Kattintani > FELADAT ÉS CÉL - AUFGABE UND ZIEL - MISSION AND GOAL
Kattintani > Az összes bejegyzés tartalomjegyzéke 2007. szeptember 10.-től

2009. október 2., péntek

3.540 - 2009. augusztus. 22.-én. leplezték le Győr-Ménfőcsanakon Gróf. Dr. Wass Albert, Erdélyi Világszövetség életnagyságnál nagyobb mellszobrát, Kolozsy Szobrászművész alkotását.

Von: Dr Alex Sandor Kolozsy C.D.V.A
Gesendet: kedd, 2009. szeptember 8. 01:59
An: Kutasi József

Betreff: 2009. augusztus. 22.-én. leplezték le Győr-Ménfőcsanakon Gróf. Dr. Wass Albert, Erdélyi Világszövetség életnagyságnál nagyobb mellszobrát, Kolozsy Szobrászművész alkotását.

 Kedves Dr. Kolozsy Sándor!

Megható, csodálatos ünnepség keretén belül avattuk fel az Ön által alkotott és Győr-Menfőcsanak polgárainak adományozott Wass Albert szobrot.
Mély tisztelettel köszönöm, hogy munkámat a Wass Albert Emlékoldal honlapot oly nagyra becsüli. Ezúton köszönöm az Ön fáradozásait, amellyel a tartalmának bővítését segítette.

Wass Albert mindannyiunk kincse, hagyatéka felbecsülhetetlen.
 
A gyűjtőmunkám alapján ez a 40. szobor Wass Albert tiszteletére
http://www.wassalbert.eu/?oldal=szoboremlekmu


Emlékmű 33  http://www.wassalbert.eu/?oldal=szoboremlekmu1

Kérem tekintse meg a honlapon a Kővári-Krecsmáry Sándor és Bognár Béla fotóit
http://www.wassalbert.eu/wasalbert/nagykep/nagy179.html

(Ez még alakul, mert van még sok fotó és lesz felirat..., nevek)

Az Ön levele, amit Gróf Andrássy József olvasott fel Önt képviselve:  http://www.wassalbert.eu/?oldal=kolozsyuzenet


Kamocsárné Mező Szilvia köszönőlevele
http://www.wassalbert.eu/wasalbert/szobrok/menfocsanak/alapitvany/koszonolevel.pdf

Szilvia, aki az Élet-tér Alapítványt létrehozta, aki ezt az ünnepséget kitartó munkájával megszervezte, nagyszerű Ember. Köszönet mindenért!!!

Szívből kívánok Önnek további jó egészséget, örömet alkotásai közben és a mindennapok minden pillanatában.

Bartha Kata
szerkesztő
06/20/5242150
http://www.wassalbert.eu

http://www.wassalbert.linkpark.hu

 

2009. augusztus 22.

Szent István napi rendezvények Ménfőcsanakon.

Wass Albert mellszobrának avatása

 

 35231.jpg

35232.jpg

Gróf. Dr. Wass Albert Erdélyi Világszövetség egyik Társelnökéről 2000-ben készített mellszobrom 3.dik másolata avatása Győr-Ménfőcsanakon agusztus 22-én Szombaton. délután 3-órakkór egy nagy tömeg előtt, történt.

35233.jpg

Ménfőcsanaki nép, gyülekezet.

35234.jpg

35235.jpg

35236.jpg

Bezerédj Kastély Ménfőcsanakon. Ezen a helyen ebben a falúban ami most már Győrhöz lett csatolva.

A második Világháború befejezésekor 6-éves koromban 1944.Szeptember 4-től, az anyámmal kolozsvári születésű létünkre,és az  itteni származású mostoha apámmal, Kolozsvárról menekültként ide Ménfőcsanakra kerültem

Majd Győrbe jártam felsőbb iskoláim.

35237.jpg

35238.jpg

1956.Október.24.-én a győri vagongyári teherautók tetjén 18-éves fejjel fegyveresesen én is részt vettem a Magyar Szabadságharcban, az Orosz tankok, és a Kommunisták ellen.

Győr- Mosonmagyaróvár-Budapest.

Ahol végülis sebesűlten énis kekerültem az Orvostudomány Egyetem alaksorában a többi fiatal sebesülttel együtt.

Csakis a néphez álló kiskatonák jóvoltából akik egyik nap, kb 10-körűl bennünket teherautókra dobálva, meg sem álltak sz Osztrák határig, amig meg az Orosz tankok a jobb oldali szántásokban kísértek ki bennünket egy bizonyos távban egészen a határig.

 

35239.jpg

 352310.jpg

352311.jpg

Vitéz, Gróf. Andrássy József budapesti barát, engemet képviselve olvasata fel a Győr-Ménfőcsanaki rokonok, barátok, és az iskolatársaimnak, de a falú népének küldött levelemet.

352312.jpg

352313.jpg

352314.jpg

Miután 56-ban sebesülten mint politikai de Szabadságharcos menekült, Ausztriában kerültem, onnan Hollandiában ahol két év után 1958-évvégén Ausztráliába kivándoroltam.

Mint hivatásos Szobrászművész, az 1981-es amerikai üzleti utam alatt, meghívásra Astor Park Floridában mentem, ahol Wass Albert. Erdélyi Világszövetség egyik Társelnökével, vagyis Albert bátyám, és Elisabeth amerikai feleségével házukban egy hetet eltöltöttem. Ott egy 90-perces magnetofon szalagon Interjút készítettem vele, amit ma lebetűzve különböző fórumokon lapokban le is közölte.

352315.jpg

Aztán kérésére visszatérésem után létrehoztam az Erdélyi Világszövetség Ausztráliai, de később inkább az EVSZ-Sydneyi Csoportját, és ezen belül mint az EVSZ  másik Társelnöke hosszú év tízedeken át együtt dolgoztam Nemzetközileg Dr. Wass Albert,.Erdélyi Világszövetség  Társelnökkel, a népünk, az erdélyi-moldovai-rumániai magyarság érdekében.

Hirtelen tragikus halála engemet is nagyon megrázott! Ezért az Ő tiszteletére, emlékére, 2001-ben emlékezetből és a fiai által küldött fényképek után, modell használatával megalkottam ezt az életnagyságnál nagyobb mellszobrot róla.

2000-elején emlékezete után,
és fényképek segítségével alkottam ezt az életnagyságnál nagyobb mellszobrot.
Az eredeti  tulajdonom, de az első másolatot " Coolcast Bronze"-ból Holt Marosi Székelyeknek,
és a Református gyülekezetnek küldtem ajándékba, ahol Wass Albert havait őrizték.


Második számú silicon bronz példányt a Wass Fiuk rendelték vásárolták meg 10-ezer amerikai dollárért ,
és köztéri szoborként állították fel, dél Magyarországon Bonyhád közepén , 2005. Január 8.-án .
Majd a harmadik számút Győr-Ménfőcsanaknak küldtem ajándékban., ahol fiatal koromban éltem, és az anyám is ott van eltemetve 
És a negyedik,. és egyben az utolsó számozott példányt Erdély országba,
Alsó Csernátoni Székely Múzeum kérésére lesz küldve a közel jövőben.

Személyes ismeretséggel együtt dolgoztunk a Dr. Wass Albert, Zolcsák István. Dr.Nádas János. Dr.Nánai Endre.Dr.Kövér János.Dr. Hites Kristóf Erdélyi Világszövetség Társelnökökkel, és külön mint az EVSZ Sydneyi Csoport elnöke, 1981-2005-iig,a felszámolásunk ideiig.

352316.jpg

A Győr-Ménfőcsanakiak ünneplések koncertek, szavalatok keretén belül ünnepelve emlékeztem meg, Albert bátyám nagy Magyar emberről lelkéről, aki állandóan csakis azt hirdette, hogy

" Sándor Öcsém,. aki magyarnak nem jó, az embernek is hitvány!"

352317.jpg

Végezetül!

Kívánok mindenkinek minden jót! Isten áldást népünkre, a Kárpát medencében. Magyaros testvéri szeretettel köszöntök mindenkit. Sándor.

2009. szeptember 7.

Dr.Kolozsy Sándor.C.C.V.A.

Szobrászművész.

www.kolozsy.com.au

Szabadságharcos-1956. Sydney-Blacktown-Ausztrália.

----------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------