Kattintani > FELADAT ÉS CÉL - AUFGABE UND ZIEL - MISSION AND GOAL
Kattintani > Az összes bejegyzés tartalomjegyzéke 2007. szeptember 10.-től

2009. október 12., hétfő

3.615 - Dr.Kolozsy Sándor, kolozsvári születésű Szobrászművész Bemutatkozása.

Von: Dr Alex Sandor Kolozsy C.D.V.A
Gesendet: hétf
ő, 2009. október 12. 07:09
An: Kutasi József

Betreff:  Dr.Kolozsy Sándor, kolozsvári születésű Szobrászművész Bemutatkozása.

 

 Dr. Kolozsy Sándor.C.D.V.A.

Szobrászművész.

Szabadságharcos.

a Szent László,

mellszobrával.

-------

Demián József felvétele

2007.Szent István napján, a Punchbowly Magyar Házban

---------------------------

 KOLOZSY.

 

szobrászművész.

 

Dr.Kolozsy Sándor.C.D.V.A.

1938.Februaár.15.-én Erdélyben Kolozsváron született. Gyermekkorában a második világháború alatt 1944-ben Anyjával,Mostoha Apjával  menekültként Győr-Ménfőcsanakra került, ahol 1956-ig is élt Győrbe járta felsőbb iskoláit. Majd 56-ban a vagongyári teherautók tetején 18-éves fejjel fegyveresen harcolt az Oroszok, és a Kommunisták ellen. Győr-Mosonmagyaróvár-Budapest. Később sebesülten az Orvostudomány Egyetem alaksorában a többi sebesülttel együtt. Előbb Hollandia, és végül is 1958-év végen Ausztráliában kivándorolt

OKTATÁS.

Mint Lakatos segéd 1955-ben szabadult fel, de tehetsége miatt felvették a dunántúli Képzőművészeti iskola esti tagozatára, 1952-56.ig Templom festészet-szobrászatot tanult. Békésy Leo Festőművész, Shulcback Templom festő, és Alexovits László Kossuth díjas szobrászművész tanárai.

GYŰJTEMÉNYEKBEN.

Kolozsy, Ausztráliának egyik kimagasló figurális szobrászművésze, de már Nemzetkőzi elismeréssel. Munkái képviselve vannak az Ausztrál Portré Nemzeti Galleriában Canberra, az Ausztrál Parlament Házban Canberra. Sydney, Mosman, Köztéri emlékművek. Szent Mary's Katedral.Sydney.  Angol Királyi Palota Buckingham London. Amerikai elnöki gyűjtemény Washington DC.USA.Cole Spring Magyar Templomi Muzeum

Portola Valley Középiskola, és San Franciscói Városi gyűjtemény. USA Stockman's Hall of Fame,Queenslan.  Nemzeti Múzeum-Galléria Uj -Gunia. Különböző Nemzeti Városi Tanácsok gyűjteményében, Amerikában, Angliában, és Európa egyes országaiban. Majd a Budapesti Magyar Nemzeti Galléria, Esztergomi Bazilika, Laki Teleki Gyűjtemény, Bezerédy Kastély-Múzeum Győr, Ménfőcsanaki Katolikus Templom. Bonyhád, köztéri emlékmű. Holt Marosi Református Templom , és Alsó Csernáton, Székely Muzeum. Erdély.

JUTALOMAK.

Az évek folyamán számos kitüntetések Nemzetközi Arany érem, Árpád Akadémia, Cleveland USA. a " Sydney Lelke" szoborrét, (1981).számos kitüntetések Amerika-Anglia. és Európa. Mosman Városi Tanács a Szobrászati medál. (1989). Holloroyd 1988.Marrickwille (1988). Shell Harbor- Kikötő (1988) Capitány Cook Társaság az Ausztrál 200-éves megemlékezése alkalmából, Szobrászat- Festészet. 1970.

KITÜNTETÉSEK.

Az 1990-91-ben meghívásra Képzőművész, Szobrász művész mint rezidens voltam a Nyugat-Sydney Egyetemen Richmond Wawkesbory-ban. ahol szobrászat, nagyítás, öntőforma,bronz öntés,és az öntvény befejezése patinával. Ugyanakkor 1990-től napjainkig ugyancsak ez vagyok Blacktowni Show Ground Siciety-nál talán 2010-ig.És 1991-ben a Világ Egyetem Kerek Asztal Egyetem Arizona Culturális Dísz Doktorátussal tüntet ki, a hosszú évtizedes Nemzetközi Hivatásos Szobrászművész munkáim minősége után, és a 78-oldalas tézis megírásom után,Szobrászat-Nagyitás-Öntészet, és a Bronz szobor befejezése fortélyairól.

Megbízatás.

A számos köztéri megbízatáson kívül, a limitációs számú kis bronzok, egészen életnagyságú figurák, majd portré mellszobrok mellett jelen bő illantában is egy 1-méter 87-bm magas második Világ, vagy a Koreai Háborúban szolgáló Ausztrál Katonai Ápoló Nő bronz szobrán dolgozom a Merrylands RSL: Őreg katonák klubb háza elé, Merrylandban.NSW.

Fontos kitüntetések.

Közé tartózik a 2006-ban a Bondi Tenger parti Nemzetközi Szobrász versenyre beválasztott életnagyságú " FELVILÁGOSODÁS" bronz szobrom beválasztása a 100-ak közé, Ez év 2009 elején egy Nemzetközi Pályázatú kiállításra való meghívás után, a Szent György és a Sárkány nevezetű 6-méter magas emlékmű tervem és a makettom belett választva a 99-véglegessek között a 10-rővid listára, majd abból is a legtöbb szavazatókat kapó kettő között én voltam az egyik több mint 6000-szavazattal.

A Képzőművészeti alkotásaim, életem mellett, az 1956.Október.23. óta amikor a győri vagongyári teherautók tetején 18-éves fiatal létemre,Magyar Szabadságharcban való fegyveres részvételem alatt Győr-Mosonmagyaróvár Budapest, ahol sebesülten bekerültem az Orvostudomány Egyetem alaksorában a többi fiatal sebesülttel együtt. És amiből kifolyólag hazátlan menekült lettem, a hosszú évtizedes emigrációs életem alatt,sohasem felejtettem el, a Magyar Nemzetünk iránti, de főleg a szenvedő népem, az Erdélyi, Moldovai, Rumániai, Magyarság, és a Székely Nép, iránti kötelességmenet. Íme alul e sorok alatt egy kis illusztráció, egy kis töredék a hosszú évtizedes munkásságaimból.

NSW-i MAGYAR KÉPZŐMŰVÉSZETI KŐR,

Az 1978-as évben megalapítottam 36-Magyar születésű művész részére a szervezetet, melynek elnöke voltam 1978-1982.négy év alatt 32.kiállitást szerveztem részükre.

ACTIO TRANSYLVÁNICA.

Megalapítója, és .Alelnöke voltam 1978-79. ERDÉLYI VILÁGSZÖVETSÉG SYDNEY-i CSOPORTJA. Az 1981-es amerikai utam alkalmával kb. 7-8-napot töltöttem a Gróf. Dr. Wass Albert, Erdélyi Világszövetség Társelnök, és kedves feleségével Astor Park Floridában. Az Ő, és Zolcsák István másik EVSZ-Társelnök kérésére, visszajövetelem után megaalapítottam az ENSZ-Sydneyi Csoport..és bezárásunkig mint az EVSZ-Társelnöke, Sydneyi Csoport elnöke dolgoztam Nemzetközileg együtt a Wass Albert bátyámmal egészen az élete végéig a népünk az Erdélyi-Moldovai-Rumániai magyarság érdekében.1981-2005.

KŐRŐSI CSOMA SÁNDORMAGYAR ISKOLA

Az erdélyi Világszövetség Sydneyi Csoport keretén belül 5-ezer dolláros adományommal létrehoztam a Magyar iskolát két osztállyal Harrisparkban.1984-1990.

AZ ERDÉLYI MAGYAR, ÉS A NÉPMŰVÉSZETI MÚZEUM ALAPITZVÁNY.

Ugyancsak az EVSZ-keretén belül 1984-ben létre hoztam nagy erdélyi Magyar  Népművészeti tárgyú gyűjteményemmel és, az Ausztrál államnál bejegyezve.

TRANSYLVANIAN QUATERLY AUSTRAL ASIAN EDITION. AZ ERDÉLYI NEGYEDÉVI AUSZTRÁL ÁZSIAI KIADÁS.

Az 1984-88-as évben amikor a Wass Albert kifutott pénzéből ezt a negyed évi angol nyelvű erdélyi magyarság szomorú sorsáról ismertető újságot kiadni, utána én vettem át, és szerkesztettem adtam ki, de amikor már nekünk is több mint $34.000-dollárba, akkor már nekünk is abban kellett hagyni a kiadást.

 

Dr. Kolozsy Sándor.C.D.V.A.

Szobrászművész

-www.kolozsy.com.au

Szabadsághjarcos-1956.

Sydney-Blacktown

NSW.

Ausztrália.

===============================================================

Magyar! Legyen hited! S újból lészen országod! Tőrténemi Nagy-Magyarországod!

A Súmir-Skitta-Hun-Avar-Ős-Magyar őseink főldjén, a Kárpátmedencében!

==============================================================