Ha végleg felszámolják, és jogutód nélkül szűnik meg a Malév, akkor Váradi és a WizzAir előtt szabad a pálya.
Kíváncsian várom a fejleményeket.............