Kattintani > FELADAT ÉS CÉL - AUFGABE UND ZIEL - MISSION AND GOAL
Kattintani > Az összes bejegyzés tartalomjegyzéke 2007. szeptember 10.-től

2013. szeptember 16., hétfő

17.762 - Benkő Géza: Tollas Tibor jó barátom volt. Nálunk szállt meg, mikor világkörüli útján Victoriába is eljött.


Feladó: Géza Benko
Dátum: 2013. szeptember 16. 6:36
Tárgy: Ismerkedés
Címzett: jozsef@kutasi.eu


Kedves Kutasi Úr!
Valakitől (akit nem is ismerek) megkaptam a honlapját (neve: Tibor Bakonyi) 
és nagyon érdekesnek találtam.  -- Az Ön élete igen párhuzamos az enyémmel.

1934-ben  születtem  Pesten és engem is Mindszenty József 
bérmált a Józsefvárosi templomban, ahol ministráns is voltam 
meg cserkészkedtem, amig a kommunisták betiltották 1948-ban. 
1952-ben Sopronba mentem tanulni ahonnan 56-ban az egész 
egyetem Kanadába menekült.  -- Azóta is itt élek Victoriában.

Itt 1966-ban szerveztem a Kanadai-Magyar Társaskört. 1986-ban 
terveztem és megépítettük Kanada legnyugatibb 56-os Forradalmi 
Emlékművét. Itt minden évben összejönnek emlékezni a helyi magyarok




Tollas Tibor jó barátom volt. Nálunk szállt meg, mikor 
világkörüli 
útján Victoriába is eljött. 1986-ban megnézte az új Emlékművet.

A Nemzetőrtől és Tibortól kitüntetést kaptam a munkámért és 
91-ben segítettem megrendezni az utolsó előadását Victóriában. 

Tibor meghalt 97-ben és 2006 ban meglátogattuk feleségemmel
Nagybarcán a sírját, szülőházát és emlékmúzeumját.


Befejezésül bemutatom a Kanadában született Zoli fiamat és 
az egyik amerikai unokámat akikkel egy Amerikai - Magyar 
Cserkésztáborban veszek részt még 1999-ben.  
Magyaros Üdvözlettel Kanadából,
Benkő Géza.
(a pesti gyerek, de soproni öregdiák.)



--