Kattintani > FELADAT ÉS CÉL - AUFGABE UND ZIEL - MISSION AND GOAL
Kattintani > Az összes bejegyzés tartalomjegyzéke 2007. szeptember 10.-től

2011. augusztus 10., szerda

10.270 - Jadranka Roganovic: Kedves Magyar Kormány én örülök, hogy a gettóba kerülhetek

Kedves Magyar Kormány én örülök, hogy a gettóba kerülhetek

Jadranka Roganovic, 2011. augusztus 10., 10:56

Kitettek bennünket a lakásunkból nagy kopasz bácsik, mert nem tudtuk fizetni a hatalmas, - közel duplájára nőtt hiteltörlesztést. Most átmeneti szálláson lakunk. Szerencsénk van végül is, hogy nem az utcán töltjük az éjszakáinkat. Mert vannak ám olyanok is. A barátaim között is, nagyon sokan. De ez is az én hibám lehet mert biztosan rosszul választottam meg őket. Anyukám ma nem tudott tízórait adni az iskolába menet, mert nem volt mit, de ez sem baj mert tegnapelőtt kaptam két almát. Lehet, hogy holnap megint kapok legalább egyet. Nagyon örülök neki amiket apuéktól hallok, hogy a közeljövőben gettóba tesznek minket. Annak biztosan lesz udvara. mert most nincs. Egy tűzfalra néz az ablak ahol lakunk, - átmenetileg - és szemben egy kövér bácsi nézeget állandóan ki valami fürdőszobából. Nekünk itt nincs olyasmi de van egy szép nagy lavór. Igaz, hogy a kisöcsémmel nem férünk egyszerre bele, de örülök, hogy legalább ez van. Meleg víz sincs mert akiknél lakunk kikapcsolták a gázt, de ez sem baj mert kint úgyis nyári meleg van. Kánikula. Legalább lehűlök egy kicsikét és jót alszom a földön lévő pokrócon. Mert nekem legalább pokrócom van. Az apuéknak nincs az sem. Nem baj ez sem mondogatják, majd a gettóban. Szerintem is jó lesz ott. Lám, lám mégiscsak gondoskodik rólunk valaki. Én meg azt hittem nem.

Bár az apunak vannak némi fenntartásai mert hallottam amikor azt mondta az anyunak,. hogy elképzelhetetlen amatőrizmusra vallana, ha ez a tervezet igaz lenne. Óriási tömegben állnak üresen az ingatlanok a lakáskiürítések kapcsán, óriási a túlkínálat ... ilyenkor épeszű ember, - nemhogy kormány - nem fog lakás építkezésbe, hanem a meglévő lakásállománnyal kezd valami értelmeset. Nem elképzelhetetlen, hogy a bányász béka feneke alatt vegetáló építőipar lobbizhat, de nem így kell munkát adni, hanem lakás-felújításokkal, korszerűsítéssel, szigeteléssel, stb. - szóval ilyesmikkel traktálja az apu az anyut. Nemhogy örülne, hogy minekünk is saját gettónk lesz.

Ez ám a fejlődés. Bezzeg régen még gettó sem volt. Pontosabban volt, de nem nekünk. Most fordult a kocka, - úgy tűnik. Nekünk is van. Pintér bácsi kitalálta. Okos ember, biztosan. Másnak, más országban ez nem jutott volna senkinek sem az eszébe. Megoldják máshogy az árfolyam problémát. Segítik az embereket mint pl. a lengyelek. de nem olyan hatékonyak mint a mi kormányunk. Azt mondta az apu az anyunak, hogy ő nem árfolyamkockáztatott, meg nem tőzsdézett meg ilyesmi. Miért nekünk a szerencsétlen lakosságnak kell meginni a levét ennek a deviza manipulációnak? De szerintem nincs igaza, mert miért kellett nekünk felvenni azt a fránya hitelt. Meg svájci frankban.... A bankos bácsinak is igaza lehetett akkoriban, - mondta az apu -, hogy ránk beszélte a svájci frankot mondván jobb ez mert a forint inflálódik. Igaza lett, tényleg inflálódik.... Azt is mondta még az apu, hogy elvégre mégsem mondhatta a bankos bácsi, hogy: "Uram, amit ajánlok, az Önnek igen nagy kockázattal jár, nekem viszont szinte semmivel. Előfordulhat, sőt a mai világgazdasági helyzetben nagy valószínűséggel be fog következni, hogy Ön és családja kétségbeejtő helyzetbe fog kerülni, bele fognak dögleni és örülhet, ha a szülei még élnek, mert lesz hová mennie, ha kilakoltatjuk".

Meg egyáltalán minek is vettük fel azt a dög hitelt? Mert nem tudnánk különben hol lakni - mondta az apu.

Most majd tudunk.

A gettóban.

Karcsika