Az agymosás és médián keresztüli befolyásolás 23 eszköze
Hogy is próbálnak minket manipulálni?
hubatka, p, 2009/07/10 - 19:18 SzKR
Az emberek véleménye és viselkedése könnyen irányítható. Azok, akik a tömegmédiát irányítják, évtizedenként, évente, vagy akár hetente változtatják az emberek gondolkodásának irányát.
Újabb és újabb popsztárok, trendek és hóbortok kerülnek színpadra és tűnnek el a süllyesztőben tengernyi elköltött pénzt és mocskot maguk mögött hagyva, melyet mi csak "popkultúra" néven ismerünk meg.
A lehetőség viszont most adott, hogy bárki irányítsa a világot és végre a farka csóválja a kulturális kutyát. Az alábbi kezelési útmutatóban ehhez olvashatunk instrukciókat. Egyszerű viselkedéstudományi eszközök ezek, melyek segítségével befolyásolható és kihasználható az emberek idegrendszere.
A 23 eszköz:
1. Az igazán hatékony agymosás kulcsa hogy, az emberek alapvető tudatát dolgozza meg. Alakítsd őket idegi szinten, hogy már maguktól igényeljék az "inputot" és végül már nevezzék azt önálló gondolkodásnak. Tedd képessé őket rá, hogy ne gondolkodjanak.
2. Korlátozd az öntudat és a józanész minden formáját. Pusztítsd az ösztönt és az intuíciót. Aktívan és megállás nélkül bátorítsd a külső tudatot. Minél több döntés tekintetében tedd az embereket az "inputtól" függővé.
3. Gyorsítsd a hírfolyamot, hogy az információ ritmusa összezavarjon és láthatóan változzon.
4. Szoktasd meg az emberekkel, hogy naponta több százezer ingerrel bombázzák őket. Tanítsd meg őket, hogy figyeljenek erre a folyamatra és nevezzék azt Valóságnak. Soha ne engedd, hogy azt kérdezzék mi a valóság.
5. A határok gondos meghúzása nagyon fontos. Tervezd meg, hogy mit akarsz elhitetni az emberekkel és biztosítsd, hogy minden, kezükbe adott válaszlehetőség az általad meghatározott keretek közt található és végül biztosan eredménnyel jár. Ezt hívják a Választás Illúziójának. "Ebéd előtt vagy után akarod felsöpörni a padlót?" Alkalmazd ezt a képletet a gazdasági rendszereknél, politikusoknál, hírek esetében, rivalizáló márkákra és a szórakoztatóiparban.
6. Törekedj a legkisebb közös nevezőre. Gondoskodj róla, hogy minden műsor 6 éves gyerekek érzelmi és intellektuális szintjén álló emberek számára kínáljon problémakezelő megoldást. Legyen az egész vicces és senki nem fog észrevenni semmit.
7. Tartsd az embereket passzivitásban. Ösztönözd a kanapén fetrengést, mint általános megoldást minden gondra.
8. Ne gondolkodtasd az embereket. Már így is van épp elég bajuk. Iktasd ki a véleményalkotás fáradságát számukra azzal, hogy készen adod a kezükbe, amit gondolniuk kell. Tedd mindezt tudat alatt, valószínűleg egyébként is túl ostobák a döntéshozatalhoz.
9. Gondoskodj róla, hogy ne legyen jelentéssel és céllal rendelkező történet az azonnali ingerek mögött. Amennyire csak lehet, kerüld az egyetemes témákat. A legnagyobb odafigyeléssel biztosíts mindenkit a felől, hogy semmilyen kulturális, társadalmi vagy globális vonatkozás nem ütközik a kényelem és a fogyasztás összefüggéseivel.
10. Soha ne ösztönözd a felelősségvállalást és véletlenül se sugalld, hogy az ember beleszólhat közös jövőjének alakulásába és az őt körülvevő valóság formálódásába.
11. Kizárólag csoportok által felügyelt egyéniségekre van szükség. Az ilyen "önálló individuumoknak" utat engedve a szabad választás erőteljes illúzióját keltheted.
12. Mutasd be szenzációsként és éljenezd a sekélyest.
13. Az információ csak icipici bájtokban közvetíts. Csinálj figyelemhiányból fakadó zavart. A televízió már néhány évtizede mutatja az utat ebbe az irányba.
14. A lényeg az ismétlés. Ismételd a fontos üzeneteket, amilyen gyakran csak lehet.
15. A lényeg az ismétlés.
16. Az ismétlés a lényeg.
17. Mindenáron kerüld a racionalitást. Az embereknek nincs szükségük logikára, hogy befogadják az információt. A hit érzelmi alapokon nyugszik. Ne feledd: HÁBORÚ = BÉKE.
18. Minden emlékezz: két féligazság adja össze a teljes igazságot.
19. Démonizáld az önálló tudás technológiájának minden formáját. Dobj be oylan szavakat, mint "kultusz" vagy "agymosás". Szoríts a lap szélére mindenkit, aki efféle dolgokkal foglalkozik.
20. Tartsd életben az öntudat régi modelljeit. Utalj az emberek állapotára a flegmatikus vagy heves vérmérsékletű jelzőkkel, a programozható és a szándékos szavak helyett.
21. Mindig irányítsd az emberek figyelmét arra, ami igazán számít. Minden erőddel hangsúlyozd mi a helytelen.
22. Folyamatosan add a Minden Rendben Van illúziót - és csak nagyon óvatosan sugalld a tömegnek, hogy a legrosszabb félelmük akármelyik pillanatban valóra válhat.
23. Tanítsd meg az embereknek, hogy mindenki az, amit gondol és érez. Erősítsd meg ezt az érzést azzal, hogy bánják a gondolataikat és bánják azt is, hogy bánják. Ne feledd: azonosítani, azonosítani, azonosítani - ez majd kiszélesíti a bennük lévő üres örvényt, melyet csak a vásárlás enyhíthet.
Ezen egyszerű irányelvekhez ragaszkodva bárki képes lehet arra, hogy egész társadalmakat hozzon létre, melyek véget vethetnének az éhezésnek bárhol a világon, mindössze túl önzőek, hogy érdekelje őket. Így lehet kialakítani szilárd meggyőződéses fogyasztói elméket olyan vásárlási szokásokkal, melyek ereje a logikát és az értelmet könnyedén félresöpri. Bárki lehet a média új arca. Sok szerencsét!
(BS - Szent Korona Rádió)
---------------------------------------------------------------------------------