Kattintani > FELADAT ÉS CÉL - AUFGABE UND ZIEL - MISSION AND GOAL
Kattintani > Az összes bejegyzés tartalomjegyzéke 2007. szeptember 10.-től

2014. november 2., vasárnap

19.559 - Prof. Dr. Papp Lajos szívsebész előadása > II. Rákóczi Ferenc újratemetésére emlékeztünk Budapesten, 2014. október 25.-én > FRISSÍTVE!





felvétel: Bognár Tibor

EZEN A NAPON... 1906. október 29-én, 108 éve helyezték örök nyugalomra Zrínyi Ilona és II. Rákóczi Ferenc hamvait a kassai dómban.    Akiért a harang szól    1906. október 24-én indult útnak a hajó Konstantinápolyból fedélzetén II. Rákóczi Ferenc, Zrínyi Ilona, Thököly Imre, Rákóczi József, Bercsényi Miklós, Bercsényiné Csáky Krisztina, Eszterházy Antal és Sibrik Miklós hamvaival, és a küldöttség tagjaival.     Október 25-én a hajó befutott Konstanca kikötőjébe, a koporsókat és a sírköveket egy feldíszített különvonatra rakták át....Október 28-án reggel 8 óra 34 perckor futott be a vonat a budapesti Keleti pályaudvarra. Az érkezőket Bárczy István polgármester fogadta. A koporsókat díszes hintókra rakták, és a gyászmenet a Kerepesi (ez időtől Rákóczi) úton vonult a Szent István bazilikába, illetve Thököly hamvaival külön a Deák téri evangélikus templomba.     A vonat este 8 órakor indult Kassára, ahová október 29-én hajnalban érkezett meg. II. Rákóczi Ferenc, Zrínyi Ilona, Rákóczi József, Bercsényi Miklós és neje Csáky Krisztina, Eszterházy Antal valamint Sibrik Miklós hamvait a Szent Erzsébet dómban helyezték örök nyugalomra.    (Forrás: Rákóczi hamvainak hazahozataláról - kronológia - oszk.hu)
  • Ancient Hungary

  • EZEN A NAPON... 1906. október 29-én, 108 éve helyezték örök nyugalomra Zrínyi Ilona és II. Rákóczi Ferenc hamvait a kassai dómban.

  • Akiért a harang szól

  • ​​
    1906. ok
    tóber 24-én indult útnak a hajó Konstantinápolyból fedélzetén II. Rákóczi Ferenc, Zrínyi Ilona, Thököly Imre, Rákóczi József, Bercsényi Miklós, Bercsényiné Csáky Krisztina, Eszterházy Antal és Sibrik Miklós hamvaival, és a küldöttség tagjaival.

  • Október 25-én a hajó befutott Konstanca kikötőjébe, a koporsókat és a sírköveket egy feldíszített különvonatra rakták át....Október 28-án reggel 8 óra 34 perckor futott be a vonat a budapesti Keleti pályaudvarra. Az érkezőket Bárczy István polgármester fogadta. A koporsókat díszes hintókra rakták, és a gyászmenet a Kerepesi (ez időtől Rákóczi) úton vonult a Szent István bazilikába, illetve Thököly hamvaival külön a Deák téri evangélikus templomba.

  • A vonat este 8 órakor indult Kassára, ahová október 29-én hajnalban érkezett meg. II. Rákóczi Ferenc, Zrínyi Ilona, Rákóczi József, Bercsényi Miklós és neje Csáky Krisztina, Eszterházy Antal valamint Sibrik Miklós hamvait a Szent Erzsébet dómban helyezték örök nyugalomra.

  • (Forrás: Rákóczi hamvainak hazahozataláról - kronológia - oszk.hu)


„Dübörgő ércszekeren megjött a nagy Fejedelem…"

II. Rákóczi Ferenc szíve a törökországi Rodostóban dobbant utoljára 1735. április 8-án. Azt azonban már kevesebben tudják, hogy Mikes Kelemen temettette el a porta engedélyével édesanyja, Zrínyi Ilona mellé. Százhetvenegy éven át a galatai Szent Benedek-kápolna őrizte hamvait, s csak 1906. október 29-én helyezték végső nyugalomba Kassán a Szent Erzsébet székesegyház kriptájában.


Videó felvétel: Bognár Tibor 

A KÉPRE, VAGY IDE KATTINTANI  



1906 után ismét II. Rákóczi Ferencre emlékezik a nemzet. Idén a budapesti Szent István Bazilikában...


Prof. Dr. Papp Lajos szívsebész előadása a 15:08 perctől! (Kérem felhangosítani)
http://www.youtube.com/watch?v=7grxzju708k&index=1&list=UUI6KPOFn_RTyrKi8D8QIDyw


Kutasi József Antal közleménye: Ezen a több mind két órás rendezvényen én is jelen voltam, és pár másodpercig a 2:18:50 órai számnál, látható vagyok!
Rákóczi Ferenc lovasszobránál voltunk a Kossuth téren október 25.-én  László Ferenc vezetésével. A Szent István Bazilikában megtartott nagyon felemelő emlékmise után a Kossuth térre vonultunk a kurucokkal, betyárokkal, csikósokkal és sok-sok barátunkkal ,  ahol  megkoszorúztuk  a nagyságos vezérlő fejedelem lovasszobrát.
Rákóczi Ferenc lovasszobránál voltunk a Kossuth téren október 25.-én László Ferenc vezetésével. A Szent István Bazilikában megtartott nagyon felemelő emlékmise után a Kossuth térre vonultunk a kurucokkal, betyárokkal, csikósokkal és sok-sok barátunkkal , ahol megkoszorúztuk a nagyságos vezérlő fejedelem lovasszobrát.



II. Rákóczi Ferenc Kossuth téren lévő lovasszobrának megkoszorúzása , újratemetésének 108. évfordulóján, 2014. október 25.-én. 
László Ferenc vezetésével eljöttek a Rákóczi Öröksége Mozgalom tagjai és barátai valamint a Rákóczi Lovasai Hagyományőrző Egyesület Rákóczifalváról Novák Gyula vezetésével.
 — Rózsa Molnár Henrietta és további 6 személy társaságában