Kattintani > FELADAT ÉS CÉL - AUFGABE UND ZIEL - MISSION AND GOAL
Kattintani > Az összes bejegyzés tartalomjegyzéke 2007. szeptember 10.-től

2010. augusztus 21., szombat

6.067 - Orbán Éva: "Lopakodó privatizáció" a fővárosi tömegközlekedésben


*** www.nemzetihirhalo.hu *************

"Lopakodó privatizáció" a fővárosi tömegközlekedésben
2010.08.18, 21:27 Nemzeti Hírháló

Dr. Staudt Gábor, a Jobbik főpolgármester-jelöltje szerdán sajtótájékoztatót tartott a főváros tömegközlekedését érintő gondokról, problémákról, és az elképzelhető megoldásokról.

Köztudott, hogy a BKV járműparkja a legöregebb Európában. Ezen belül a buszok állapota kiemelkedően siralmas. Kerékkitörésekkel, szétszakadásokkal találkozhattunk az elmúlt időszakban. Ezzel indokolják, hogy szeptemberben 25 db buszjáratot miért kell magánkézbe adni. Ez gyakorlatilag "Lopakodó privatizáció" amivel élni kívánnak.

Az igazi ok, hogy a közlekedésből befolyt, és a közlekedéssel kapcsolatos bevételeket eddig nem a közösségi közlekedésbe forgatták vissza. Ezek a bevételek egyéb célokra és helyekre, esetenként magánzsebekbe vándoroltak.

Tartanak attól, kiszivárgott tervek alapján, hogy ősszel, az önkormányzati választások után - adott esetben - a teljes buszhálózat üzemeltetése kiszervezése kerül.

Ennek negatív mellékhatásként jegyáremelkedés és további járatszűkítés következhet be.

Ha egy magánvállalkozónak egy adott összegért megéri üzemeltetni, akkor kérdés, hogy a BKV ezt miért ne tudná megtenni?

Az is kérdéses, hogy milyen formában foglalkoztatják majd alkalmazottaikat, a buszvezetőket a magáncégek. Alacsonyabb bejelentett jövedelemmel, netán zsebbe fizetve? Csak úgy tudják lenyomni az árakat, hogy szabályokat szegnek meg, technikai szabályokat sem tartanak meg.

Már a közműcégek privatizációjánál is azt állították, hogy az, milyen jó lesz. Kérdés, hogy kiknek, mert az emberek csak azzal találkoztak, hogy az árak emelkedtek, és egyre nehezebb helyzetbe kerültek.

Kormányhatározat van arról is, hogy a HÉV vonalakat is privatizálni kell. Ez még nem került visszavonásra. Remélik, hogy a mostani kormányzat részéről, hogy csak a törvényhozási láznak köszönhetően nem jutott erre idő.

A tervek szerint mindössze 30 milliárd forintért kótyavetyélnék el a HÉV rendszer többségi tulajdonosi jogait. Ez azért is igen nagy baj, mert HÉV nélkül nincs közösségi közlekedés.

A jobbik közlekedési programjában a kötöttpályás közlekedést emelné a középpontba.

- A jövőt a kötöttpályás közlekedés meghosszabbításával,

- a villamosok részben kéreg alá vitelével képzelik el.

- A BKV-t komplex-rendszerként tartanák egyben, úgy hogy a BKV-nál hatalmasra duzzadt, és közpénzeket nem megfelelően kezelő vízfejet levágnák, a jelenlegi, korrupt felső vezetőktől megválnának.

- Többek közt a súlyadóból, a közlekedési bírságokból és a "magánzsebekbe vándorló" parkolási díjakból befolyt összegekből növelnék a budapesti közösségi közlekedésnek nyújtott támogatást.

- Mindenképp megakadályoznák a BKV "lopakodó privatizációját".

- A 4-es metró költségvetését kivennék a közlekedési társaság költségvetéséből.

Határozott véleményük, ha a beruházást megtisztítják a korrupciótól, "lesz pénz mindenre a BKV-nál is"- jelentette ki dr. Staudt Gábor, a Jobbik főpolgármester-jelöltje szerdai sajtótájékoztatóján.

Változásként említette, hogy a jelenlegi bűntető jellegű rendszer helyett jutalmazási rendszert állítanának fel.

A Jobbik a közösségi közlekedés elv- és fogalomrendszerét vezetné be a tömegközlekedés helyett.

Orbán Éva