Kattintani > FELADAT ÉS CÉL - AUFGABE UND ZIEL - MISSION AND GOAL
Kattintani > Az összes bejegyzés tartalomjegyzéke 2007. szeptember 10.-től

2008. április 7., hétfő

613 - A szakértői kormány lehet az egyetlen megoldás - 2008. április 5-én megalakult a Nemzeti Kerekasztal - Továbbította: Frigyesy Ágnes: "Együtt, egymásra figyelve,

Von: Nemzeti Hirhalo [mailto:hirhalo@fw.hu]
Gesendet: hétfő, 2008. április 11:43
An: Kutasi József
Betreff: A Nemzeti Hirhalo Gyujtott Hirei 2008.04.07.

 

Négymilliós végkielégítést kap Horváth Ágnes
02.04.2008 17:48 Borsod Online

Az SZDSZ-es kormánytagok egy része jelentős juttatást kap a kilépés után. Horváth Ágnes például 4 millió forintot. Fodor Gábor viszont semmit sem kap, egy héten múlt a végkielégítése.

A törvény szerint felmentés esetén három havi, lemondás esetén másfél havi illetményének megfelelő pénzt kap egy miniszter vagy államtitkár, ha tisztségét több mint egy évig, de kevesebb mint három évig töltötte be.

Bár Horváth Ágnes éppen egy éve vezeti az egészségügyi tárcát, de előtte államtitkár volt ugyanott, így ő a bruttó 1 296 300 forintos miniszteri illetmény háromszorosával, bruttó 3 millió 888 900 forinttal távozhat.

Fodor Gábor és Kákosy Csaba nem voltak legalább egy évig folyamatosan állami vezetők, így nekik nem jár pénz. Az államtitkárok havi illetménye bruttó 997 200 forint.

A törvény szerint felmentés esetén hat havi, lemondás esetén háromhavi illetmény jár, ha az állami vezető legalább 3 évig töltötte be tisztségét vagy több mint három évet töltött folyamatos állami vezetői szolgálati jogviszonyban - derül ki a Kormányszóvivői Iroda tájékoztatásából.
A tv2 interjúja

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Százmilliókba kerülhet az SZDSZ-es küldöttek menesztése
2008-04-05 14:31 hírTV

A koalícióból való kilépéssel az SZDSZ nemcsak a miniszteri bársonyszékeket, hanem több száz állami cégben betöltött felügyelőbizottsági vagy igazgatósági tanácsi tagságot is elveszíthet. A liberális küldöttek felállítása több százmillió forintos végkielégítéssel járhat.

Mivel az állami vállalatok pártdelegáltjainak helyzetét jogszabály nem rögzíti, sorsukat politikai alkuk dönthetik majd el. Gyurcsány Ferenc miniszterelnök pénteki sajtótájékoztatóján megerősítette, hogy a koalíció felbomlása nem jelenti automatikusan az állami cégben betöltött posztok újraelosztását.

38 millióval "szúrták ki" Antal Attila szemét

22 millió forintot lefaragott a főváros vezetése a BKV éléről távozó Antal Attila végkielégítéséből, aki így 38 millió forinthoz jut, és "közös megegyezéssel" szakít a közlekedési társasággal. Az önkormányzati cégek felett a Fővárosi Közgyűlés gazdasági bizottsága gyakorolja a tulajdonosi jogokat.

A testület elnöke vasárnap még nem tartotta eltúlzottnak a 60 millió forintos végkielégítést sem. Arra hivatkozott, egy magáncégtől lényegesen több pénzzel távozik hasonló esetben egy felső vezető.

A főpolgármesteri kabinet viszont sokallta az összeget, és jogászokkal próbált lefaragni belőle. Antal Attilától a korrupciógyanús busztender és a tervezett járatritkítások után vonta meg a bizalmat a politika.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
http://www.fw.hu/nemzetihirhalo/htmlkeret/ikon-inforadio-k.gifA szakértői kormány lehet az egyetlen megoldás
2008. április 5., szombat 9:00 InfoRádió

Rövid távon nincs komolyabb gazdasági hatása a politikai válságnak - véli a Pénzügykutató Zrt. elnök-vezérigazgatója. Lengyel László szerint már a népszavazás óta beárazták a piaci szereplők, hogy a reformokat nem lehet továbbvinni. A gazdaságkutató szakember szerint egyetlen kitörési pont lehetséges: ha szakértő miniszterelnököt kérnek fel kormányzásra.

A kormány tehetetlensége eddig is látható volt, így a pénzügyi piac számára már nem okozott nagy meglepetést az elmúlt egy hét, amikor a tehetetlenség intézményesen is megmutatkozott - mondta az InfoRádióban a Pénzügykutató Zrt. vezetője.

A piac már beárazta, hogy a reformok nem folytatódnak. Számukra így jelenleg nem ez jelent problémát, hanem az, hogy a végrehajtott reformok - amelyek szokatlanul drasztikus megszorítást hoztak - nem hoztak felemelkedést. A kormány ugyanis arról nem gondoskodott, hogy a gazdaság is növekedjen - tette hozzá.

A szakember hangsúlyozta: a befektetők a káosz helyett valami újat várnak, ha pedig ezt nem tapasztalják, érdektelenné válnak az országgal szemben. Közömbösségük már jelenleg is érzékelhető, a működő tőke egyre kevésbé lát perspektívát az országban.

Lengyel László szerint a politikai elit jelenleg képtelen a helyzet megoldására, és arra is, hogy olyan embert találjon, aki mind belföldön, mind külföldön hiteles lehet, akinek pusztán a neve hallatán mindenki elhiszi, hogy az ország gazdasága fejlődésnek indul; holott most egy ilyen kormányfő oldhatná meg a helyzetet.

A gazdaságkutató szakember szerint egyetlen kitörési pont lehetséges: ha szakértő miniszterelnököt kérnek fel kormányzásra.

Hanganyag: Panulin Ildikó

Kapcsolódó cikkek:
    * Simor: Komolytalanok a találgatások
    * Ha ma lenne a választás, kétharmados többséget szerezne a Fidesz
    * Szili: Gyurcsány nélkül maradhatna a koalíció

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Válasz Szöőr Anna "Magyar zsidóul" c. cikkére

Kedves Barátaim!
Már régóta érzem, hogy véleményt kell nyilvánítanom ebben a kérdésben. A cikk 'Hegedűs a földszinten' címmel a mai Magyar Hírlapban olvasható. Köszönöm az érdeklődéseteket, ha méltónak érzitek, terjesszétek!
Anna

Olvasó: Jóindulatú (ha meg nem sértem, kicsit naív) hangvételben írt levelét olvasva nem állhattam meg, hogy ne írjak pár(?) sort a felvetéseivel kapcsolatban.

A Délvidékről jelentkezem. Naponta érezzük mindannak a hatását, ami Magyarországon történik.

Úgy hozta a sors, hogy jobboldali gondolkodásúként az egyik, a negyedik délvidéki magyar pártnak lettem az elnöke.

Higgye el, hogy ha van valaki aki áhítja azt, hogy Magyarország megerősödjön és az ország irányítását valóban magyar érzelmű, országát mindenek előtt szerető, felelős magyar politikai elit vegye kezébe, azok mi vagyunk, már csak azért is mert ettől - nem túlzás - az életünk függ.

Hadd jegyezzem meg, hogy jómagam is a FIDESZ-ben kerestem és láttam a nagy áttörés lehetőségét. Ma is szeretném, ha így lenne. 2002-ben ott voltam az óriási tömegben a Kossuth téren (nem mint pártelnök, hanem csak mint a többiek). Ott a Kossuth téren omlott össze minden reményünk. Azt kellett lánunk, hogy a tömegnek, Magyarországnak nincsen vezére, aki ha kell az életét is kockára teszi (bár erre semmiképpen sem lett volna szükség). Aban a történelmi pillanatban - mint sok más országban - a tömeg erejével érvényt kellett volna szerezni a választások igazi eredményének. Meggyőződésem, hogy az újraszámlálásnál kiderült volna az igazság. A 2002-es választásokat valójában a FIDESZ nyerte meg. Csakhogy a FIDESZ valamilyen háttérben meghúzódó okból szándékosan nem akart nyerni, amire több nyilvánvaló bizonyítékkal is szogálhatok, ha esetleg igényt tartana erre. Akkor és ott újjászülethetett volna Magyarország, mint ezt több ország esetében is tapasztaltuk. Ma lenne egy óriásunk Orbán Viktor személyében, aki összefoghatta volna a teljes nemzetet. A történelmi pillanat elmúlt. A szerbeknek van megfelelő mondásuk az esetre, aminek a lényege: dörgött az ég, megmozdultak a hegyek, és született egy kisegér. Ezért maradt Magyarország a bolsevizmus sötétségében, ami semmiképpen nem lehet a véletlen műve. Ennek köszönhetjük Gyurcsányt és a többieket, a mesterséges meddővététel, a kórház stb. tömegpusztító törvényeket. Ezért maradt meg az anarchia, és nincsen kettős állampolgárságunk, de van semmirevaló státustörvényünk (FIDESZ), egy rakás anarhisztikus alapítványunk, amelyek pártszínek (személyes barátságok, rokoni kapcsolatok) alapján osztogatja a magyar adófizetők pénzét a külhonban. Van egy leszegényített világszövetségünk (MVSZ), amelytől a FIDESZ vette el az anyagi támogatást, mert az nem volt hajlandó visszavonni a külhoni magyar állampolgárság lehetőségét megalapozó törvénymódosító javaslatát és nem szavazta ki elnöknek a FIDESZ javaslatára azt az embert, akivel tagja se volt az MVSZ-nek, de sok pénzt ígért Orbán, ha mégis elfogadja elnöknek az MVSZ. (Hadd írjam le, hogy más nemzeti szövetségek milliárdos támogatásból "tengődnek", és Horn Gyula se tett ilyet, pedig őt 2500 MVSZ tag kifütyülte, puffajkást ordított rá a Budapesti Kongresszusi teremben.)

Most kezdhetünk mindent előről sok fáradtsággal, sokkal kisebb eséllyel a sikerrel. Újból kinn vannak az emberek a Kossuth téren. Ahogy egykori, nem magyar humoristánk mondta: "Valami van, de nem az igazi!". Sajnos ezt is éppen a FIDESZ-nek köszönhetjük. Magint nem álltak a népi mozgalom élére. Létrehozták, majd elsorvasztották, szétverték a polgári köröket. Ezt sem írhatjuk más számlájára. A polgári körök azóta is lézengenek a légüres térben, várva arra, hogy mikor rántják őket elő az ingújjból.

A magyarországi pártok színtől és hovatartozástól függetlenül, teljes egységben szavazták meg Románia csatlakozását az EU-hoz, pedig váltig azzal sózták az agyunkat, hogy azért kell Magyarországnak bejutnia az EU-ba, mert az utána csatlakozó utódállamoknak feltételeket szabhatnak. HAZUGSÁG AZ EGÉSZ! Hazugságra pedig nem alapozható a magyar jövő!

Miért kellett elsőként megszavazni az EU Alkotmánymódosítást, amit a végén a szemétbe dobtak? Miért kellett megszavazni, ugyancsak mindenki előtt a liszaboni módosításokat, a szöveg teljeskörű ismerte nélkül? Miért nem ismerik el a Délvidéken élő magyarok létező magyar állampolgárságát, vagy legalább támogatják a küzdelmünket?

Miért támogatja a FIDESZ a külhonban az egykori kommunistákból álló "magyar kisebbségi" pártokat és pusztítja a jobboldali beállítottságúakat? Miért jött 2004-ben az egész FIDESZ csúcs Zentára (ahol árnyalatnyi veszélye sincsen annak, hogy szerb nyerjen bármilyen választáson) Orbán Viktor személyes vezérletével, hogy kampányoljon a Kasza vezette VMSZ mellett a többi magyar párttal szemben? Ha esetleg Szabadkára mentek volna, talán ott is sikerült volna magyar önkormányzatot létrehozni. Semmit se adnak, de meg akarják mondani a délvidéki magyaroknak, hogy kire szavazzanak.

Koszovó elismerése miatt is a mi hátunkon vágják a fát. Német Zsolt könnyen hangolt, nem ő él itt. Nem az ő fiának a többhónapos házi munkáját veti vissza a szerb tanársegéd az egyetemen, mert magyar és nem az ő fiát verik meg az iskolában mert magyar. Miért nem kérdeztek meg bennünket, mielőtt kinyilatkoztatják az igét?

A FIDESZ külpolitikájában, nemzetpolitikájában, vagy nemzetstratégiájában egyetlen momentumot, elemet, eredményt sem tudunk felmutatni, amely karakán kiállást, jó irányt mutatna. Ha valaki meg tud cáfolni, kérem tegye meg, szeretném jobban érezni magamat. A FIDESZ eredményességét tönkreteszi az állandó megfelelni vágyás valakinek, akinek semmi köze az életünkhöz, azon kívül, hogy felhasznál bennünket a saját céljai elérése érdekében. Emiatt nincsen arculata a pártnak. A FIDESZ Ilyen is, meg olyan is. Természetesen nagyon sok jó hazafit, és igazi magyar embert is ismerek, akik FIDESZ tagok.

A végén meg kell válaszolni a fő kérdést: Vajon miért éppen a FIDESZ-t ostorozzák minden oldalról?

A bal oldali hatalom részéről természetes a jobboldal kritikája.

A jobb oldalon állók elsősorban azért "támadják", mert sokan a FIDESZ-től várnák a megoldásokat. Hinni nem akarnak az emberek a szemüknek, amikor azt látják, hogy ez a párt meghasonul, az ellenkezőjét teszi annak, amit ígér, jó kisfiúként megszavaz olyan javaslatokat a parlamentben, amitől minden magyar embernek égnek áll a haja. Ugyanakkor - ahogyan ezt mondani szokták - nincs más (ami persze csak részben igaz). Ebből a szemszögből nézve, a legdurvább kritika is jószándékú, mert javítani akar azon, amiben bízni akar. Sokan szeretnék azt hinni és látni, hogy Orbán Viktor és a FIDESZ a megoldás. Nemzeti erőt keresünk, és liberális politizálást, félig elvégzett munkát, a cél előtti megtorpanást kapunk.

Ez a tudathasadásos állapot vezet oda, hogy azt bántjuk, akit szeretni akarnánk.

Rácz Szabó László, az délvidéki Magyar Polgári Szövetség elnöke
ui.
Magam is tisztában vagyok azzal, hogy nem volt túl okos dolog megírni ezt a levelet, mert most sem a jószándékot fogják kiolvasni a sorok közül, hanem következik a már megszokott FIDESZ-es bosszú. Megint lesz alkalom Szerbába jönni a május 11-ei választások előtt, és az általam vezetett párt ellen kampányolni. Megszoktuk a nehéz helyzeteket, de mi akkor is kitartóan megyünk előre.
Javamra legyen írva, hogy bár jó indulattal, de hirtelen felindulásból követtem el ezt a tettet.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

"Hiszek egy Istenben, hiszek egy hazában,
Hiszek egy isteni örök igazságban,
Hiszek Magyarország feltámadásában!"

Tisztelt Honfitársaink!

2008. április 5-én megalakult a Nemzeti Kerekasztal

A Nemzeti Koordinációs Testület szervezésében mintegy negyven civil szervezet és magánszemély közös egyetértésével, mintegy hetven fő részvételével megalakult a
Nemzeti Kerekasztal.


A kerekasztal felvállalja a nemzet képviseletét, de ehhez szükséges, hogy résztvevőinek köre bővüljön, és átfogja a nemzet teljes keresztmetszetét a Magyar Nemzet teljes képviseletének eléréséig.

Megindult a szekciók szervezése, melyeknek feladata, hogy kidolgozzák a törvényesség útjára való visszatérés útját.

Helyre állítsák Szentkorona eszmeiségén alapuló, a teljes, és egységes magyar nemzetre kiterjedő Történelmi Alkotmány jogfolytonosságát, nemzeti létünk minden részére kiterjedő jogrendszert, a Nemzet jelenlegi megoldásra váró súlyos problémáinak megoldását.

A Nemzeti Kerekasztal az alábbi szekciók létrehozásában döntött:

1. Törvényességi szekció. Történelmi alkotmány! Magyar nemzeti jogrendszer!
2. Nemzetgazdasági szekció. Jóléti társadalom, a tudás a munka értéke.
3. Belpolitikai szekció A társadalmi béke országa
4. Szociálpolitikai szekció. Szegénység felszámolás
5. Külügy, külpolitikai szekció. Szövetségesek- barátok- kívülállók- ellenségek
6. Agrár politikai szekció A magyar föld nem eladó külföldinek!
7. Ipari, és kereskedelmi szekció Magyar iparfejlesztés, magyar áruellátás
8. Egészségügyi szekció. Állami Egészségbiztosítási rendszer! Egészséges társadalom, gyógyítás-megelőzés
9. Oktatási, egyházi, tanügyi szekció A tudás társadalma
10. Infrastruktúrafejlesztési szekció. Vissza a vasútra
11. Nemzetvédelem, határvédelem. A Kárpáthaza védelme
12. Foglalkoztatáspolitika. A munka becsülete, csak munkáért jár jövedelem
13. Kisebbség politikai szekció.
14. Környezetvédelemi szekció Elsődleges az EMBERI egészség védelme!
15. Ifjúsági, sport és testnevelési szekció Egészséges társadalom Ép testben ép lélek
16. Kártérítési ügyek szekciója A hála a háború hősei, az 56-os hősök iránt
17. Kulturális, kultúrpolitikai, hírközlési szekció. A média nem hatalom, hanem szolgáltató!
18. Építési és beruházási szekció. Otthont minden gyermekes családnak
19. Energia politika. Szabadulás az olaj rabságából
20. Vallás és egyházpolitikai szekció. Nemzeti létünk alapja a keresztény hit, és erkölcs

Az ülés du. 2-től este 10 óráig tartott, és a vitáktól sem mentes, de igen konstruktív ülésen megszülettek a további működésre vonatkozó határozatok.

A Kerekasztal plenáris üléséről közleményt adunk ki.
  
A továbbiakban részletesen be fogunk számolni megállapodásaink eredményéről.

Célunk a Nemzeti Egység megvalósítása, a résztvevőknek sok kitartást és önzetlen együttműködést kívánunk.

Budapest, 2008-04-06
       
NKT nevében:
Lovag Rajkai Zsolt koordinátor
        06 20 951 5593
Sámsomdi Kiss Károly szervező
        06 30 656 7859

"Hiszek egy Istenben, hiszek egy hazában,
Hiszek egy isteni örök igazságban,
Hiszek Magyarország feltámadásában!"

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


M E G H Í V Ó
A KDNP budapesti, XII. kerületi Szervezete
tisztelettel meghívja Önt, családtagjait és barátait
W I T T N E R  M Á R I Á R Ó L
készült
H Ó H É R,
V I G Y Á Z Z !

című portréfilm budai bemutatójára.
A rendezvény házigazdája Lovas Pál XII. kerületi alpolgármester.
A megjelenteket köszönti és a film kezdete előtt bevezetőt mond,
Dr. Gaál Katalin Mária
a KDNP budapesti XII. kerületi elnöke
Wittner Mária
1956-os szabadságharcos, országgyűlési képviselő
Siklósi Beatrix és Matúz Gábor a film alkotói.
Helyszín Bp. XII. kerületi MŰVELŐDÉSI KÖZPONT (MOM)
Budapest. XII. ker. Csörsz u. 18.
Időpont 2008. április 30.(szerda) 18. óra.
Jegyek kaphatók április 10-től a
Művelődési Központ portáján, naponta 16-19 óra között 500 Ft-os áron.
(A változtatás jogát fenntartjuk)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Továbbította: Frigyesy Ágnes

"Együtt, egymásra figyelve,
Közép-Európában közösen cselekedve..."

      Tőkés László EP-képviselő sajtóirodájának 2008. április 5-i bécsi beszámolója szerint az Ausztriai Magyar Egyesületek és Szervezetek Központi Szövetsége szervezésében 2008. április 4-én a kerekasztal-beszélgetésre került sor "A népcsoportok aktuális helyzete Közép-Európában" címmel a Bécsi Magyar Otthonban. A rendezvényre előadóként az Európai Parlament képviselőit hívták meg, nevezetesen Gál Kingát Magyarországról, Tőkés Lászlót Romániából, Mag. Karas Othmart és Swoboda Hannest Ausztriából.
      A bécsi kerekasztal-beszélgetésen a meghívottak az alábbi kérdésköröket érintve fogalmazták meg álláspontjukat az európai kisebbségek problematikájával kapcsolatosan:
      a) Az etnikai kisebbségekről és népcsoportokról általában
      b) A Közép-Európai helyzet Schengen után
      c) A nemzeti kisebbségek gazdagodást vagy terhet jelentenek az adott államnak, melyben élnek?
      d) Léteznek-e EU-normák a kisebbségi kérdésben?

      Megoldási lehetőségek
      A beszélgetés során Gál Kinga helyzetértékelésében alapvető problémának tartotta a "kisebbség" és "népcsoport" fogalmak tisztázatlanságát. A félreértések eredőjét abban látja, hogy az etnikumokat érintő EU-bizottsági vitákban ugyanazon, kisebbséget jelző kifejezés mögött nem mindig ugyanazt értik a résztvevők. Éppen ezért aktuálissá vált egy Közép-európai kisebbségi definíció megalkotása, mely különbséget tesz a migráns lakosság (török, arab stb.), az őshonos közösségek és a nemi, vallási vagy más meggyőződés alapján összetartozó csoportosulások meghatározása között. Ezáltal lehetővé válna a kisebbségi fogalmak - véletlenszerű vagy éppen tudatos - összemosásának megakadályozása.
      Tőkés László a nemzetek Európájában a kisebbségek és népcsoportok meghatározása kapcsán tudatosan nemzetrészekről beszélt. Így érthető a különbség az egyéni-, illetve a kollektív jogok között. Míg az előbbi szabályozott, addig az utóbbi teljesen szabályozatlan állapotban van. Ezért ilyen értelemben a más közigazgatási területeken élők nem kisebbségként, hanem esetünkben mint a magyar nemzet részeként határozandók meg.
      Karas Othmar adalékolta, hogy mindenki, aki magát tagnak tekinti a sokféleségében egyesített Európában, egyben kisebbség, mivel része a többféleségnek. Sokan érzik kisebbségnek magukat.
      Tőkés László hármas örökségről beszélt (Osztrák-Magyar Monarchia, Trianon, kommunizmus). Nem elegendő a határokat eltörölni, mivel ezzel még az asszimilációs politika tovább folytatódik. Továbbra is rendezetlen a csángó-, illetve a cigánykérdés.
      A kisebbségek jelenléte a sokszínű Európában, első olvasatban, mindenképen jótékony hatású. A kisebbségi jelenlétből fakadó tudományos, kulturális, gazdasági többlet a tagállamok schengeni övezethez történő csatlakozás előtt mindenképpen pozitívumnak minősült. Ugyanakkor a 90-években lefektetett alapszerződések, melyek a kisebbségi lét feltételeit voltak hivatottak szabályozni, a csatlakozás után terhessé váltak, mivel azok tartalmilag nem kerültek megvalósításra, illetve betartatásra. Így azt láthatjuk, hogy a kisebbségi jelenlét a politikai hangulat, a politikai kontextus függvényében válhat gazdagító vagy éppen terhet okozó tényezővé.
      Tőkés László szerint a nyelvi sokszínűség mindenkép gazdagságot jelent az országnak. A diktatúrában teher, mivel a hatalom nyelvében és meggyőződésében is homogén társadalom létrehozására törekszik. Ez a jelenség volt észlelhető a kommunizmus uniformizáló szándékában. Ennek az ellentétje a demokratikus berendezkedés, melyben a sokszínűség, a többnyelvűség gazdagságot jelent.
      Swoboda Hannes megfogalmazásában a kisebbségi jelenlét csak a nacionalizmus szemüvegén keresztül nézve lehet teher, mindenki másnak gazdagság.
      A kisebbségi kérdésekben az Unión belül nem beszélhetünk normákról. Van azonban EU-n belüli gyakorlat (Dél-Tirol, Katalónia, Finnországban élő svédek). Fontos lenne ehhez kapcsolódó EU-ügynökségek létrehozása, mely a kisebbségek problémáinak monitorizálását lenne hivatott végezni.
      Swoboda Hannes úgy vélte: az általános alkotmányban több súlyt kellene fektetni a kisebbségi kérdésre, indokolt a kisebbségi biztosi státusz kialakítása. Továbbá látni kell, hogy az új törvények bevezetése majdhogynem lehetetlen, ugyanakkor a meglévő gyakorlatokból merítve, a kisebbségeknek az esélyt kell adni.
      Gál Kinga szerint a megoldás az autonómia-lehetőségekben keresendő, mivel ha egy közösség jól érzi magát egy országban, az jó az államnak és a közösségnek egyaránt. Az autonómia még nem okozott problémát, az autonómia megtagadása viszont már igen.
      Tőkés László létező gyakorlatból kiindulva - Ausztria védhatalmi státusza Dél-Tirol fölött, a katalán-modell - a közösségi önrendelkezés és a nemzeti együttműködésben látja megoldást. Hangsúlyozottan nem a függetlenséget emelte ki, hanem az autonómia-jogok biztosításában látja a megoldást. Az autonómia nemléte vezet a tragédiákhoz.
      Karas Othmar úgy látja: a kisebbségi politika több mint politizálás a kisebbség érdekében. Kérdésként vetődik fel, hogy miként lehet a diszkriminációt kiirtani. A megoldás a védelem és az integráció párhuzamában keresendő. Ismerünk autonómiákat, melyek nem terjednek át a határokon. Új paradigma lehetne a határokon átívelő autonómia, mely gazdasági, nyelvi, etnika alapokon nyugodna, és mely nem igényelne új államalapítást.
      Az autonómia esetenként igen, de nagy általános ágban nem lehet a mindent megválaszoló felelet. Együtt, egymásra figyelve, Közép-Európában közösen kell cselekedni - vonták le a konklúziót.

      Az anyaországi és határon túli EP-képviselők részvétele azt hivatott kifejezni, hogy a Kárpát-medencei magyar pártoknak és szervezeteknek, illetve EP-képviseleteinek a magyar nemzeti érdekeket szükséges együttesen képviselniük a nemzetek Európájában. Ez a stratégiai célkitűzés példás formában ölt testet a Kárpát-medencei Magyar Autonómia Tanácsban (KMAT), mely több évi veszteglés után idén márciusban szerveződött újjá, és központi célkitűzésének tartja a határon túlra szakadt nemzetrészek autonómia-törekvéseinek a képviseletét.
      A KMAT újonnan választott vezetőjeként, valamint EP-képviselői minőségében Tőkés László teljes összefogást sürget a kisebbségi helyzetben élő magyar szervezetek és pártok között, közösségi önrendelkezési jogaik kivívása érdekében. A minél szorosabb együttműködés céljából legutóbb a Vajdasági Magyar Demokrata Párt bácska-topolyai tanácskozásán vett részt, ahol a délvidéki Magyar Koalíció tagpártjainak a vezetőivel is találkozott. Az ausztriai találkozót követően pedig Szlovákiába látogat az egyházi- és civil szférával, valamint a Magyar Koalíció Párttal való egyeztetés végett.
      Ugyanide kapcsolódik, hogy Sólyom László államelnök 2008. március 28-án fogadta a határon túli magyar EP-képviselőket, valamint a Magyar Európai Néppárti és Szocialista EP-frakció vezetőit a Sándor-palotában.

Továbbította:
Frigyesy Ágnes

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Szavaztak: Gyurcsány Ferenccel folytatja az MSZP
Jön a rendeleti kormányzás? - Bevinnék a magántőkét az egészségügybe
2008. április 7. 00:18 MNO

Változatlanul Gyurcsány Ferenccel, kisebbségi kabinetként folytatnák a kormányzást a szocialisták - derült ki a Képviselői Irodaházban befejezett, ötórás vasárnapi frakcióülés után. Kiderült: kevesebb törvényben és több rendeletben gondolkodnak. Biztonság és reform - e mottóval "ugranak a sötétbe", immár a tisztázatlan jogi helyzetű SZDSZ nélkül.

Szavazással döntött a szocialista frakció arról, hogy továbbra is Gyurcsány Ferenc miniszterelnökségével folytassák a kormányzást - derült ki a vasárnap késő estig tartó frakcióülés után.

A távirati iroda úgy értesült, hogy a képviselőcsoport meghallgatta a miniszterelnök helyzetértékelését, majd ahhoz, több órán keresztül, több mint negyvenen szóltak hozzá. A frakció tudomásul vette a tisztázatlan jogi helyzetű SZDSZ álláspontját. Ismert: az SZDSZ a koalíció kilépése mellett foglalt állást. A szocialista képviselők többsége szerint ebben közös a felelőssége a koalíciós pártoknak - fogalmazott az egyik résztvevő.

Rendeleti úton

A vitában elhangzott az is, hogy bár a szocialista választók egy része örül annak, hogy az SZDSZ valószínűleg kilép a koalícióból, nehezebb lesz kormányozni, mint eddig. Ezért fegyelmezettebb munkára van szükség, kevesebb törvényben és több rendeletben gondolkodnak - nyilatkozta név nélkül az egyik frakciótag.

A miniszterelnök a vitában arról is beszélt, hogy ha az SZDSZ azt mondja, az ő személye az akadálya a koalíció fennmaradásának, és esetleg távozna, akkor ezután egy újabb akadályt találna a liberális párt.

A távirati iroda úgy tudja, abban is megállapodtak, hogy április 30-ig új programot készít az MSZP, amelyben a legfontosabb feladatokat is rögzítik. Információ szerint Karsai József a frakcióülésen felvetette, hogy el kellene számoltatni a tisztázatlan jogi helyzetű SZDSZ-t, mire költötték el "azt a rengeteg pénzt".

Lendvai: felkészültek

Készek vagyunk az önálló kormányzásra - jelentette ki Lendvai Ildikó újságírók előtt. A szocialista frakcióvezető elmondta: "Biztonság és reform" mottóval, Gyurcsány Ferenc vezetésével alakítanának kisebbségi kabinetet.

Megint elkezdődik egy új szakasz

Az MSZP frakciója vasárnap este állásfoglalást adott ki a több mint öt órás ülésről. A képviselőcsoport kiadványában rögzítették, hogy új szakasz kezdődik a kormányzásban, de ezt is Gyurcsány Ferenccel szeretnék végigcsinálni.Az új kormányzás két jelszava azért a biztonság és a reform, azaz a párt az emberek véleményére adva, kiszámíthatóan kíván regnálni. A politikai garanciát a már meghirdetett új politika adja, de a tudás, az új tulajdonosi politika mellé felzárkózik az egészségügy is. Az MSZP szerint az egészségbiztosításban nem lesz magántőke, az egészségügy alsóbb szintjein azonban igen.

(MNO, MTI, index.hu)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------