2012. október 15., hétfő

15.735 - Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium > Csökken a háztartások terhe közműszolgáltatást érintő ügyekben

Feladó: Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Dátum: 2012. október 15. 13:43
Tárgy: A KIM heti hírlevele
Címzett: jozsef@kutasi.eu



A KIM heti hírlevele 2012-10-15
Bürokráciaellenes és pénztárcakímélő intézkedésekről számolt be az MTI-nek Rétvári Bence parlamenti államtitkár a családdal és a gyermekkel összefüggő hivatalos ügyekben. A Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium heti hírlevelében arról is tájékozódhatnak, hogy milyen ügyfélbarát megoldások várhatók a közigazgatásban. Ezek egyike a Telefonos Ügyfélkiszolgálási Rendszer létrehozása, amely az év minden napján 0-24 órában rendelkezésre áll majd.
Csökken a háztartások terhe közműszolgáltatást érintő ügyekben

Csökken a háztartások terhe közszolgáltatást érintő ügyekben, és egyszerűsödik az ügyfelek dolga a Magyary-program részeként a közelmúltban hatályba lépett intézkedéseknek köszönhetően: a gáz- és villanymérők átírásának könnyebbé tétele önmagában 200 millió forintos megtakarítást jelenthet majd a felhasználóknak – mondta el Rétvári Bence az MTI-nek.

Knut Vollebaek és Répás Zsuzsanna találkozója

Knut Vollebaek, az EBESZ nemzeti kisebbségi főbiztosa hétfőn Budapestre érkezett, ahol tárgyalásai során találkozott Répás Zsuzsanna nemzetpolitikáért felelős helyettes államtitkárral. A találkozó fő témái a szomszédos országokban élő magyar közösségek aktuális problémái, valamint a választási és a választási eljárásról szóló törvénnyel kapcsolatos fejlemények voltak.

A Nemzetpolitikai Államtitkárság Mesterházy Attila sajtótájékoztatójáról

Az MSZP elnöke ma, a Magyar Állandó Értekezlet szünetében megtartott sajtótájékoztatóján több tárgyi tévedést tartalmazó kijelentést tett a sajtó nyilvánossága előtt. (Közlemény)

Ügyfélbarát megoldások a közigazgatásban

Bővítik a telefonos ügyfélszolgálat szerepét a közigazgatásban, ezért jelentős fejlesztésekbe kezd a KEKKH. Ennek eredményeként nemcsak egyre közelebb kerülhet az állampolgárokhoz a személyes ügyintézés lehetősége – a kormányablakoknak és a jövőre alakuló járási hivataloknak köszönhetően –, hanem a technikai eszközöket is egyre szélesebb körben kívánják majd alkalmazni. Cél egy olyan Contact Center alapú Telefonos Ügyfélkiszolgálási Rendszer létrehozása, amely az év minden napján 0-24 órában rendelkezésre áll.

Készül a jogász szakma is az új Büntető Törvénykönyvre (+videó)

Az új büntető törvénykönyv (Btk.) hatékony, korszerű és egységes kódex, amely szigorú, tettarányos büntetéseket tartalmaz – mondta Répássy Róbert, a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium államtitkára az új jogszabály alkalmazását elősegítő, a KIM által szervezett konferencián a Parlamentben.

Répás Zsuzsanna: a cél a magyar nyelvű oktatás kiterjesztése

A külhoni magyarság számára fontos a magyar nyelvű oktatás kiterjesztése és minőségének megerősítése – erről a nemzetpolitikáért felelős helyettes államtitkár beszélt szombaton Budapesten, amikor köszöntötte a Collegium Talentum elsőéveseit.

A Velencei Bizottság üdvözölte a bírósági törvények módosítását

A Velencei Bizottság üdvözölte a bírósági törvények módosítását – közölte Répássy Róbert igazságügyi államtitkár szombaton az MTI-vel, hozzátéve, hogy a testület két kérdésben – a bírák nyugdíjazása és a bíróságok kijelölése ügyében – fenntartotta aggályait. A kritikák miatt a kormány az Alkotmánybíróság (Ab) döntését kéri, és attól teszi függővé a változtatást.

Bürokráciaellenes és pénztárcakímélő intézkedések családdal és gyermekkel összefüggő hivatalos ügyekben

A családdal, a gyermekekkel kapcsolatos ügyintézés terén számos eljárásban lesz könnyebb a jövőben a szülők dolga a Magyary Egyszerűsítési Program változásainak köszönhetően, így csökken az ügyintézési idő és a dokumentáció mennyisége – mondta el Rétvári Bence, a közigazgatási tárca parlamenti államtitkára az MTI-nek. Az ügyeket jelenleg 29 kormányablaknál lehet intézni, ezek számát a jövő év végére 300-ra bővítik.