Kattintani > FELADAT ÉS CÉL - AUFGABE UND ZIEL - MISSION AND GOAL
Kattintani > Az összes bejegyzés tartalomjegyzéke 2007. szeptember 10.-től

2013. november 30., szombat

18.170 - Muzsikás Együttes adventi koncertje > Helyszín: Balassi Intézet Brüsszel, Treurenberg 10 - 1000 Brüsszel

Feladó: Illés György <i.gyrgy@gmail.com>
Dátum: 2013. november 30. 6:18
Tárgy: Muzsikás Együttes adventi koncertje
Címzett: Kutasi József <jozsef@kutasi.eu>,



Muzsikás Együttes adventi koncertje


Az együttes nemzetközi hírű, Kossuth-díjas és Liszt Ferenc-díjas magyar népzenei formáció.



2013. december 06. (péntek), 20:00
muzsikásevent
 
 
Idén ünnepli fennállásának negyvenedik évfordulóját, Magyarország legjelentősebb népzenei együttese a Muzsikás Együttes, akik egyaránt jelen vannak itthon és a nagyvilág legjelentősebb színpadain, fesztiváljain, hangversenytermeiben. Most Brüsszelbe látogatnak el, itt a Balassi Intézetben vehetnek részt az adventi koncerten.
 
Időpont: 2013. december 6. péntek 20:00
Helyszín: 
Balassi Intézet Brüsszel, Treurenberg 10 - 1000 Brüsszel
A részvétel ingyenes.
 
Az együttes nemzetközi hírű, Kossuth-díjas és Liszt Ferenc-díjas magyar népzenei formáció. 2008-ban megkapták a legrangosabb nemzetközi világzenei elismerést, a World Music Expo WOMEX nagydíját. Felléptek már a világ szinte minden táján, 2012-ben nagy sikerű koncertet adtak a Carnegie Hall-ban New Yorkban, a Magyar Nagykövetségen Washingtonban, de volt angliai és franciaországi turnéjuk is.
 
A Muzsikás Együttes nem véletlenül világhírű: magas színvonalon, más műfajokra nyitottan - bár gyökereiket meg sosem tagadva - játszik népzenét, s ami talán még fontosabb: megőrizve és a hallgatóság felé is közvetítve a zene elementáris szeretetét.
A zenekar tagjai: Sipos Mihály, Porteleki László, Éri Péter és Hamar Dániel
 
További információ a fellépőkről a Muzsikás együttes honlapján.
 

18.169 - BANKI UZSORA ADATAI (forrás: PSZÁF): A BANKOK 2002-2011. KÖZÖTT 19.639 MRD HUF KAMAT ÉS ÁRFOLYAMBEVÉTELT ÉRTEK EL

Feladó: Zsuzsa Ürögdiné Kocsis
Dátum: 2013. november 30. 15:23
Tárgy: BANKI UZSORA ADATAI (forrás: PSZÁF)
Címzett: Kutasi Jozsef Antal <jozsef@kutasi.eu>



BANKI UZSORA ADATAI (forrás: PSZÁF)

Összes banki hitelállomány——- Ebből lakossági

2005: 11.935 MRD HUF———-3.712 MRD HUF
2006: 17.319 MRD HUF——— 4.613 MRD HUF...
2007: 20.979 MRD HUF———-5.847 MRD HUF
2008: 19.791 MRD HUF———-7.536 MRD HUF
2009: 19.243 MRD HUF——— 7.519 MRD HUF
2010: 19.911 MRD HUF———-8.083 MRD HUF
2011: 19.243 MRD HUF———-7.646 MRD HUF
2012. 17.441 MRD HUF———-6.794 MRD HUF

KAMAT-BEVÉTELEK: ÁRFOLYAMNYERESÉG BEVÉTELEK

2002: 846 MRD HUF 2002: 135 MRD HUF
2003: 1.050 MRD HUF 2003: 181 MRD HUF
2004: 1.439 MRD HUF 2004: 243 MRD HUF
2005: 1.388 MRD HUF 2005: 261 MRD HUF
2006: 1.515 MRD HUF 2006: 301 MRD HUF
2007: 1.846 MRD HUF 2007: 369 MRD HUF
2008: 2.197 MRD HUF 2008: 339 MRD HUF
2009: 2.494 MRD HUF 2009: 542 MRD HUF
2010: 2.043 MRD HUF 2010: 179 MRD HUF
2011: 2.020 MRD HUF 2011: 251 MRD HUF

10 év alatt a bankok 16.838 MRD HUF kamatbevételt, és 2.801 MRD árfolyamnyereséget értek el, összesen
19.639 MRD HUF hasznuk keletkezett a hiteleken, különösen a devizahitelen.
Emellett megkapták bankmentésként a 20 MRD EURÓ, azaz 5.600 MRD HUF Ft-nak megfelelő összeget, ez eddíg 25.239 MRD HUF, és plusz az ÁLLAMI támogatások, bankgaranciák, feltőkésítések.

A BANKOK 2002-2011. KÖZÖTT 19.639 MRD HUF KAMAT ÉS ÁRFOLYAMBEVÉTELT ÉRTEK EL, AMI TETEMES ÖSSZEG, VIZSGÁLJUK MEG, HOGY EZEN EXTRAPROFIT ÉS UZSORA UTÁN MENNYIT ADÓZTAK AZ ÁLLAM FELÉ:

Fizetett nyereségadó:

2002: 28 MRD
2003: 38 MRD
2004: 47 MRD
2005: 67 MRD
2006: 69 MRD
2007: 66 MRD
2008: 45 MRD
2009: 37 MRD
2010: 22 MRD
2011: 32 MRD

ÖSSZESEN: 451 MRD HUF , ami egy 2,3 %-os adózást jelent, ami nagyon minimális a korábban 16%-os, ill. 10%-os versenyszférában befizetett társasági adóhoz képest.

Na itt van a kutya elásva, ill. az eb elhantolva.
Alig adóztak valamit, mert mérlegtrükkökkel, anya-leány közötti pénzügyi tranzakciókkal, kiemelt egymilliós EURO-s (290millió Ft) vezetői bónusokkal eltüntették az adóköteles bevételt.
Nem adóztak a 20 MRD EURÓS IMF-hitelből kapott állami juttatás után sem.
Forrás: PSZÁF


18.168 - Remélem újra lesz Nagy-Magyarország

From: Mária Ballán 
Date: 2013/11/30
Subject: Remélem újra lesz Nagy-Magyarország
To: Remélem újra lesz Nagy-Magyarország 


Megjelenés ideje: 2013.11.12.
Elgondolkodtató és gyönyörű képekben fogalmazták meg a gyermekek, mit jelent neki Magyarország és a hazaszeretet. 200 mű érkezett a Jobbik IT pályázatára.



18.167 - Alakul az "új ország": rabbiról nevezett el közterületet a Fidesz Veszprémben

Feladó: Illés György
Dátum: 2013. november 30. 7:19
Tárgy: Alakul az "új ország"
Címzett:  Kutasi József <jozsef@kutasi.eu>

Anyaország :: 2013-11-29. 10:56


Alakul az "új ország": rabbiról nevezett el közterületet a Fidesz Veszprémben
A közgyűlés novemberi döntése értelmében az alábbi módon alakulnak a belvárosi közterületek elnevezései:
- Főposta tér (a Kossuth utcai posta előtti tér)
- Szent Imre tér (a Hotel és a Lordok háza közötti terület)
- Hoffer Ármin sétány (a Kossuth utcát és a Budapest utat az egykori zsinagógánál összekötő gyalogos sétány, az elnevezés Navracsicska Tibornak köszönhető)

Tiltakoztak, de nem elegen... és amúgy se mertek volna visszalépni a zsidóbérencek
Hoffer Ármin (Gyöngyös, 1870. március 14. – Budapest, 1941. december 23.) bölcseleti doktor, rabbi, Áder imádottjának, Schweitzer Józsefnek az anyai nagyapja. 1885 és 1895 között a budapesti rabbiképzőben tanult, sémi filológiát hallgatott. 1894. szeptember 22-én kapott bölcsészdoktori oklevelet a budapesti egyetemen, majd 1896-ban avatták rabbivá. Még ugyanebben az esztendőben Szentesre került, ahol hat évig működött, ezután 1902-ben Veszprémben lett főrabbi. A Ferenc József Országos Rabbiképző Intézet vezérlőbizottságának tagjai közé 1915-ben választották, az intézmény felső tanfolyamán 1926-tól tanított szertartástant és Talmudot. 1928-ban a szemináriumban rendes tanári kinevezést kapott.Azaz egy név a magyaroknak, egy a zsidóknak, mintha fele-fele arányban alkotnák a lakosságot (de még akkor sem lenne indokolt, hiszen az ország neve továbbra sem Magyar-zsidó- vagy esetleg Zsidó-magyarország).
Ezzel szemben a 2001-es népszámlálás adatai alapján Veszprém 62 851 lakosából 59 490 fő (94,7%) vallotta magát magyarnak, 1055 fő (1,7%) németnek, 202 fő (0,3%) romának, további 425 fő (0,7%) pedig más, kisebb népcsoporthoz tartozónak. Vallási megoszlást tekintve 35 795-en római katolikusok (57,0%), 6109-en reformátusok (9,7%), 1921-en evangélikusok (3,1%); egyházhoz, felekezethez nem tartozónak 11 944 fő (19,0%) vallotta magát. A 2011-es népszámlálás szerint egész Veszprém megyében él 93 db izraelita, ami azért a 60 ezer magyarnál mégis kevesebbnek tűnik.
De persze ez a "gesztus" sem a veszprémieknek szól, hanem a tel-avivi főnökségnek, akárcsak az, hogy az I. világháborús megemlékezések összegének 40-szeresét szánják holokamuzásra 2014-ben...
(Kuruc.info - Vehir - Wikipédia - KSH nyomán)


További részletek: http://kuruc.info/r/2/120944/#ixzz2m6hoKT7K


18.166 - Tragédia, hogy MAGYARORSZÁGON évek óta folyamatos zaklatásban és állandó fenyegetettségben élnek a magyarok saját Hazájukba

Feladó: Rozália Mácsai
Dátum: 2013. november 30. 11:15
Tárgy: Mácsai Rozáliától Bankcsapda Érdekvédelmi Civil Szervezet naponta történnek hasonló tragédiák
Címzett:
Kutasi József Antal



BANKCSAPDA ÉRDEKVÉDELMI CIVIL SZERVEZET.....
Nagyon szomorú - ismét áldozatul esett egy sorstársunk !!!!
Tegnap egy közvetlen ismerősöm temetése volt, aki az uzsorahitel áldozata lett! Nagyobbik Fiam, egyik barátjának Édesapjának!
Édesanyja öngyilkos lett, de sikerült megmenteni életét!
Édesapja, aki nem tudta megemészteni, feldolgozni, hogy elvesztették életük munkáját, kerékpározás közben - egyszer csak leesett róla, és meghalt!
Végrehajtották, kifosztották, földönfutóvá tették - a Család albérletbe költözött - ez okozta a szörnyű tragédiát!
"Mert Magyarország jobban teljesít'!!!
Ez a termék típus, melyet Hazánkban szándékosan vezettek be és ennek okán elterjedt,  HUMANITÁRIUS KATASZTRÓFÁT okozott és okoz továbbra is Magyarországon, mely miatt magyar családok százezrei, emberek milliói veszítették és veszíthetik el végérvényesen egzisztenciájukat és méltóságukat!
Tragédia, hogy MAGYARORSZÁGON évek óta folyamatos zaklatásban és állandó fenyegetettségben élnek a magyarok saját Hazájukban!
És ezt karba tett kézzel nézi végig a 2/3-os többséggel megválasztott Magyar Kormány!

A mi Civil Szervezetünk nem fogja feladni, nem fog beletörődni, hogy naponta számtalan hasonló tragédia történik! Már több, mint háromezer ember esett áldozatul! Már több, áldozatot szedett ez az "uzsorahitel", mint 1956-ban!

Barátsággal,

Mácsai Rozália

18.165 - Szlovákiai Magyarok Országos Szövetsége: Ebben értesítést kapunk többek között arról, hogy az MVSZ képviselője a "bekért iratok" kiadását megtagadta


Feladó: karcsai G.Gy. <karcsai@vipmail.hu>
Dátum: 2013. november 28. 4:00
Tárgy: Ezert HITELES, amit a Betiltott, Kitiltott, felfuggesztett es agyongyalazott allit. TEHAT: a Torvenyes KEPVISELO
Címzett: jozsef@kutasi.e
u

---------- Eredeti üzenet ----------
Dátum: 2009. február 26., csütörtök, 17:03:38
Feladó: Geönczeöl Gyula <geonczeol@freemail.hu>
Címzett: dr.k.torday <dr.k.torday@freemail.hu>
Tárgy: Re: Fwd: Az "Elveszett" iratokró
l

MAGYAROK VILÁGSZÖVETSÉGE

Szlovákiai Országos Tanácsa

Szlovákiai Magyarok Országos Szövetsége

Levelezési cím: Dr. Torday Kálmán 1022 Budapest, II. Bimbó u. 10/A

e-mail: ggyula@atlas.cz, ggyula@index.hu

 

Fővárosi Főügyészség

Akadémia u. 13., pf. 13., Budapest, 1054

 

Dr. Varga Bálint Zsolt Ügyész Úrnak

Tisztelt Ügyész Úr!

Köszönettel vettük 2009. január 30.-án kelt levelét.

Ebben értesítést kapunk többek között arról, hogy az MVSZ képviselője a "bekért iratok" kiadását megtagadta. Arra való hivatkozással, hogy azok úgymond, "már" nem lelhetők fel.

Ezért szeretnénk közölni a következőket:

Szervezetünk kezdettől fogva követelte a "felfüggesztésekre, kizárásokra", stb.-re vonatkozó jegyzőkönyvek megküldését, hiszen ezek nélkül perek lefolytatása lehetetlenség. Ezek megküldését számunkra az MVSZ vezetése kezdettől fogva megtagadta. Annak ellenére, hogy azok megküldésére a saját Alapszabálya is kötelezi, és mert azzal is tisztában voltak, hogy azokat a perek irataihoz szerettük volna csatolni.

Perirataink között tehát ezek az iratok azért nem fordulnak elő, mert azokat nem kaptuk meg. A periratok között azonban fellelhetők az iratszolgáltatásra való felszólításaink. Amennyiben tehát az MVSZ képviselője arra hivatkozik, hogy az iratok már nem állnak rendelkezésére, nos abban az esetben javasoljuk felszólítani az MVSZ képviselőjét, hogy a "már", időmeghatározó kifejezés jelentését tisztázzák, stb.

A törvényességi felügyelet lefolytatásához sok sikert kívánunk,

Tisztelettel,

Geönczeöl Gyula,

képviselő

 

18.164 - Fővárosi Bíróság 2006. április.19 > k e r e s e t e t terjesztem elő: Szíveskedjék a T. Bíróság --- alperesként tárgyalásra idézni a Magyarok Világszövetségét (székhely: 1052 Budapest, Semmelweis u. 1-3...


Feladó: karcsai G.Gy. <karcsai@vipmail.hu>
Dátum: 2013. november 28. 4:01
Tárgy: Fővárosi Bíróság 2006. április.19
Címzett: jozsef@kutasi.eu
-- Eredeti üzenet --
Elküldve: 2008. április 16. 8:7
Tárgy : Fw: Fővárosi Bíróság 2006. április. 19

Fővárosi Bíróság

Szlovákiai Magyarok Országos Szövetsége, amely a Magyarok Világszövetsége Szlovákiai Országos Tanácsa

934 01 Léva, 29 augusta 10 Szlovákia,

felperes

K e r e s e t e

Magyarok Világszövetsége

1052 Budapest, Semmelweis u. 1-3.

alatti alperes ellen

A 2004. október 16-án a Magyarok Világszövetsége Szabályzat Felügyelő Bizottság véleménye alapján hozott valamennyi elmarasztaló határozatot és egyidejűleg a 2004. október 16-át követő, minden MVSZ Küldöttgyűlés és az ott elfogadott határozatok érvénytelenségének megállapítása.

Az alábbi

k e r e s e t e t

terjesztem elő:

Szíveskedjék a T. Bíróság

--- alperesként tárgyalásra idézni a Magyarok Világszövetségét (székhely: 1052 Budapest, Semmelweis u. 1-3) és

--- ítéletével megállapítani, hogy a 2004. október 16-ától, 2006. április 23-ig bezárólag a Magyarok Világszövetsége Szabályzat Felügyelő Bizottsága véleménye alapján hozott valamennyi, elmarasztaló határozat alapszabály sértő, és minden MVSZ Régióülésen és Küldöttgyűlésen az ott elfogadott határozatok, közgyűlések Alapszabály sértőek, ezért azok érvénytelenek.

Az 1989. évi II. 10. § (2) bekezdése alapján, kérem a T. Bíróságot, hogy a megtámadott határozatok végrehajtását szíveskedjen soron kívül megsemmisíteni, mivel azok jogellenes határozatok, rendkívüli társadalmi, szervezeti kellemetlenségeket okoznak.

A Magyarok Világszövetsége elnöke az MVSZ Etikai Bizottsága elnökéhez intézett 2001. április 10-i levele melléklete tartalmazza a Magyarok Világszövetsége szlovákiai tagjainak közgyűlése által elfogadott, 2001. március 24.-én kelt Határozatait.

A 7. számú Határozat szövege a következő: „Az MVSZ szlovákiai tagjai elhatározták, hogy szlovákiai szervezetüknek jogi személyiséggé kívánják nyilvánítani.

E jogi személyiséget a már ideiglenes bejegyzést nyert szervezet, a Szlovákiai Magyarok Országos Szövetsége (SZMOSZ) keretében kívánják kiteljesíteni. Ezért valamennyien belépnek a Szlovákiai Magyarok Országos Szövetségébe (SZMOSZ) és hasonló lépésre hívják az MVSZ valamennyi meglévő és eljövendő szlovákiai tagját. Az SZMOSZ Alapszabályaként a mai napon, (2001. március 24-én) elfogadott Alapszabályt tekintik, az SZMOSZ vezetőinek pedig a ma (2001. március 24-én) megválasztott testületeket tekintik”.

2002. Február 16.-án az SZMOSZ, vagyis a Magyarok Világszövetsége Szlovákiai Országos Tanácsa újabb küldöttválasztó és tisztújító közgyűlést tartott, amely ugyanazon a napon elfogadta az SZMOSZ - MVSZ SZOT Alapszabályának módosított változatát is. A közgyűlés a mellékelt jegyzőkönyv és a kiegészítő jegyzőkönyv tanúsága szerint a módosított alapszabály minden vonatkozó részletét 95 - 99 % - os többségi szavazattal, külön – külön szavazta meg. Ezen a közgyűlésen az MVSZ egész budapesti vezetősége jelen volt. A közgyűlés egész menetét jóváhagyta, az eredményeket tudomásul vette és jóvá hagyta, azt követően a médiában, ezt megjelentette.

A módosított Alapszabályt, amely az SZMOSZ és a Magyarok Világszövetsége Szlovákiai Országos Tanácsa közötti jogi kapcsolatot első ízben rendezte, a Szlovák Köztársaság Belügyminisztériuma 2002. április 29.-én vette nyilvántartásba.

Ezzel az SZMOSZ minden feltételt, amelyet az MVSZ Alapszabálya az MVSZ Országos Tanácsaira vonatkozóan előírt, teljesítette.

A Magyarok Világszövetsége 2004. június 1-2. közötti küldöttgyűlése K-14/2004/1 sz. határozata előírta, hogy: „az egyes országokban a küldöttválasztó közgyűléseket meg kell tartani 2004. szeptember 15.-ig.” Az SZMOSZ - MVSZ SZOT ennek a határozatnak már a megszületése pillanatában eleget tett.

A 2002. február 16.-i tisztújító és küldöttválasztó közgyűlés a küldötteket és tisztségviselőket az SZMOSZ - MVSZ SZOT Alapszabálya rendelkezései értelmében négyéves időtartamra szólóan, érvényes mandátummal megválasztotta. A K-14/2004/1 sz. határozat megszületése pillanatában semmi ok nem volt arra nézve, hogy érvényes mandátumától bárkit, bármilyen oknál fogva sem az SZMOSZ, sem az MVSZ megfosszon, tekintettel arra, hogy a megfosztásra vonatkozóan sem az SZMOSZ, sem az MVSZ Alapszabályában, erre vonatkozóan nincs rendelkezés.

Az SZMOSZ ahhoz, hogy ilyen megfosztó, precedens értékű lépésre szánja magát, Alapszabály módosító közgyűlést kellett volna először összehívjon, amit előzetesen a Szlovák Belügyminisztériumnál kellett volna előzetesen regisztrálnia. Arra sem volt mód, hogy ilyen Alapszabály módosító közgyűlést hívjon össze az érvényes szabályok alapján. Az SZMOSZ elnöke mindezt több levélben az MVSZ elnöke tudomására hozta.

Az MVSZ vezetőségétől választ kifogásainkra nem kaptunk, azonban az MVSZ elnöke egy 2004. június 4-i E-mail levélben annyit közölt a tagszervezetekkel, hogy: „az Országos Tanácsok küldöttállító és tisztújító közgyűléseiket 2004. július 1. és szeptember 15. között szervezik meg”. Ennek a levélnek a tartalma ellentétes a megválasztás négy évre szóló időtartamának folyamatosságával, amely ellentétes mind az MVSZ Alapszabályával, mind az SZMOSZ Alapszabályában előírtakkal, mind az idézett MVSZ közgyűlési határozattal, amely szeptember 15-ét jelölte meg határidőként.

Az MVSZ küldöttgyűlésének K-14/2004/9/1. sz. határozat ellentétes értelmezésű az érvényes MVSZ Alapszabály rendelkezésekkel és a Magyarországon kívüli, MVSZ tagszervezetek, így az SZMOSZ – MVSZ SZOT Alapszabályával.

Mindennek figyelembevételével az SZMOSZ-MVSZ SZOT Szlovákiai Országos Tanácsa elnökségi ülést tartott 2004. augusztus 27.-én Párkányban, ahol határozatban azt állapította meg, hogy a küldöttek mandátumait az SZMOSZ érvényes Alapszabálya rendezi és annak rendelkezése szerint a mandátumok érvényesek, a leváltásokra, változtatásokra nincs ok. Mindezt az SZMOSZ elnöke 2004. szeptember 5.-én, ajánlott levélben a küldötteket mandátumaik sorrendjében feltüntetve az MVSZ titkársága és Mandátum Felügyelő Bizottsága tudomására hozta.

Az MVSZ elnöke Patrubány Miklós az SZMOSZ küldötteinek kérdésében a Szabályzat Felügyelő Bizottsághoz fordult, hogy az SZMOSZ, tehát a szlovákiai Országos Tanács elnöksége eljárása ügyét véleményezze, amely „saját hatáskörbe vonta” a Szlovák Belügyminisztérium által elfogadott Alapszabálya alapján a küldöttállítást.

Az MVSZ Alapszabálya csak Magyarország közigazgatási határain belül érvényes! Szlovákia területére a szubszidiaritás értelmében és az MVSZ Alapszabályával összhangban külön Alapszabály érvényes.

Az MVSZ Alapszabálya kizárólagos jogot adott a Magyarországon kívüli területek Országos Tanácsainak saját Alapszabály megalkotására, amelyek alapján azok a befogadó országok jogrendje szerint önállóan bejegyzett jogi személyek.

Az MVSZ vezetősége és az MVSZ elnöksége 2004. november 18-i ülésen elfogadott határozatai megfosztották a szlovákiai küldötteket mandátumaitól. Ezen cselekedetükkel Alapszabály sértő módon jártak el. Az MVSZ elnökségi ülésen a sérelmek elkövetése ellen dokumentumokkal az SZMOSZ Alapszabály alapján fellépő felvidéki elnök, elnökségi tag érveit nem vették figyelembe. A Szabályzat Felügyelő Bizottság elnöke bejelentette, hogy észrevételüket visszavonják, mert félre lettek vezetve.

Ennek ellenére a tiltakozó felvidéki elnöktől az MVSZ elnöke, Patrubány Miklós a tiltakozás miatt megvonta a szót és kiutasította az ülésről, amire a felvidéki elnök tiltakozásul felállt és elhagyta az ülést. Ezt követően az MVSZ elnöksége elfogadta a már a felvidéki elnök jelenlétében visszavont Szabályzat Felügyelő Bizottsági véleményt és annak alapján Alapszabály sértő módon kizárta az SZMOSZ - MVSZ SZOT küldötteit az MVSZ 2004. november 19-20.-i régió és tisztújító közgyűléséről.

A Magyarországon kívüli területeken megalakult MVSZ Országos Tanácsok Alapszabályai a helyi állami előírásoknak kell megfelelniük. Ezért értelmezhetetlen és jogsértőnek kell nyilvánítani Patrubány Miklós ezzel ellentétes intézkedéseit.

Az MVSZ 2004. november 19-20.-i tisztújító közgyűlését illegitim ülésnek kell tekinteni, mert megsértette mind az MVSZ, mind az SZMOSZ - MVSZ SZOT Alapszabályba foglalt rendelkezéseket, többek között a megválasztott tisztségviselőkre vonatkozó előírásokat, emiatt az ott hozott határozatokat azokat semmisnek kell tekinteni. Ezt támasztja alá: [1989. évi II. tv. 9. § a) és b) pont, 14. §, 16. § (2) bek., 1989. évi 9. tvr. 17. §].

Az SZMOSZ - MVSZ SZOT több elnökségi ülése írásban is elítélte a történteket, amire az MVSZ vezetése nem adott választ. 2005. március 17.-én az Érsekújvárban megtartott SZMOSZ – MVSZ SZOT elnökségi ülés megállapította, hogy „a küldöttek mandátuma 2006-ig érvényes” és az elnökség „nem vonta saját hatáskörébe a küldöttállítást… és a küldöttek névsora az érvényben lévő Alapszabályból következik”.

Ennek alapján az SZMOSZ – MVSZ SZOT elnöke 2005. március 17.-én ajánlott levélben tudatta az MVSZ titkárságával az SZMOSZ – MVSZ SZOT elnökségének határozatát, és az érvényes mandátummal rendelkező küldöttek névsorát, tekintettel az MVSZ soron következő, 2005. április 22.-re összehívott, rendes Közgyűlésére. Egyúttal az SZMOSZ – MVSZ SZOT elnökségi ülése kifogásolta, hogy az MVSZ nem küldte meg az SZMOSZ – MVSZ SZOT számára, a felvidéki küldöttek mandátumát érvénytelenítő MVSZ elnökségi ülés jegyzőkönyvét.

2005. március 22.-én az MVSZ elnöki irodája kiértesítette az MVSZ SZOT elnökét arról, hogy a március 17.-én keltezett levél megérkezett. Mellékeltek kivonatot az MVSZ elnökségi üléséről, ami számos szabálytalanságot tartalmazott, mert továbbra sem volt hajlandó tudomásul venni az SZMOSZ - MVSZ SZOT érvényben lévő Alapszabályának vonatkozó részeit, és azt, hogy azt az SZMOSZ – MVSZ SZOT 2002. február 16.-i közgyűlése annak minden szakaszát abszolút többséggel, 95-99%- ra megszavazta. Mindezt jegyzőkönyv és jegyzőkönyv kiegészítés rögzít, amely ellenőrizhető, mert erről a Közgyűlésről összefüggő videofelvétel készült. Az MVSZ elnökségétől kért, 2004. november 18.-i elnökségi ülés jegyzőkönyv másolatát azonban továbbra sem küldték meg.

SZMOSZ - MVSZ SZOT szervezetünk elnökségi ülését meglátogatta az MVSZ Kárpát medence régiójának elnöke és hosszas jelentésében igazolta álláspontunkat. Jelentését azonban Patrubány Miklós MVSZ elnök letiltotta és ezért a régió elnök a 2005. április 22.-i MVSZ Közgyűlést követően kilépett az MVSZ - ből.

Az SZMOSZ-MVSZ SZOT elnöke látva, hogy szervezete nem kapja meg az elmarasztalásokra vonatkozó írásbeli dokumentumokat az MVSZ vezetésétől, megbízta a Schneider és Pataki Ügyvédi irodát, hogy lássa el szövetségünk jogi képviseletét. Dr. Pataki András ügyvéd az MVSZ 2005. április 22.-i Közgyűlését megelőzően, 2005. április 11.-én kérte az MVSZ titkárságától, hogy a bírósági pert megelőzően szolgáltasson jogi adatokat a Pp.- ben írt egyeztető eljárási kezdeményezésnek megfelelően, amihez csatolta a szükséges megbízást. Választ azonban nem kapott, ezért levelét az SZMOSZ elnökének javaslatára 2005. május 18.-án megismételte.

Az MVSZ mint közhasznú társaság, ezért nem tagadhatja meg a kért adatok szolgáltatását. Az MVSZ titkárságvezetője azonban az adatszolgáltatás elől 2005. június 9.-i levelében kitért.

Az MVSZ régió gyűlése időközben azonban határozatot hozott és az SZMOSZ - MVSZ SZOT működését az Alapszabály figyelmen kívül hagyásával és elnökének határozott tiltakozása ellenére 2005. április 22.-én „felfüggesztette”, de mint láttuk annak megokolását írásban sem Dr. Dr. Pataki Andrásnak, sem az SZMOSZ-MVSZ SZOT vezetésének nem küldte meg külön kérés ellenére sem.

Az SZMOSZ - MVSZ SZOT a Szlovákiai Belügyminisztérium által jóváhagyott Alapszabálya alapján, folytatta működését és 2005. december 15.-i elnökségi ülése határozatot hozott arról, hogy az elnök 2006. február folyamán a szövetség közgyűlését korábbi határozatok értelmében hívja össze. Az SZMOSZ - MVSZ SZOT elnöke a négyéves mandátum lejárta, 2006. február 16.-a előtt két nappal kiadott levelében, február 14.—i dátummal hívta össze a 2006. március 11.-re összehívott tisztújító és küldöttválasztó közgyűlést Érsekújvárba, amiről minden tagjának a meghívót kiküldte.

Közgyűlésünk meghirdetése hírére, tíz nappal később, Patrubány Miklós MVSZ elnök, több száz példányban megtévesztő levelet intézett felvidéki címekre, részben tagságunk, részben szervezetünkön kívül állók címére.

A levél az SZMOSZ – MVSZ SZOT közgyűlését „érvénytelennek” minősítette, kijelentve, hogy az SZMOSZ MVSZ SZOT „alkalmi szervezet” - a Szlovákiai Belügyminisztérium által jóváhagyott Alapszabálya ellenére -, amely levél alapján 2004 tavaszán „elvesztette” jogát arra, hogy az MVSZ szlovákiai tagozatát képviselje. A levél „hivatkozási” alapjául a 2004. október 16.-án Alapszabály ellenesen megfogalmazott Szabályzat Felügyelő Bizottsági vélemény szolgál, amelyet eredetileg Patrubány Miklós fogalmazott meg, és amelyet több személlyel aláíratott.

Ez az eljárás méltatlan az MVSZ vezetésére nézve, amely bomlasztó szándékú, és nagy nyilvánosság előtt csak arra alkalmas, hogy az MVSZ nevét, és az SZMOSZ - MVSZ SZOT- nevét rombolja, a tagságot, a szimpatizánsokat megzavarja.

Az SZMOSZ – MVSZ SZOT azonban hála leghűségesebb tagjainak az Alapszabálya rendelkezéseinek megfelelve 2006. március 11.-re meghirdetett közgyűlését Érsekújvárban megtartotta a négyévente esedékes tisztújítást, és megválasztotta az MVSZ Kárpát medence Régiójának Közgyűlésébe és az MVSZ közgyűlésébe delegálandó küldötteket. A Közgyűlés jegyzőkönyvét elkészítette, majd erről az SZMOSZ – MVSZ SZOT elnöke 2006. április 10.-én kelt levelében az MVSZ vezetését értesítette.

2006. április 6.-i dátummal, Alapszabályokat sértő módon, amelyet április 8-án Budapestről, az MVSZ fejlécével ellátva levelet postáztak, amit senki sem írt alá, Kej. 2006.0007 számmal igen sok szlovákiai címre, köztük tagságunkon kívüli címekre, tagságunk kb. felét kihagyva, és olyan címekre, akiknek az MVSZ - hez semmi közük nincs. Ebben a levélben az SZMOSZ – MVSZ SZOT vezetőségét megkerülve, Alapszabályt megsértve, illegitim módon, a 2004. október 16.-i Szabályzat felügyelő Bizottság véleményére hivatkozva, és a 2005. április 22.-i határozata értelmében tisztújító és küldöttválasztó közgyűlés megtartását hirdetik meg.

Kérem a T. Fővárosi Bíróságtól, hogy a fentiekre való tekintettel a 2004. október 16.-át követően tartott Alapszabályokat sértő módon hozott valamennyi Közgyűlést és az ott hozott határozatokat, minden ezzel kapcsolatos, és ebből származtatott további cselekményt, eljárást, döntést, semmisnek nyilvánítani, --- amelyeket jogszerűtlen körülmények között, jogsértő módon hoztak, tartottak meg --- melyek hivatalos iratként nem elfogadható határozatok.

A Legfelsőbb Bíróság BH 1998. évi 57. számú elvi állásfoglalása kimondja: A társadalmi szervezet tagjának keresete alapján megsemmisíthető a társadalmi szervezet határozata akkor is, ha az nem közvetlenül a törvényt, hanem a társadalmi szervezet Alapszabályzatát sérti. [1989. évi II. tv. 10. § (1) bek., 6. § (1) bek.]

A becsatolt dokumentumokból - azt lehet megállapítani, hogy a sérelmezett ülések, közgyűlések - nem a hatályos Alapszabályok szerint voltak kiértesítve, meghívva, megtartva - melynek alapján egyértelműen megállapítható, hogy az alperes jogosulatlanul – hatályos Alapszabályok, (alkotmány) előírását megsértve, hatáskör hiányában illegitim módon járt el a sérelmezett ülések, közgyűlések megtartásakor, és a határozathozatalban részvevőkkel együtt törvénysértést követtek el. A Legfelsőbb Bíróság BH 1997. évi 366. számú elvi állásfoglalása értelmében: A társadalmi szervezet (párt) alapszabályába foglalt rendelkezés megsértése törvénysértésnek minősül [1989. évi II. tv. 6. § (1) bek., 10. § (1) és (3) bek.].

Kérem a T. Fővárosi Bíróságtól a hivatalos iratokként nem elfogadható határozatokat, közgyűlési iratokat, semmisnek nyilvánítani.

Egyidejűleg kérjük a T. Bíróságtól szíveskedjen közreműködni a társadalmi szervezet felügyelő szervének, a Fővárosi Főügyészségnek bevonására, a jelzett gondok, bajok, problémák rendezett megoldására.

Budapest, 2006. április 19.

Tisztelettel:


elnök

A Szlovákiai Magyarok Országos Szövetsége

A Magyarok Világszövetsége

Szlovákiai Országos Tanácsa

Budapest,

Bimbó út 3,

mfsz.4

1022



18.163 - Az MVSZ felvideki ugyeinek megiteleset ez a harom tagu bizottsag vegezheti el, veluk egyutt mukodhetunk. > Elküldve: 2009. április 26. 14:51


Feladó: karcsai G.Gy. <karcsai@vipmail.hu>
Dátum: 2013. november 28. 4:06
Tárgy: MVSZ
Címzett: jozsef@kutasi.eu
-- Eredeti üzenet --
Elküldve: 2009. október 3. 22:23
Tárgy : Fwd: MVSZ
Elküldve: 2009. április 26. 14:51
Tárgy : MVSZ

Itteni elnoksegi tagjaink tomor velemenye, hogy a minimum a 2004 es oszi kozgyules osszehivasa es azon a mi kuldotteink reszvetele.
Ezen ugyanis megjelenhetnek a vitak miatt eltavozott vezetok is.
 
Ha ez nem megy, az egyetlen megoldas, ha a jelenlegi elnik visszavonul es a jelenlegi tarsasag kinevez egy szemelyt egy harom tagu bizottsagba, amely vezeti az MVSZ ugyeinek rendezeset.
Ez a bizottsag kapna meg a rendelkezest az anyagiak felett is.
A masik ket tagnak javaslom Sarkozy Csabat, aki rendezheti a sorokat es Dr. Gaudi Nagy Tamast.
Gaudit kizartak es Sarrkozy Csaba miattunk lepett ki. O volt a karpat medencei regioelnok. Szemelye biztositek arra, hogy igen sokat rendbe lehet hozni.
Az MVSZ felvideki ugyeinek megiteleset ez a harom tagu bizottsag vegezheti el, veluk egyutt mukodhetunk.
 
Nincs ertelme vitatkozni a jelenlegi vezetokkel. Az alapszabalyt, jogi dolgokat nem ismerik. Soha semmi folyoson nem kiabaltam. De a 2004-es oszi elnoksegi ulesen Patrubany hatalmi hangon ramszolt, hogy amennyiben ellenkezem, kitilt a terembol. Na erre joga nem volt, raadasul a Szabalyzat Felugyelo Bizottsag elnoke a jelenletemben visszavonta a Patrubany altal rajuk kenyszeritett, minket elmarasztalo, gyalazo, valotlansagokat es levelben megfogalmazott velemenyt. Ezert kozoltem, hogy a kitiltasomra nem fog sor kerulni, mert elmegyek magam, de a kovetkezmenyekert vallaniuk kell a felelosseget. Es en nem felejtek. Foleg nem annyi evtizedes uldoztetes utan.
Ezekutan jogtalanul kizartak a felvideki kuldottseget, stb.
 
Itt eszakon egy gyalazatos rezsimmel allunk szemben es nem turhetjuk, hogy hatulrol revolverezzenek minket. A Fico kormany szertverte Dunaszerdahelyen a magyarokat a stadionban, alllando tamadasok vannak a magyar intezmenyek ellen, jelenleg az MKP szetverese van napirenden es mi nem tudunk mozdulni Patrubany miatt. Hat ezert szo sem lehet arrol, hogy o minket hatulrol benitson meg. Micsoda allapot, hogy itt gyilkos ellenseggel allunk szemben, Pesten meg pont a Vilagszovetsegben gyalaznak bennunket.
 
Udv. GGyula

2013. november 29., péntek

18.161 - Az áfacsalásokból Horváth András színre lépése okozott egyre dagadó botrányt, pedig az egész itt zajlott mindenki szeme előtt.


Itt vannak az óriási áfacsalás morzsái 
Albert Ákos, Fabók Bálint 2013. 11. 29. 06:59 Origo 

Az áfacsalásokból Horváth András színre lépése okozott egyre dagadó botrányt, pedig az egész itt zajlott mindenki szeme előtt. Az adóhivatali beszámolók elemzéséből kiderül, szinte minden pontosan úgy történt, ahogy Horváth leírta. Legfeljebb a csalás mértéke nem stimmel. 
Luxusautóik voltak 400 millió forint értékben. Volt 11 ingatlanuk. Az egyikük pedig a Dominikai Köztársaság karibi klímáját élvezte. 
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) írta ezt egy idén nyáron leleplezett adócsaló csoportról. A leírás passzol ahhoz is, ahogy Horváth András korábbi NAV-dolgozó jellemezte az ilyen visszaéléseket elkövető emberek életstílusát. 
"Az adóelkerülést támogató területre új szereplőként belépő, s bizonyos fokú szervezői feladatokat is ellátó személyek néhány év alatt pazar kivitelezésű családi házakat építenek, nagy értékű autókat vásárolnak, luxusutakra fizetnek be" - írta Horváth a csalásokról szóló egyik írásában. 

 
Egy Maybach és egy Mercedes mint adócsalás miatt lefoglalt luxusautók 2007-ben 
Forrás: MTI/E. Várkonyi Péter

A nyáron lebuktatott embereknek azonban nemcsak az életmódja, hanem a módszerei is hasonlóak ahhoz, amiről Horváth beszámolt. "A cégcsoport Szlovákiából szerzett be főként étolajat és cukrot, amelyet több cégen átfuttatva belföldön értékesített, közvetetten hipermarketeknek is" - áll a NAV közleményében. 

Külföldi szálak 
Hasonló gyakorlatról számolt be több interjújában Horváth András is. Az Origónak megerősítette a csalások elterjedtségét több adószakértő is, és ez olvasható ki magának a NAV-nak a közleményeiből is. Az Origo a NAV közleményeit, sajtómegjelenéseit átvizsgálva 2010 óta 22 olyan esetet talált, amikor az adóhatóság fiktív számlákkal, áfacsalással, szabálytalan áfa-visszaigénylésekkel kapcsolatos ügyekben gyanúsított meg vállalkozókat (amelyeknek nevét az adóhatóság nem közölte). 
A feltárt adócsalások szinte kizárólag más országokból importált termékeknél jelentek meg, a vizsgált 22 esetből 19-nél tudni, hogy külföldi cég is részese volt az ügyleteknek. Az Origo által megkérdezett adószakértők szerint általában Romániából és Szlovákiából érkező áruknál vetik be a fiktív számlákat, és a vizsgált esetek is ezt támasztják alá: Szlovákiából nyolc esetben importáltak a gyanúsított cégek, Romániából kétszer, rajtuk kívül egyedül Hollandia bukkant elő még kétszer (öt esetben nem nevezték meg, hogy mely külföldi országról van szó). 
Leginkább a cukorral, az étolajjal és a kávéval trükköznek Horváth szerint, és a NAV által gyanúsított cégek is többnyire ezekkel, illetve gabonával üzleteltek: a 22 esetből összesen 14-szer. Ezeken kívül még hústermékeket hoztak be többször, három olyan eset volt, amikor valakit emiatt gyanúsított meg a NAV. 

A pénz nem stimmel 
Igazán nagy eltérés csak a csalások értékében van. Az ilyen ügyek feltárása időigényes, így a NAV gyakorlatát ismerők sem állítják, hogy minden visszaélést fel lehet tárni. Horváth egyenesen azt állítja, hogy évente akár több mint ezermilliárd forintos kár is érheti az államot a visszaélések miatt. A NAV közleményeiből azonban ennél sokkal szerényebb összeg olvasható ki. 
A három év alatt összesen 19,1 milliárd forintnyi adót próbáltak elcsalni a vizsgált esetekben, és ennek a túlnyomó része (közel 15 milliárd) be is folyt a csalók számlájára még az adóhivatal közbelépése előtt. Igaz, a NAV közleményei főleg csoportosan elkövetett, több százmilliós, milliárdos csalásokról szólnak, bár a beszámolók között szerepel egy 14 milliós visszaélés is. 
A NAV közleményei alapján a legtöbb esetben a cégek valóban nagyon hasonlóan trükköztek a Horváth által vázolt módszerhez, de voltak ettől részben eltérő bűncselekmények is. Egy nagykőrösi vállalat például tökélyre próbálta fejleszteni a műfajt: nemcsak a vállalat nem létező költségeiről készítettek fiktív számlákat, hanem a cukorvásárlásról is. Akkor buktak le, amikor papíron Magyarország éves cukorfogyasztását meghaladó mennyiséget vásároltak meg egy szlovákiai cégtől, amelyről kiderült, hogy nem is forgalmaz cukrot. 
A Horváth által emlegetett adócsalási módszer mellett két olyan volt, amely többször előfordult. Az egyik a szimpla áfacsalás, amikor egyszerűen nem jelentették be a vásárolt árut, a másik pedig a színlelt külföldi eladás, amelynek az alapja szintén a Horváth-féle forma, csak annál kifinomultabb. Itt ugyanis papíron előbb eladnak valamit, általában egy szomszédos uniós országba, majd onnan vásárolják vissza, miközben a valóságban el sem hagyja a raktárt. 
A NAV szerint valótlan Horváthnak az az állítása, hogy az adóhivatal elnéző a csalókkal szemben, és ezért feljelentést tettek ellene rágalmazás miatt. Azt is állítják, hogy Horváth megalapozatlanul von le következtetéseket a csalások nagyságrendjéről. A korábbi adóhivatali dolgozó konkrétumokkal valóban nem állt elő, de közölte, hogy feljelentést tett az ügyészségen, amelyben részletesen beszámolt egyes csalásokról. A feljelentés tartalma ugyanakkor egyelőre nem ismert. 
Kapcsolódó: 
   Agrár-milliárdosok -nyolcvanezer forint éves bevételre majd' kétmilliárdos támogatás 
   Se földjük, se beleszólásuk: "készül a falu halálos ítélete" 
 

18.160 - Mészáros Lőrinc, Orbán Viktor felcsúti kegyence több tízmilliós kártérítést kaszálhat, ha bezárják a trafikjait.


A felcsúti polgármester nagyot szakíthat a trafikbezáráson 
2013-11-29 11:43:16 propeller - Hírhatár 

Mészáros Lőrinc, Orbán Viktor felcsúti kegyence több tízmilliós kártérítést kaszálhat, ha bezárják a trafikjait. 



Hónapok óta borzolja a kedélyeket az abszurdisztáni trafikmutyi, és folyamatosan kerülnek terítékre olyan újabb adalékok, amire az emberek azt mondják, ennél nincs lejjebb. Ezúttal ismét Mészáros Lőrinc, a felcsúti polgármester verte ki a biztosítékot. Mészárosnak 19 Auchanban van országszerte trafikja, hiszen a polgármesterkedés mellett mi mással üthetné el a szabadidejét... 
Hogy, hogy nem, a trafikokkal kapcsolatos törvényi szabályozás hirtelen megváltozott: jövőre bezárnak a benzinkutakon és hipermarketekben működő trafikok. És - milyen meglepő - erre az eshetőségre fel is készültek a trafiktörvényben: tehát az a tulajdonos, akit érint a trafikbezárás, trafikonként 1,9-4,6 millió tehet zsebre. A szerződés szerint az állami kártérítés akkor is jár majd, ha egy kormány a következő 20 évben úgy dönt, megszünteti a dohány-kiskereskedelem koncessziókötelességét. 
Nos, a trafiknyitásnál úgy fest, egy nagyobb üzlet van, a trafikbezárás. Mészáros Lőrinc pedig nyugodtan hátradőlhet, hiszen nem elég, hogy egyik napról a másikra felkerült a neve a leggazdagabb magyarok listájára, most még tovább gyarapítják vagyonkáját. 
-naan- 

Kapcsolódó: 

18.159 - A meghallgatott Patrubány Miklós azt mondta a Tisztelt Bíróságnak, hogy a Szlovákiai Magyarok Országos Szövetségét SZMOSZ), amely a Magyarok Világszövetsége Szlovákiai Országos Tanácsa (MVSZ SZOT),...


Feladó: karcsai G.Gy. <karcsai@vipmail.hu>

Dátum: 2013. november 28. 4:11
Tárgy: Pataki Árpád bíró, 2012. márc. 2
Címzett: jozsef@kutasi.eu

 
MAGYAROK VILÁGSZÖVETSÉGE
Szlovákiai Országos Tanácsa
Szlovákiai Magyarok Országos Szövetsége
Levelezési cím: Dr. Torday Kálmán ü.i. 1022 Budapest, Bimbó u. 10/a
e-mail: ggyula@index.hu, geonczeol@freemail.hu tel.: 36-70-533-7441

Fővárosi Bíróság  
Markó u. 27
Budapest V.kerület                                                    Tárgy: 19.P.25.459/2010

Tisztelt Fővárosi Bíróság!
Tisztelt Dr. Pataki Árpád Bíró Úr!

Az Ön által 2012. február 21.-én elnökölt bírósági tárgyaláson elhangzottak ügyében fordulunk Önhöz “30 napon belül” az utólag hallottakat illetően. Ezen a tárgyaláson értesülésünk szerint a felperes a Fővárosi Főügyészség, alperes a Magyarok Világszövetsége (MVSZ) volt. Meghallgatták Patrrubány Miklóst, az alperes korábbi képviselőjét, akit a Fővárosi Itélőtábla 4.Pf.21.444/2011/3. sz., 2011.november 29.-i ítéletében törölte az MVSZ elnöki tisztségéből.

A meghallgatott Patrubány Miklós azt mondta a Tisztelt Bíróságnak, hogy a Szlovákiai Magyarok Országos Szövetségét SZMOSZ), amely a Magyarok Világszövetsége Szlovákiai Országos Tanácsa (MVSZ SZOT), mégpedig kizárólagos képviseleti joggal és amely szabályosan bejegyzett jogi személy a Szlovák Köztársaság területén (1.sz.melléklet): “nem tagja az MVSZ-nek, mert az SZMOSZ-t az MVSZ elnöksége “kizárta”, továbbá, hogy annak elnökét, Geönczeöl Gyulát az MVSZ etikai bizottsága ugyancsak “kizárta”. A fenti állításokat alperes a szokásos nyájas stílusában mondta el, ami természetesen szinészkedés, de alkalmas arra, hogy megtévessze a gyanútlan szemlélődőt.

Felhívjuk a Tisztelt Bíróság figyelmét arra, hogy a Legfelsőbb Bíróság BH 1998.évi 57.sz. elvi állásfoglalása kimondja: A társadalmi szervezet tagjának keresete alapján megsemmisíthető a társadalmi szervezet határozata akkor is, ha az nem közvetlenül a törvényt, hanem a társadalmi szervezet Alapszabályzatát sérti. (1989.évi II.tv.10.§ (1) bek., 6., § (1) bek). Továbbá: A legfelsőbb Bíróság BH 1997. évi 366. sz. elvi állásfoglalása értelmében: A társadalmi szervezet (párt) alapszabályába foglalt rendelkezés megsértése törvénysértésnek minősül (1989. évi II. tv. 6. (1) bek., 10 § (1) és (3) bek.)

Az MVSZ Alapszabálya (2002.április 27) 17.§ kimondja, hogy: “A Küldöttgyűlés határozatait nyílt szavazással, de személyi kérdésekben, vagy a küldöttek egynegyedének kívánságára titkos szavazással, a jelenlévő küldöttek több mint felének (50%+1) igenlő szavazatával hozza, kivéve az alapszabály ettől eltérő rendelkezéseit”.“A küldöttgyűlés üléséről jegyzőkönyv készül, a jegyzőkönyveket sorszámozva, lefűzve, irattárban kell megőrizni”, továbbá u.ott:  “A döntések tartalmát az érintettekkel írásban közölni kell”.  Ugyanezen MVSZ Alapszabály az elnökségre vonatkozóan megállapítja (25§ Az elnökség hatásköre):  “2) előkészíti és megtárgyalja a küldöttgyűlés elé kerülő tervezeteket, előterjesztéseket, javaslatokat. 3) gondoskodik a küldöttgyűlés döntéseinek végrehajtásáról”.

Az idézett Alapszabályban egyetlen szó sincs arról, hogy az MVSZ bármely testülete egy tagszervezetet kollektíve “kizárhat”!!! Kizárólag “személyi kérdéseket” emleget! Kollektív jogfosztásra csak a 2. világháború idején volt példa, amikor a zsidóságot kollektíve jogfosztottnak nyilvánították néhány európai államban.  A 2. világháborút követő békeszerződések ezeket a jogfosztó törvényeket töröltették, kivétel a máig is érvényben lévő Benes törvények Csehszlovákia utódállamaiban, pl. a mai Szlovákiában!, Ezeket a szovjet hadsereg jelenlétére támaszkodva Benes cseh elnök a németekre és a magyarokra vonatkozóan elnöki dekrétumok formájában hozta meg és azokat törvényhozás nem szavazta meg. Kivétel Patrubány Miklós MVSZ törölt elnök, aki a kollektív jogfosztás módját ÖNÖK a Tisztelt Bíróság gyanútlan hallgatósága előtt újonnan a köztudatba és a gyakorlatba kívánta csempészni.

Hivatkoznunk kell azonban további összefüggésekre is, amivel az alperes hazugságait szeretnénk az illetékes helyen leleplezni: Az MVSZ SZOT-SZMOSZ elnöke 2008.május 07. napján törvényességi kérelmet nyújtott be szervezete diszkriminálásának kivizsgálása ügyében. (2. sz. melléklet): Válaszában a Fővárosi Főügyészség 2009.január 30.-i levelében közölte: 2.oldal:

“A Fővárosi Főügyészség az MVSZ képviselőjét több ízben is a vonatkozó iratok – küldöttgyűlési jegyzőkönyvek, stb. – megküldésére hívta fel. Az egyesület képviselője 2008.december 05. napján kelt válaszlevelében közölte, hogy az ügyészség által bekért iratok már nem állnak rendelkezésére, így azokat az MVSZ csatolni nem tudja. ....ezek az SZMOSZ az MVSZ ellen kezdeményezett perének iratai között sem voltak fellelhetők...Tekintettel arra, hogy az egyesület hiányos iratkezelése miatt a törvényességi kérelem nem volt elbírálható, a Fővárosi Főügyészség az egyesülettel szemben átfogó törvényességi felügyeleti vizsgálat lefolytatását tervezi”.

Az MVSZ SZOT - SZMOSZ képviselője a Fővárosi Főügyészséget a korábbi állapotokról ezért 2009.3.1.-i válaszlevelében tájékoztatta, hogy t.i. a dokumentumokat, ha ilyenek egyáltalán létezhettek, az MVSZ mindvégig megtagadta kiadni. (3.sz. melléklet).

Az MVSZ SZOT-SZMOSZ jogi képviselője, Dr. Pataki András 2005.április 11.-én kérte először, majd ismételten 2005.május.18.-án a dokumentumokat per előtti jogi véleményezésre. (4.sz.melléklet). Válaszában (5.sz. melléklet)  az MVSZ titkárság vezetője kitért a dokumentumok kiadása elől, és kétségbe vonta az ügyben való eljárásra kapott meghatalmazást, holott annak másolatát  Dr. Pataki András mindkét leveléhez csatolta. A precedensre való tekintettel az MVSZ SZOT-SZMOSZ teljes jogú tagszervezetként folytatta működését, annak ellenére, hogy küldötteit az MVSZ küldöttgyűléseire továbbra sem engedték be!!! (6.sz.melléklet).

2006.február 24.-én azonban az MVSZ elnöke, az alperes, azonban minden addigi törvénytelenségeiket fölülmúlta és számtalan felvidéki címre hazug állításokat tartalmazó, rágalmazó és megtévesztő levéláradatot küldött, (7.sz.melléklet). Amelyet hirdetés formájában a Pozsonyban sokezres  példámyszámban megjelenő, ÚJSZÓ c. napilapban hirdetés formájánban is közzé tett. Ebben azt állította, hogy:  a) a hivatalosan bejegyzett és szabályszerűen bejegyzett SZMOSZ azt a jogát, hogy az MVSZ nevét használja, elvesztette. Természetesen SEMMI megokolás nincs csatolva. b.)Az MVSZ elnöksége, majd ezt követően a küldöttgyűlése 2004-ben nem igazolta a felvidéki küldöttek mandátumát, és a felvidékiek hibájából a Felvidék képviselet nélkül maradt az MVSZ-ben. Természetesen nincs megokolás. Egy szabályzat felügyelő bizottsági véleményre hivatkozik, ami szerint az Országos Tanács a “saját hatáskörébe vonta” volna a küldöttállítást. Ez egy szemenszedett hazugság, ami alkalmas a közvélemény megtévesztésére. Nem mondja el a hazug levél a nyilvánosság előtt, hogy:  1.A szabályzat Felügyelő Bizottság külföldön szabályosan bejegyzett tagszervezet alapszabályába nem avatkozhat bele. 2. Az MVSZ SZOT Alapszabálya, amelyet a felvidéki közgyűlés 2002.február 16.-án szavazott meg pontonként, minden esetben minimum 99%-os többséggel, kimondja, hogy: “a szövetség elnökségi tagjai egyben az MVSZ küldöttei, a küldöttek mandátuma 4 évre szól. Alapul ehhez az Alapszabályban lefektetett ponthoz az MVSZ SZOT-SZMOSZ 2001.március 24.-i Közgyűlése 11.számú határozata szolgált , ami ugyanis kimondta: “A Közgyűlés elhatározta, hogy az MVSZ küldöttgyűlésén, a szlovákiai országos tanácsot megillető 17 küldött helyére jelöli és megválasztja az újonnan megválasztott elnökség 12 tagját, valamint az elnökségi választásokon a következő öt helyezést elért MVSZ tagot”... A 2002-es SZMOSZ Közgyűlésen mindenkit újra választottak.

A felvidéki elnökség ragasztkodott az elfogadott Alapszabály minden betűjéhez. De az idézett közrendet zavaró alperesi levél ezt a következő formában közli: “Az MVSZ Szlovákiai Országos Tanácsának elnöksége azonban Geönczeöl Gyulára hallgatva megmakacsolta (érthetetlen terminus technicus) magát és az MVSZ 2005. évi küldöttgyűléséig sem tartotta meg a Küldöttválasztó Közgyűlését”. Miért váltották volna le magukat?  Mandátumuk érvényes volt 2006 tavaszáig!!! Azonban alperes állandóan mindenkit le akart váltani és a maga kedvenceit kinevezni, ami gittegyletesdi és szemben áll a társadalmi szervezetekről szóló törvényekkel. A hazugságok alapján azonban az MVSZ képviselője által  uszított és Szlovákián kívüli tagok jogot formáltak maguknak illegitim ellenszervezetet szervezni, ami konfliktusokat okoz a felvidéki magyarság körében. Ugyanez a hazug levél semmisnek nevezi az SZMOSZ-MVSZ SZOT 2006.március 11-re Érsekújvárra összehívott közgyűlését, ami közönséges jogtalan diverzió volt az alperes részéről. Külön botrányos hazugság a levélben, hogy a tagfelvétel szünetelt, ugyanis az elnökségi jegyzőkönyvek tanúskodnak az új tagok felvételéről, a tagság számára nyílt elnökségi üléseket tartottunk, több csoportunk alakult a Bodrogközben, Kassán, Gömörben, Ipolyságon, sőt Léván, de alperes azt hazudjta, azzal rágalmazott a nagy nyilvánosság előtt, hogy mindez “szünetelt”.

Külön botrányos, ahogy alperes és egyesek az MVSZ berkeiben az MVSZ SZOT elnöke ellen eljártak. Az ügyben a sértett kikérte a Fővárosi Főügyészség Közigazgatási Jogi Osztályának véleményét, amely az MVSZ SZOT elnöke “kizárásával” kapcsolatban 2008.április 8.-án megállapította, hogy “jelen esetben nem állapítható meg, hogy az ügyben jogerős döntés született-e és a tag kimerítette-e az alapszabályban biztosított jogorvoslati lehetőségét, ezért ezen kérelmével foglalkozni idő előtti”, javasolták sértettnek, hogy forduljon fellebbezéssel a Küldöttgyűléshez (8.sz.melléklet). Ezért az MVSZ SZOT elnöke ajánlott levélben fordult az MVSZ Közgyűléséhez, de levelére a mai napig válasz NEM érkezett, tehát az MVSZ SZOT elnökének MVST tagsága sértetlen maradt, sőt bejelentette indulását az MVSZTisztújításán (9.sz. melléklet). Természetesen arra sem kapott választ, mint ahogyan 2004-ben sem engedték szabályos jelölésével élni az elnökválasztáson.

Tisztelt Bíróság, a fenti  tényeket az igazság feltárása érdeében kívánjuk a Tisztelt Bíróság rendelkezésére bocsátani és annak reményében, hogy segítünk a helyes döntés meghozatalában.


Geönczeöl Gyula                                                                   Budapest, 2012-03-02
képviselő

18.158 - Geönczeöl Gyula az MVSZ SZOT -SZMOSZ elnöke: A Magyarok Világszövetsége közgyűlések számára szerte a Világban.

Feladó: karcsai G.Gy.  <karcsai@vipmail.hu>
Dátum: 2013. november 28. 4:21
Tárgy:  MVSZ közgyűlések számára szerte a Világban.
Címzett: jozsef@kutasi.eu

Elküldve: 2012. február 20. 22:41
Tárgy : MVSZ közgyűlések számára szerte a Világban.

KÖZÉRDEKŰ KÖZLEMÉNY

A mai napon, 2012. február 20.-án Révkomáromban (Öreg Komáromban), jogászokkal tanácskoztunk az MVSZ elnöke legutóbbi, február 11.-én Révkomáromban megrendezett megtévesztő MVSZ SZOT közgyűlésének nevezett akciója jogi következményeiről.
A tanácskozás alapján a következőket közlöm:

Patrubány Miklós és az őt követő, név szerint is ismert szlovákiai állampolgárok, különösen azok, akik NEM tagjai a szabályosan bejegyzett tagszervezetnek - legutóbbi illegitim akciói a Szlovák Köztársaság Büntető törvénykönyvébe ütközik, ugyanis:
- A Szlovákiai Magyarok Országos Szövetsége - SZMOSZ, amely a Magyarok Világszövetsége - MVSZ területileg illetékes tagszervezete, tehát a Szlovák Köztársaság. területén, kizárólagos joggal rendelkező jogi személy, legálisan működő szervezet, amelyet a Szlovák Köztársaság Belügyminisztériuma a nálunk lévő eredeti dokumentum alapján hivatalosan 2002. április 29.-én jegyzett be,
- A hivatalos Alapszabály az MVSZ képviseletének kizárólagosságára vonatkozó részt az 5/III.5 rész rögzíti,
- Az SZMOSZ- MVSZ SZOT legitim létezését a Belügyminisztérium kiadványban 2010. március 19.-én igazolta, ennek másolata birtokunkban van:

1.  A mi nevünkben és a mi tudtunk nélkül senki nem hívogathat össze közgyűléseket és
2. NEM választhat „küldötteket” az MVSZ semmilyen közgyűlésére.
Ha megteszi az a BÜNTETŐ TÖRVÉNYKÖNYV - be ütközik:

a/ „idegen jogok megsértése” címén (poskodzovanie cudzích práv),
b/ „ a gyülekezési jog” megsértése (zneuzitie zdruzenia) – csalás bűntette!,
c/ „ megtévesztés” (uvedenie do omylu),
d/ „ lejáratja a nyilvánosság előtt a hiteles szervezet tagságát” (diskreditovanie osob),
e/  „ Lehetővé teszi a legitim szervezet alapszabályával való visszaélést, amibe KÍVÜLRŐL AVATKOZTAK BE (zneuzitie struktúry),
f/  „ határozatokat hozhat, ami ellentétes a legitim szervezet alapszabályával”. Ennek puszta lehetősége is a büntető törvénykönyv hatáskörébe utalja az ügyet,
g/ „az MVSZ SZOT SZMOSZ-nek anyagi és erkölcsi károkat okoz” (poskodenie dobrého mena a financií KZMS-SZM-KCV),
Ennek alapján napokon belül el kell döntenünk, hogy a rendőrségen feljelentést teszünk, az ismert és ismeretlen elkövetők ellen, illetve a hosszadalmasabb bírósági utat választjuk. A magyarországi elhúzódó bírósági eljárásokra való figyelemmel jogászaink a gyorsabb és hatásosabb rendőrségi eljárást és vizsgálat megindítását javasolják kezdeményezni. A feljelentésről igen rövid időn belül döntést kell hoznunk.
Jelen közérdekű közleményünket a félre vezetett közvélemény tájékoztatása céljából adjuk közre.
Geönczeöl Gyula                                                        
Az MVSZ SZOT –SZMOSZ elnöke
2012-02-20, Rév, Észak, vagy ÖREG Komárom
-- Eredeti üzenet --
Elküldve: 2012. február 14. 5:31
Tárgy : [hunsor] MVSZ - Küldöttválasztó gyűlés Révkomáromban
Továbbítva...
A Magyarok Világszövetsége Felvidéki Országos Tanácsa február 11-én, szombaton tartotta küldöttválasztó közgyűlését Révkomáromban.

A Csemadok székházban lezajlott tanácskozást Stubendek László, a helyi Csemadok alapszervezet elnöke köszöntötte méltató szavakkal, sok sikert kívánva a jövőbeni munkához és bejelentette, hogy kezdeményezni fogja az általa vezetett szervezet tagként való csatlakozását a Magyarok Világszövetségéhez. Fuksz Sándor a Felvidéki OT elnöke megköszönte a példaértékű közeledést és átadott Stubendek Lászlónak egy Bély községben előkerült, 1849 augusztus 6-án kelt "SZÓZAT Komárom rendíthetetlen várából a feldunai hív magyar néphez" c. röpiratot, amelyet Klapka György tábornok és Újházy László kormánybiztos jegyzett a császári csapatok felett aratott győzelem után.

A résztvevők titkos szavazással megválasztották az MVSZ Küldöttgyűlésének felvidéki tagjait és a Felvidéki OT elnökségét.

A Világszövetségre váró feladatok közül ez évben kiemelkedik az augusztusban megrendezendő Magyarok VIII. Világkongresszusa, melynek vezérgondolata "Jövőnk a Szent Korona jegyében" lesz és előadások, konferenciák sora foglalkozik majd nemzetünk sorskérdéseivel.

Az egyéb szervezeti kérdéseken túl termékeny vita bontakozott ki a közelgő előrehozott parlamenti választásokról, a felvidéki magyarság politikai kilátásairól és választási alternatíváiról. Az Országos Tanács határozatban szólítja urnákhoz a magyar választókat és kéri fel a Magyar Koalíció pártját is önrendelkezésünk következetes képviseletére. A vitában elhangzott vélemények tükrözték nemzeti közösségünk jogos elvárását az eddiginél bátrabb és következetesebb érdekképviselet iránt, amely nem alapulhat kevesebbre, mint az önrendelkezésre. Ez a szó - sajnos - hiányzik választási propagandaanyagokból. Az elvtelen, látszatproblémákra, gazdasági haszonszerzésre épített politika könnyen elveszítheti, elveszíti támogatóit.!


MVSZ Sajtószolgálat

7408/120213