Kattintani > FELADAT ÉS CÉL - AUFGABE UND ZIEL - MISSION AND GOAL

17.118 - Csíksomlyói kirándulás 2012 - autóbusszal

www.nemzetihirhalo.hu *************

Csíksomlyói kirándulás 2012 - autóbusszal
Az Orbán Balázs Erdélyi kör a Nemzeti Hírháló támogatásával kirándulást szervez a Csíksomlyói búcsúra.

Első nap: Május 23 szerda, indulás: reggel 6 óra Vecsésről a polgármesteri hivatal elől .
Útvonal: Szolnok-Békéscsaba-Nagyszalonta, itt látogatás az Arany János múzeumba. Tovább utazunk a fekete kőrös völgyén át Tenke-Belényes érintésével, megérkezünk Kőröstárkányba, ahol éjjeli szállásunk lesz.

Második nap: Május 24 csütörtök.
Indulás: reggel 6 óra , útirány : Vaskón át Brádra. Itt a kristálymúzeum meglátogatása. Tovább utazunk Abrudbánya-Zalatna érintésével Gyulafehérvárra. Itt városlátogatás, majd tovább megyünk Nagyenyedre. A vár és a gimnázium meglátogatása, majd estére megérkezünk Torockóra, ahol az éjszakai szállásunk lesz.

Harmadik nap: Május 25 péntek.
Indulás: reggel 6 óra, útirány: Torda, itt városnézés, tovább Marosvásárhelyre, itt városnézés(Cifrapalota, Telekitéka). A városnézés után Segesvárra utazunk, ahol megtekintjük az egyik legszebb Szászváros nevezetességeit. Székelyudvarhely érintésével estére megérkezünk Lövétére, ahol magánházaknál lesz a harmadik napi szállásunk.

Negyedik nap: Május 26 szombat.
Indulás: reggel 6 óra Csíksomlyói búcsú, este szállás: Lövétén.

Ötödik nap: Május 27 vasárnap.
Indulás: reggel 6-kor az ezeréves határhoz, ahol meglátogatjuk Budapesttől 650 km-re a gyönyörűen felújított őrházat. Itt szentmisén veszünk részt, majd fogadjuk a székelygyors érkezését a Gyimesbükki vasútállomáson. Estére visszamegyünk Lövétei szállásunkra, ahol kipihenjük fáradalmainkat.

Hatodik nap: Május 28 hétfő.
Indulás: reggel 7 óra Székelyudvarhelyre, ahol megtekintjük a szoborparkot, a vasszékely szobrát és a legmagyarabb székely város központját. Tovább indulunk az Orbán Balázs síremlékéhez. Innen tovább megyünk Farkaslakára, Tamási Áron sírhelyéhez, majd Korondon nagy bevásárlás következik. Tovább indulva Parajd-Torda érintésével megérkezünk Kolozsvárra, ahol egy két órás városnézésre lesz lehetőség.(Hátzsongárdi temető, Szentmihály templom, Mátyás szobor, Mátyás szülőháza)
A városnézés után Bánffyhunyad érintésével megérkezünk Kalotaszentkirályra, ahol nagy szeretettel várnak kedves szállásadóink.

Hetedik nap: Május 29 kedd
Indulás: reggel 6 óra
A Bánffyhunyadi templom meglátogatása után megyünk tovább Körösfőre, ahol a megmaradt pénzünktől egy 2 órás vásárlás alatt megszabadulhatunk. Körösfőn van a Kalotaszeg egyik legszebb református temploma, amit szintén meglátogatunk.
A vásárlás befejezése után irány a Király-hágó, mely hágó elválasztja Erdélyt a Partiumtól.
Utazva tovább 60 km-rel tovább megérkezünk Szent László városába Nagyváradra. A vár,a városközpont, a bazilika és a kanonok sor meglátogatása után a gúnyhatár átlépése után Berettyóújfalú-Püspökladány-Szolnok útvonalon a 4-es főúton megérkezünk Vecsésre kb. 21 h-kor.

A Budapestről induló utastársaink felszállhatnak az autóbuszra 2012.május. 23-án 05:30-kor a Hungária körút, Nemzetvédelmi Egyetemmel szemben lévő Mol kút parkolójában.

Részvételi díj: 62 000 FT ami tartalmazza az utazást(panorámás autóbusz), szállás félpanziós ellátással, a belépő jegyek árát is.

Érdeklődni a 0036209336294-es számon.