2012. március 25., vasárnap

12.298 - Nemzeti Fejlesztési Minisztérium > Európai közlekedési hálózatfejlesztés: egy lépéssel közelebb a megállapodáshoz

Feladó: Nemzeti Fejlesztési Minisztérium
Dátum: 2012. március 23. 13:40
Tárgy: A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium heti hírlevele
Címzett: jozsef@kutasi.eu



A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium heti hírlevele 2012-03-23
Méltányos bérleti díjak a Nemzeti Eszközkezelő programjában

A Nemzeti Eszközkezelő programjában érvényesíthető lakbér kiszámításának módját a Kormány a társadalmi szolidaritást szem előtt tartva és az Otthonvédelmi Akciótervben foglaltakkal összhangban rögzítette. A kormányrendelet alapján kiszámítható, arányos bérleti díjak meghatározására nyílik lehetőség. A megoldás a nehéz helyzetbe került hiteladósok érdekét és az állami források ésszerű felhasználását egyaránt szolgálja.

A nyugdíjrendszer átalakításához igazodnak az utazási kedvezmények

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium előterjesztése alapján megjelent az utazási kedvezményeket szabályozó kormányrendeletnek a nyugdíjrendszer idén hatályba lépett változásai nyomán szükségessé vált módosítása. Az egészségügyi szempontból leginkább rászoruló személyek kedvezményei változatlan formában megmaradnak.

Mintegy ezer kilométeren indulhatnak útfelújítások az Új Széchenyi Terv forrásaiból

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium jóváhagyásával az Új Széchenyi Terv Regionális Operatív Programjainak keretében országosan várhatóan csaknem 945 kilométernyi 4 és 5 számjegyű mellékút felújítása kezdődhet meg az idei évben. A 2012. március 21-én elsőként meginduló projektben 256 millió forintból újul meg a Kerkafalvát Nagyrákossal összekötő út mintegy 3 km-es Zala megyei szakasza. A Nyugat-dunántúli régióban 47,2 kilométernyi út felújítása valósulhat meg az Új Széchenyi Terv forrásaiból.

Összehangolt visegrádi álláspont a kohéziós politika jövőjéről

Molnár Ágnes fejlesztéspolitikai koordinációért felelős államtitkár részt vett a visegrádi államok és Szlovénia kohéziós politikáért felelős vezetőinek egyeztetésén 2012. március 22-én, Prágában. A felek a találkozón közös nyilatkozatot fogadtak el, amelyben a kohéziós politika jövőjéről szóló jogszabálycsomag tervezettel kapcsolatos álláspontjukat ismertetik.

Európai közlekedési hálózatfejlesztés: egy lépéssel közelebb a megállapodáshoz

A Közlekedési Tanács első olvasatban tárgyalta a transzeurópai közlekedési hálózat fejlesztéséről szóló rendelettervezetet, amelyről a tagállami szakminiszterek általános megközelítést fogadtak el 2012. március 22-én, Brüsszelben. A Magyarország és a közép-európai régió számára közlekedéspolitikai és gazdasági szempontból egyaránt nagy jelentőségű jogszabályjavaslat az uniós közlekedési hálózat fejlesztésének irányait határozza meg 2050-ig. A Völner Pál infrastruktúráért felelős államtitkár által vezetett magyar delegáció a korábbi fenntartásokra okot adó pontok megnyugtató rendeződése után támogatta az általános megközelítés elfogadását.

A fejlesztési miniszter kitüntetéseket adott át a nemzeti ünnep alkalmából

Németh Lászlóné nemzeti fejlesztési miniszter a március 15-i nemzeti ünnep alkalmából kitüntetéseket és elismeréseket adott át Budapesten, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium március 14-én megtartott ünnepségén.

MÁV Csoport: terven felüli várható 2011-es eredmények, növekvő utasszám

A MÁV Zrt. és leányvállalatai a 2011-es tervhez képest javították eredménypozíciójukat: a tavalyi, kedvezőtlen makrogazdasági premisszák (növekvő üzemanyagárak, infláció, árfolyamhatás és kamat) mellett az üzemi tevékenység 2011. évi eredménye a tervezetthez képest várhatóan 12,5 milliárd forinttal jobb: -39,9 milliárd forint helyett -27,4 milliárd forint. A 2011 végi részleges adósságkonszolidáció nyomán a MÁV Zrt. 2011. évi várható mérleg szerinti eredménye 13,96 milliárd forint.  A MÁV-START Zrt. által szállított utasok száma 10 év óta először mutatott emelkedést: 3 %-kal 137 millióról 142 millióra nőtt, míg a fizető utasok száma 5,8%-al nőtt 2010-hez képest.  Az eredményjavulásban számos hatékonyságnövelő intézkedés játszott szerepet, amelyek vezérlőelve a megörökölt, cégcsoportban meglévő párhuzamosságok felszámolása, a költséghatékony technológiai fejlesztések, valamint a szervezetben meglévő tartalékok hasznosítása, amely többnyire a folyamatok újraszervezését is igényli.

Új biztonságirányítási központ támogatja a MÁV budapesti és elővárosi pályaudvarai közbiztonságának javulását

A MÁV Zrt. 2012. március 20-án átadott új biztonságirányítási és felügyeleti központja támogatja a fővárosi és elővárosi vasútállomások biztonságának javulását. A vagyonbiztonsági célokat is szolgáló, napi 24 órában, folyamatosan működő központba közel 200 kamera, mozgás- és nyitásérzékelő jele érkezik be. A szolgálatot teljesítő vasútőrök az interneten keresztül befutó jeleket a központi terem falán elhelyezett 16 darab nagy kijelzős monitoron, illetve munkaállomásonként két asztali monitoron követik nyomon, és szükség esetén azonnal intézkednek. A térfigyelő kamerák rendszerei a fejpályaudvarok, valamint egyes vasutas települések tapasztalatai alapján mintegy 30-40% csökkentik a bűnelkövetések, lopások, zsebtolvajlások valószínűségét.