Kattintani > FELADAT ÉS CÉL - AUFGABE UND ZIEL - MISSION AND GOAL
Kattintani > Az összes bejegyzés tartalomjegyzéke 2007. szeptember 10.-től

2011. február 19., szombat

8.595 - Csukor Árpád: Miért? Hogy minél tökéletesebben tudjak engedelmeskedni a jézusi szeret törvényének.

From: Csukor Árpád
Date: 2011. február 19.
Subject: holnap vasárnap
To:  Kutasi József

Holnap vasárnap! (Évközi 7.)

 

Az „én” Jézusom, a Krisztus, - ki tőlünk majdnem lehetetlent vár el,

- az ellenség szeretetét. „Tegyetek jót azokkal, akik gyűlölnek benneteket,

imádkozzatok azokért, akik üldöznek és gyaláznak titeket.” (Mt 5, 44)

 

Bennünket, keresztényeket, - „krisztusiaknak” mondanak.

Azok vagyunk, - valóban?

Krisztustól semmi sem állt távolabb, mint a bosszú.

Ő maga volt a megbocsátás és a szeretet.

A szeretet nem Ady, - „szeretném, ha szeretnének” - szeretete.

 

Miben áll a jézusi ellenségszeretet?

Nem állok bosszút semmiféle formában, - még szóval sem.

Megbocsátok. Aki megbántott, annak közeledését elfogadom,

és bátorítom. Kezdeményezem,

esetleges hibámat felfedezve, - azt elismerve, és jóvátéve, - a kibékülést.

Ha nem is vagyok köteles bensőséges barátságban lenni rosszakarómmal,

de ami tőlem megjár embertársaimnak, - azt neki is megadom.

Lehetséges ez?

Isten parancsa, - tehát biztosan lehetséges. Ő sosem kíván lehetetlent.

Érzelmeim esetleg nem akarnak engedelmeskedni, -

de érzelmeim nem én vagyok, - csak az idegeim.

Én az akaratom vagyok! Akaratom pedig tud parancsolni szavaimnak, tetteimnek.

Érzelmeim, - csaholjanak bár, - ám ha akaratom nem engedi szabadjára,

- lassanként megjuhászodnak.

 

Az természetes, mindez Isten segítsége, kegyelme nélkül nem lehetséges.

Ezt viszont kérni kell, - alázatos, buzgó imádsággal.

Hogy rákössem magamat is, - ellenségemet is, - az isteni szeret infúziójára.

Nem is parancs ez már, - hanem a létezés természete.

Aki megízlelte az isteni szeretet édességét, az többé nem tud, - nem szeretni

 

Ha akaratom úgy dönt, hogy szeret, - akkor én szeretek.

Ha ellenségeskedést, - szörnyű még kimondani is, - gyűlöletet érzek,

- az nem én vagyok, - csak bennem valami…

Érzelmeimet meg kell nevelnem. 

Isten segítségével és szívós akarattal.

Miért?

Hogy minél tökéletesebben tudjak engedelmeskedni

a jézusi szeret törvényének.

 

Éljem ezt már ezen a vasárnapon is!

Boldogabb lesz! Kívánom, - Mindnyájunknak,

az Úr áldásával,

szeretettel:

 

Árpád