2014. szeptember 20., szombat

19.383 - ​Lassan három éve keserítik meg minden reggel az Esztergom felől Budapestre tartók életét. > ​Európa egyik legdrágább vasútvonala | alfahir.hu -


Európa egyik legdrágább vasútvonala

2014, szeptember 19 - 10:50

alfahir.hu
Vonatpótló autóbuszok, értelmezhetetlen menetrend és a hosszas várakozás a dugóban, egy aluljárót is építettek, de ez kicsinek bizonyult és a vízelvezetés is gondokat okozott. 
​​
Lassan három éve keserítik meg minden reggel az Esztergom felől Budapestre tartók életét.
A 2011 januárjában indult és idén nyári átadásra tervezett beruházás a legnagyobb jóindulattal sem nevezhető gördülékenynek. Jelen állás szerint a Pilisvörösvár-Budapest szakasz 2015 elején nyílik meg az utazóközösség számára, de ez a dátum - mint már annyiszor a felújítás alatt - még változhat.

Ugyan az Esztergom-Pilisvörösvár szakaszt már átadták, meglepő módon közvetlenül a tavaszi országgyűlési választások előtt, ám a vonattal Budapestre tartóknak ez nem segítség, ugyanis Piliscsabán továbbra is vonatpótló autóbuszra kell átszállni, amivel a leterhelt 10-es főúton juthatnak be a fővárosba.
Kicsinek bizonyult az aluljáró
A felújítás talán legvidámabb pontja a pilisvörösvári aluljáró ugyanis az kicsinek bizonyult, valamint a talajvízzel is komoly gondok adódtak. 

Hogy ez mennyi plusz költséget jelent és milyen mérnöki tervezésről tanúskodik, továbbra is rejtély marad. A már megépített szakasz se váltotta be a hozzáfűzött reményeket, nem sokkal az átadás után a Dorog-Leányvár szakaszon megsüllyedt a sín alatti töltés, a vízelvező árkok a semmibe vezetnek, a kifolyók magasabban vannak, mint a befolyók, a modern design szellemében épült fedett állomások pedig olyan magasak, hogy a legkisebb esőtől és hótól sem védi meg az utazókat.
A szabadságligeti állomáson lévő 35! centiméteres rést sem sikerült áthidalni a vonat és a peron között, habár erre végül találtak valamiféle megoldást, a hangosbemondó ugyanis figyelmeztet a hibára a vonaton.
A Kormány többszöri megkeresésre sem nyilatkozott az ügyről, az átadott szakaszt pedig az uniós pénzek felhasználásának sikertörténeteként kommunikálták. A valóság ezzel szemben az, hogy a vonal Európa legdrágább vasúti beruházása, egy kilométerre 1,8 milliárd forint jutott, jóllehet az elénk táruló képek nem erről árulkodnak. A felelősök továbbra is hallgatnak, az utazók pedig inkább közlekednének a régi vonatokkal, wifi nélkül és 10 perccel hosszabb menetidővel.