2017. október 19., csütörtök

22.500 - ​Ezt ígérte Gyurcsány 2005. májusában! - 21 pont az egészségügyben! München, szombat, 2011. január 8.

2011. JANUÁR 8., SZOMBAT

​​
7.886 - Ezt ígérte Gyurcsány 2005. májusában! - 21 pont az egészségügyben! München, szombat, 2011. január 8.


Ezt ígérte Gyurcsány 2005. májusában! - 21 pont az egészségügyben!
Dátum: 2007. február 20. kedd, 10:57
Rovat: Hírek

Biztosítjuk, hogy az orvosi segítség mindenhol 15 percen belül megérkezzen. 

1. Sürgősségi osztályokat, központi ügyeleteket létesítünk azokon a területeken, ahol ezek az intézmények hiányoznak. Új sürgősségi osztály létesül Győrben, Zalaegerszegen, Miskolcon és Szolnokon. Biztosítjuk, hogy ezek alkalmassá váljanak gyermekek ellátására, illetve külön gyermeksürgősségi osztályokat hozunk létre.

2. Új helikopter bázisok létrehozásával az ország minden pontja elérhetővé válik a légi mentés számára. Helikopter leszállópályákat létesítünk a nagy forgalmú traumatológiai és kardiológiai osztállyal rendelkező intézményekben. Még az idén 3, a következő években 7 új mentőhelikoptert szerzünk be. 

3. 40 darab új rohamkocsi és 80 darab mentőkocsi beszerzésével, a mentőkocsik új, korszerű műszerekkel való ellátásával még az idén jelentősen javítjuk a mentőszolgálat felszereltségét, új mentőállomásokat építünk Kazincbarcikán, Záhonyban, Nyíregyházán, Túrkevén, Hajdúszoboszlón, Pétervásárán, Pápán, Zalalövőn, Dunaföldváron és Ercsiben. Programot indítunk annak érdekében, hogy 10 év alatt 15 százalékkal csökkenjen a daganatos betegek száma. 

4. Még az idén Nemzeti Rákellenes Programot indítunk. Ennek keretében szűrőbuszokkal, szervezett utazással év végéig 65%-ra növeljük az emlőszűrésen résztvevők arányát. A méhnyak rák szűrés kiterjesztésével, ingyenes szűrő szettek biztosításával, személygépkocsik rendszerbeállításával több száz nő idő előtti halálát akadályozhatjuk meg. A férfiakat fenyegető rákbetegségek időben történő felismerése érdekében kísérleti jelleggel elindítjuk a prosztatarák szűrést és kiterjesztjük a vastagbélrák szűrési programot. 

5. Felújítjuk és korszerűsítjük a regionális és megyei onkológiai centrumok sugárterápiás berendezéseit. Megkezdjük a Közép-Dunántúli onkológiai központ építését. 

6. Egy éven belül biztosítjuk, hogy a daganatos betegeket mindenhol az országban megfelelően minősített, a szakmai követelményeknek mindenben megfelelő gyógyító intézményekben lássák el. Korszerűsítjük a háziorvosi és járó beteg szakellátást 

7. Megteremtjük annak a feltételeit, hogy a szakmai szabályok szabják meg a gyógyítás helyét és ne a finanszírozási szempontok. Ennek érdekében a finanszírozási rend rugalmasabbá tételével - a mai elkülönült fekvő és járóbeteg kasszák összenyitásával - egységes gyógyító-megelőző kasszát hozunk létre, hogy a betegek nagyobb arányban kaphassák meg a lakóhelyükhöz közeli korszerű járó beteg ellátásban a számukra szükséges kezeléseket.

8. A háziorvosi munka színvonalának emelése érdekében a praxisközösségek - több háziorvos együttműködésének - létrejöttének támogatásával, a mai fejkvóta mellett a teljesítményt is elismerő finanszírozással ösztönözzük, hogy a háziorvosok egyre több betegség teljes kezelésére váljanak helyben alkalmassá. Kistérségi összefogással létrehozzuk a háziorvosok központi ügyeletének egységes rendszerét, javítva ezzel a helyben élők biztonságos ellátását a nap mind a 24 órájában. Külön praxisalap létrehozásával segítjük a tartósan üres praxisok betöltését és a nyugdíjba vonuló orvosok praxisának tőkével nem rendelkező orvosok által történő megvásárlását, hogy sehol se maradjanak helyben ellátatlanul a betegek. A finanszírozásban, a fejkvóta kialakításában jobban elismerjük az egyes körzetekben élők egészségi állapotából fakadó különbségeket, a háziorvosra nehezedő terheket. A gyógyszerfogyasztásban vigyázunk az emberek és a biztosító pénzére.
 
9. Ösztönözzük, hogy az azonos hatóanyagú és hatású gyógyszerek közül az orvosok a beteg számára kisebb terhet jelentő, olcsóbb gyógyszereket írják fel. 

10. A promóció és a reklám szigorúbb szabályozásával mérsékeljük az indokolatlan gyógyszerfogyasztást és az orvosok érdekeltségét az azonos hatású gyógyszerek közül egy bizonyos gyártó termékének felírásában. 

11. Átalakítjuk a legnehezebb helyzetben lévők közgyógyellátásának rendszerét. A mai rendszertől eltérően számukra is biztosítjuk az új, korszerű gyógyszereket, de a betegségüktől függő költségkeret meghatározásával gátat vetünk az ingyen gyógyszerek másodlagos piacának. Csökkentjük az egészségügyi ellátásban és az ellátáshoz való hozzáférésben ma meglévő hatalmas különbségeket 

12. Kialakítjuk az egészségügyi ellátás szabványait, amelyek garantálják, hogy a biztosított mindenhol, az ország bármely pontján minőségi szolgáltatást kapjon. Olyan szakmai követelményeket érvényesítünk, amelyek alapján az egészségbiztosító a legjobb ellátást nyújtó szolgáltatóval köthet szerződést, és folyamatosan ellenőrizheti ezek betartását. 

13. Pontosan meghatározzuk a különböző szintű egészségügyi ellátások igénybevételi rendjét. A háziorvosok szabad megválasztása mellett biztosítjuk, hogy az orvosával való konzultáció alapján mindenki a számára legjobb ellátást nyújtó intézményt vehesse igénybe, ha szakorvosi, kórházi kezelésre szorul. Azok azonban, akik különleges igényeik alapján orvosilag nem indokolható vizsgálatot kívánnak végeztetni, vagy a számukra javasolttól eltérő szakorvost, kórházat akarnak igénybe venni, a jövőben kötelesek lesznek az ellátási költségek egy részének megtérítésére. Rendbe tesszük a járulékfizetés rendszerét.
 
14. Megteremtjük a járulékbefizetések ma hiányzó, nyomon követhető egyéni nyilvántartási rendszerét, hogy pontosan tudjuk, kik azok, akik eleget tesznek kötelezettségeiknek és kik azok, akik potyautasként - bár tehetnék - nem, vagy a tényleges jövedelmüknél kevesebbet fizetnek. 

15. Az ősztől bevezetésre kerülő, az Európai Unión belüli ellátásokra jogosító EU-kártyákkal összekötve elkezdjük egy olyan rendszer kialakítását, amely alkalmas lesz a jogosultság és a befizetések ellenőrzésére. 

16. Hatékonyabbá tesszük a járulékbeszedés rendszerét és a felhalmozott tartozások behajtását. Véget vetünk annak, hogy egyes munkáltatók rendre nem, vagy csak nagy késedelemmel tesznek eleget a dolgozóik utáni befizetési kötelezettségüknek. 

17. A fekete és a szürke munkavégzés kifehérítésével bővítjük a járulékfizetők körét. Ez teremtheti meg a lehetőségét annak, hogy mérsékelhessük a tisztességesen fizetők ma túlságosan magas járulékterheit. 

18. Elérjük, hogy minden biztosításra jogosult mögött tényleges járulékbefizetés álljon. A jogosultságok és a járulékbefizetések pontos számbavételével válik egyértelművé és világossá, hogy kinek mi a feladata a közös terhek vállalásában: - A munkavállalók, vállalkozók, önálló tevékenységet folytatók jogosultságát saját és munkáltatójuk befizetése teremti meg. - A nyugdíjasok, az álláskeresési támogatásban részesülők, a GYED-en, GYES-en, GYET-en lévők, a különböző szociális ellátásokat kapók, a gyermekek és a továbbtanuló fiatalok egyéni egészségbiztosítási számlájára az állam teljesít befizetést. Igazságossá tesszük az egészségügyi ellátást, egyenlő jogokat adó valódi biztosítóvá a kötelező egészségbiztosítást.
 
19. A biztosítási elv megerősítése mellett az állam felelőssége, hogy azok számára is biztosítsa a legszükségesebb egészségügyi ellátásokat, akik akár önhibájukból, akár önhibájukon kívül nem rendelkeznek biztosítással. Számukra kialakítjuk az egészségügyi szolgáltatási alapcsomagot. (sürgősségi ellátás, közegészségügyi szolgáltatások, anya- és csecsemővédelem).
 
20. Még ebben az évben pontosan meghatározzuk a biztosítási csomagot, azokat az egészségügyi szolgáltatásokat, amelyek mindenkit megilletnek, aki biztosítottként jogosulttá vált az ellátásra. (Házi-, szakorvosi ellátás, kórházi kezelés, gyógyszer és gyógyászati segédeszköz ellátás). Az igénybe vehető ellátások, a szakmai követelmények és a beutalási rend meghatározásával biztosítjuk, hogy az ország bármely pontján élő biztosítással rendelkező ember hasonló színvonalú ellátást kapjon, és bezáródjanak azok a kiskapuk, amelyeken keresztül ma egy szűk réteg a közös pénzből finanszírozott szolgáltatásokból extra ellátást biztosít magának. 

21. A biztosítási csomagba nem tartozó extra szolgáltatások - egészségügyi okokból nem szükséges plasztikai műtétek, a kórházi kiemelt hotelszolgálat igénybevétele - a jövőben csak kiegészítő, vagy piaci biztosítás vagy teljes térítés mellett lesznek igénybe vehetők.

 

cid:image012.jpg@01C87F98.67EDE6A0

​Kutasi Daniel​ Münchenbe

Kutasi Daniel és dr. Erdő Péter

Kutasi Daniel és dr. Erdő Péter

​ ​Münchenbe

Kutasi Daniel és dr. Erdő Péter

Kutasi Daniel és dr. Erdő Péter

​ Münchenbe​

Kutasi József és Kutasi Daniel

​Kutasi József Antal és fia Kutasi Daniel (szül.: 1991. március 19.)​

Csikász Gáborné / Kutasi József / Csikász Orsolya

Csikász Gáborné / Kutasi József

​ Antal​
/ Csikász Orsolya

balról jobbra: Csikász Gáborné, a Tollas Tibor Emlékház elnöke / Kutasi József

​Antal ​
/ Csikász Orsolya, a Nagy Barczai Lámpás szerkesztője

Kutasi József Tollas Tibor sírjánál

Kutasi József

​Antal ​
Tollas Tibor sírjánál
Magyarország, nagybarcai temető

Lezsák Sándor és felessége

Lezsák Sándor és felessége
Lezsák Sándor, országgyűlési képviselő, felessége, és Kutasi Daniel
Sándor Lezsák, Mitglied des ungarischen Bundestags in Budapest, seine Ehefrau und Daniel Kutasi

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

http://jozsef-kutasi.de/blogger/BILD0715.jpg


Balról jobbra:

Csikász Orsolya, a Nagy Barczai Lámpás szerkesztője

Dr. Kecskési Mária, Afrika-kutató, Tollas Tibor özvegye


Csikász
Gáborné, a Tollas Tibor Emlékére
Alapítvány Kuratóriumának Elnöke
 

http://jozsef-kutasi.de/blogger/BILD0717.jpg

Husonyicza
Gábor, tartalékos hadnagy, HONSZ. terület elnökhelyettese, a MÁV
kazincbarcikai vasútállomásának volt főnöke, nyugdíjas

​és Kutasi József Antal​