Kattintani > FELADAT ÉS CÉL - AUFGABE UND ZIEL - MISSION AND GOAL
Kattintani > Az összes bejegyzés tartalomjegyzéke 2007. szeptember 10.-től

2010. november 18., csütörtök

7.030 - M.Szabó Imre életútja - ma is "B" - listázva!

www.nemzetihirhalo.hu *************
M.Szabó Imre életútja - ma is "B" - listázva!

M.Szabó Imre

Erdélybol menekült szülok gyermekeként Budapesten születtem, 1941-ben. Édesapám négy nyelven beszélő muszaki, mérnök emberként - ellenemre- hasonló, muszaki pályára szánt, mint amit o muvelt.

Így hát a Puskás Tivadar Távközlési Technikumban érettségiztem- /késobb a Posta Kísérleti Intézetének tanfolyamán-tagozatán folytattam tanulmányaimat ám édesapám - beszerábiai munkatáborban szerzett betegsége, s az ÁVH-verések okozta korai halála miatt - a Magyar Rádióban helyezkedtem el (ahol az o kapcsolatai révén - a közvetítő kocsik karbantartását szervezte a Bosch cégnél és utódvállalatánál- már 1955 nyarától minden szünetet eltöltöttem) a külso közvetítoknél dolgozva bejártam az egész országot, szinte valamennyi faluban többször is megfordultam. Megismerkedtem a magyar valósággal, a kapcsolatteremtés igazi iskoláit így jártam ki. Az írás, a gondolatok, az igazság közvetítésének, kimondásának , a publicisztikának a fontossága ekkor erosödött meg bennem. Amelynek a magvait egyébként Kunszery Gyula katolikus költo, aki a Magyar Nemzet munkatársa volt 1947-ig, a Demokrata Néppárt ,majd kisgazda országgyulési képviseloje hintette el lelkemben. Akkor ot a pesterzsébeti kültelki általános iskolába számuzték, ahol magyar nyelvet és irodalmat tanított. Valamiért felfigyelt rám, késobb családunk barátja lett. Hallatlan magas filológiai-