Kattintani > FELADAT ÉS CÉL - AUFGABE UND ZIEL - MISSION AND GOAL
Kattintani > Az összes bejegyzés tartalomjegyzéke 2007. szeptember 10.-től

2018. január 13., szombat

22.770 - ​Óriási változások jönnek a Facebookra

​​
Óriási változások jönnek a Facebookra

2018.01.12. 03:16

Mark Zuckerberg eget-földet megrengető változásokat jelentett be  csütörtökön a Facebook háza táján. Újragondolták a hírfolyamokat, vagyis azt a felületet, amit ön is Facebookként ismer, és ami az elmúlt években kattintásvadász hírek, fizetett hirdetések és cuki kisállatos videók végtelen folyamává változott.
A következő hetekben azt fogja tapasztalni, hogy a falán egyre kevesebb lesz a figyelemvadász tartalom, és egyre többször jelennek meg az ismerősök és családtagok személyes bejegyzései, pont úgy, mint régen. De azokból sem minden.
Az új Facebookban az aktív tartalomra helyezik a hangsúlyt. Nagyobb teret kapnak például a vitaindítóra sikeredett kommentek, az olvasmányos bejegyzések, az élő kapcsolatot jelentő videók és minden olyan tartalom, ami körül beszélgetések, párbeszédek alakulnak ki. Háttérbe szorulnak azok a posztok, amiket mindenki csak belájkol, és továbbgörget.
A komment lesz az új lájk

​ ​
és ez rövidtávon a Facebooknak is fájni fog. Zuckerberg szerint ezzel számolnak is, de hosszútávon terveznek, és a nap végén azt akarják, hogy a Facebookon eltöltött idő értékesebb legyen.
Mark Zuckerberg csütörtöki bejelentése után sorra jelennek meg nyilatkozatok a Facebook más vezetőitől, a New York Timesnak nyilatkozó Adam Mosseri (a Facebook vezető termékmenedzsere) például komoly visszaesésekkel és hatalmas hisztivel számol az üzleti világtól és a teljes világsajtótól. A Facebookot eddig is sok kritika érte, amiért folyamatosan változtatja a játékszabályokat, és kisebb-nagyobb ráncfelvarrásokkal befolyásolja, hogy kinek mit mutat meg az üzenőfalon, de ami most jön, arra nem volt példa az elmúlt években.

Hosszú ideje tesztel már hasonló megoldásokat a Facebook, néhány országban például teljesen eltűntek, és külön oldalra kerültek a hírek az üzenőfalról. Erről most nincs szó, de a mostani megújulást a különböző variációk visszajelzései alapján alakították ki, és rengeteg kutatás előzte meg a lépést. Zuckerberg szerint az elemzéseik mind azt mutatták, hogy az emberek akkor hajlandók még több időt az oldalon tölteni, ha közben minőségi kapcsolatba bonyolódnak hasonlóan gondolkodó emberekkel. Erről a pozitív megerősítés-buborékról, és annak hatásairól mi is sokat írtunk itt az Indexen.
2018 nagy kérdése lesz, hogy ez az új felület hogyan hat majd a Facebook másik nagy rákfenéjére, az álhírek terjedésére. Az amerikai elnökválasztást követő orosz befolyásolási botrány óta forró téma a Facebook felelőssége a választások kimenetelében (és úgy általában a hülyeség terjedésében). A tavalyi év végén ez az ügy volt az, ami után Mark Zuckerberg is elkezdett komolyan kampányolni a változtatások fontossága mellett, elismerve a Facebook emberek százmillióinak mindennapjaira gyakorolt óriási hatását. Erről szólt az újévi fogadalma is: megjavítja a Facebookot. Ezek a most bejelentett változtatások ennek a hosszú folyamatnak első lépései.