Tárgy:
Címzett:
Kedves Barátaim
Hálás lennék, ha baráti, sajtó, rádió és TV kapcsolataid révén tudnál valamit megszervezni. Az előadásokért semmi honoráriumot nem fogadok el, tudom, hogy a Magyarok Istene majd megfizet érte.
Minden javaslatot figyelembe veszek, de kérem, ne return-el válaszoljanak, hanem erre a címre: blueskies246@aol.com-ra kérek választ.
Szeretettel,
SZENT ÁGOSTON ÉS A MAGYAR KÜLDETÉS
Dr. Balogh Sándor
Bemutatkozásul annyit, hogy Veszprémben voltam kispap az 50-es években, és már akkor érdekelt Szent Ágoston. 1952-ben „izgatásért” hatunkat letartóztattak, mert államosítani akarták a szeminárium épületét, és mi voltunk az ürügy. Olti bíró hat év börtönt adott, amiből hármat leültem a várpalotai szénbányában. Szabadulásom után nem tudtam visszamenni a szemináriumba, megnősültem, disszidáltam ’56ban, az USA-ban (NYU-n) politikai elméletből 1965-ben a Master Thesist Szent Ágostonról írtam, majd a Ph. D. disszertációt pedig ’56-ról.
Azóta a család (hét gyermek, 19 unoka) miatt a kenyérkeresés (egyetemi tanár voltam) nagyon lekötött, és csak most mentem vissza Szent Ágostonnal foglalkozni. Az indítólökést az adta, tavaly meghívtak előadást tartani a MVSZ rendezte Magyarok VIII. Világkongresszusán a Szent Korona tanról. Előadásom lényege az volt, hogy a Szent Korona Tan olyan, mint egy jéghegy: van egy látható része, a törvények, amiről a jogászok beszélnek, és egy láthatatlan, az égi, szakrális, misztikus kapcsolat. Ezután jutott eszembe, hogy Szent Ágoston Isten városa c. mű is egy szakrális rendszerről beszél.
Azóta is sokat foglalkoztam ezzel a kérdéssel, és odáig jutottam, hogy a szakrális-szekuláris szétválasztását, illetve ellentétét Szent Ágoston V. században irt De Civitate Dei c. munkájában találjuk legjobban megalapozva. A szakrálisnak a közéletből való kihagyásáért és a Szent Ágoston által kifejtett, a Szentírásra alapozott, Istentől származó hatalom fogalma helyett a demokratikus „néphatalom” bevezetéséért és népszerűsítéséért végső fokon Szent Tamás felelős. Szent Tamás nagy teológiai rendszert alkotott ugyan, de teljesen átvette, illetve továbbította Arisztotelész naturalista-humanista-szekuláris társadalombölcseletét.
Jelen bajaink onnan származnak, hogy az Istentől leválasztott humanista, azaz emberközpontú hatalom, amit Ágoston az „ember városának” hív, egyre inkább a Sátán befolyása alá került, amit a mai materialista világ nem képes felismerni. Az Istentől elszakított ember pedig nem képes megállítani a Sátán terjeszkedését.
A globalizmus egy sátáni terv, amely a nemzetállamokat egy húsdaráló-szerű folyamatban akarja feldarálni, megfosztva az egyént a nemzeti örökség jótékony, hagyományápoló védelmétől, és teljesen a sátáni hatalmak kezébe akarja juttatni az emberiséget.
A Szent Korona tan harmadik vetülete: a magyarság különleges hivatása és feladata ezt a folyamatot a szakrális kapcsolatok és társadalmi rend visszaállításával megállítani.
Amerika egyre nyilvánvalóbb hanyatlása és a sátáni hatalom globális erősödése mutatja, hogy milyen hatalma van felettünk, az Isteni törvények és Isten védelme alól „felszabadult” emberiség felett. Csak a szakrális társadalomhoz való visszatérés tudja megmenteni nemzetünket, és általunk az emberiséget a végpusztulástól.
Ezt a feladatot szeretném ismertetni, és erre keresek lehetőséget.+