Kattintani > FELADAT ÉS CÉL - AUFGABE UND ZIEL - MISSION AND GOAL
Kattintani > Az összes bejegyzés tartalomjegyzéke 2007. szeptember 10.-től

2011. december 19., hétfő

11.336 - Kerekes Ágnes: Karácsony 2011


Feladó: agnes kerekes
Dátum: 2011. december 18. 20:57
Tárgy: Karácsony
Címzett: Adrián horogh <adrianhorogh@hotmail.com>


KARÁCSONY                   
 Karácsonytájt volt. Békesség a földön,
kószáló szellö hópihét kavart
és csillogó friss, puha bársonyával
a hó a földön mindent betakart.

Ablak mögül merengve nézve-néztem
a hóesést, a jégvirágokat...
Kavargó pelyhek csillanó ködéböl
elötünt im` csak egy mesefogat.

Csilingelö szán fényes hóezüstböl,
angyalka szállt ki s láttam, hívogat.
Fölültem hát. Röpitették a szánunk
csillagszemü fehér felhlovak.

Suhant a szán...Egy csillagállomáson
felszált a Gyermek: selymes szép haján
aranyvirágból mennyek koronája.
Hozzámsimúlt, s továbbsuhant a szán.

Csak hullt a hó, a pelyhek játszi tánca
körben minden ezüstös ködbe szött.
Egyszer csak újra földi tájon jártunk
s megállt a szán egy házikó elött.

Az ablakhoz lopóztunk észrevétlen
s belestem: békés otthont láttam ott.
Karácsonyfán gyertyát gyújtottak épen,
egy vén kályhában víg tüz pattogott.

A kis család asztalhoz készülödött:
Anyám, Apám, Bátyó s a kis hugom.
Mind együttvoltak, és az asztalvégen
a gazdátlan hely engem várt , tudom.

Az asztalon frissen mosott teritö,
egy-két szerény, de ízletes falat.
Anyám sütötte friss dióskalácsbol
néhány szelet, meg alma, pár darab.

Szivem dobbant, már majdnem bekopogtam...
A gyermek intett: "Csitt!, most nem lehet!"
Ágaskodott, hogy letörölje szépen
cspp kis kezével csorgó könnyemet.

_____ . _____
Csak álom volt....Hajnal dereng, a hó hull...
S míg bámulom a táncos pelyheket,
gondolatomban tiszta gyermek- hittel
a Kisjézusnak írok levelet:

"Nem kell nekem, Jézuska más ajándék,
hadd csak, hogy otthon, túl völgön-hegyen
Karácsony estjén ott a kis szobában
ahogy álmodtam, minden úgy legyen!"

Jándy Artur
Steyr hadifogságban, 1945 bús karácsonyán
KELLEMES KARÁCSONYI ÜNNEPEKET ÉS NAGYON JÓ ÚJ ESZTENDOT KIVÁNOK!!ÁGI