Megvalósíthatatlan az ingyen BKV
" A dugódíj bevezetése által sem valósítható meg az ingyen BKV"
2010-05-07 09:29 Forrás: Fidesz
A Magyar Szocialista Párt-MSZP választási vereségéből nem tanulva ismét hozta a formáját május 1-én ahol egy újabb megvalósíthatatlan ígéret hangzott el a párt főpolgármester-jelöltjének részéről. Az MSZP ezen újabb ígéretét nem lehet másképpen értékelni, mint úgy, hogy önkormányzati pozícióik megtartása érdekében már most elkezdték a kampányt az őszi önkormányzati választásokra, amelyben mindent egy lapra feltéve a gyurcsányi képmutatás és hazudozás módszereit fogják alkalmazni.
A MSZP továbbra is a tudatosan hazudozó politikusok pártja akik amnéziában szenvednek nem képesek reálisan értékelni a kialakult politikai helyzetet amelynek következtében esélye sincs arra, hogy valaha modern európai szociáldemokrata párttá váljon. A szocialisták a megújulás a változás helyett a jelen állapot konzerválása mellett állnak ki a múlt káros szereplőit állítják reflektorfénybe akik eddigi hibáikból nem tanulva továbbra is gátlástalanul hazudoznak össze vissza beszélek azaz hülyének nézik az embereket.
Az MSZP főpolgármester-jelöltje Horváth Csaba ugyanis arra tett ígéretet a budapesti polgárok számára, hogy legkésőbb 2013-ig bevezetik a díjmentes közösségi közlekedést Budapesten abban az esetben ha a fővárosi polgárok bizalmát elnyerve az esedékes önkormányzati választásokon főpolgármesterré választják. A főpolgármester-jelölt tervei szerint az ingyenes közösségi közlekedést azok vehetnék igénybe akik legalább 4 éve állandó budapesti lakosok vagy diákként a fővárosban tanulnak amelynek fedezetét a parkolási díjakból valamint a pár év múlva bevezetésre kerülő dugódíjból fedeznék amelynek használatából 51 milliárd forint bevétele lehet a fővárosnak.
A főpolgármester-jelölt úr ígéretével csak egyetlen egy probléma van mégpedig az, hogy ellentmond korábbi önmagának, mivel nemrég kormánybiztosként Bajnai Gordon miniszterelnökkel és Demszky Gábor főpolgármesterrel a budapesti polgárok feje fölött döntve együtt szerződésben vállalták, hogy az állam pénzügyi segítséget nyújt Budapestnek a BKV megsegítésére de cserébe a Fővárosi Közgyűlés a mindenkori infláció mértékével emeli a BKV jegyek és bérletek árát. Ezenkívül Horváth Csabának és az MSZP-nek 16 éve volt arra, hogy programjukat elképzeléseiket megvalósítsák amit elmulasztottak, mivel döntési pozícióba kerülve a budapestieknek tett ígéreteikről rendre elfeledkeztek egyéni önös érdekeik megvalósítása miatt amelynek következtében az ígéretekből hazugságok és korrupciós ügyek sorozatai lettek.
Ezen helyzet eredménye lett az, hogy a BKV állandó forráshiánnyal küzd minden évben újabb milliárdokkal nő a mai napig az adósságállománya saját működési költségét nem képes önerőből biztosítani és állandó hitelfelvételre állami segítségre szorul, mivel egyes MSZP-s politikusok szocialista kifizető helynek tekintették a közlekedési vállalatot ahonnét talicskával tolták ki a pénzt. Közben a BKV járműparkja az elmúlt évek alatt teljesen elöregedett, mivel a főváros és a BKV vezetése saját korrupciós ügyeik lebonyolításával a nyomok eltüntetésével volt elfoglalva, amelynek következtében a budapesti tömegközlekedést öreg rozoga instabil buszok jellemzik így az is kész csodának számít ha a busz az egyik megállóból el tud jutni a másik megállóba. Ez alapján a BKV jelenlegi helyzetét figyelembe véve megállapítható az, hogy még a dugódíj bevezetése által sem valósítható meg az ingyen BKV Budapesten, mivel nincs rá fedezet.
A dugódíj bevezetéséből befolyó pénz pedig nem a közösségi közlekedés ingyenességét hivatott biztosítani, hanem abból az elöregedett járműparkot kell modernizálni, mivel a dugódíj hatására emelkedni fog a tömegközlekedés igénybevétele ami újabb járművek forgalomba állítását és a járatok sűrítését teszik indokolttá.
Az emberek problémája nem az, hogy fizetni kell a tömegközlekedésért, hanem az, hogy évről évre egyre többet aránytalanul sokat és közben a szolgáltatás színvonala egyre romlik a BKV-t pedig nem fejlesztik a város vezetői, hanem szétlopják. Erre a megoldás nem az ingyenes közlekedés létrejötte, hanem a fejlesztés és az autózással versenyképes színvonalas szolgáltatás megvalósítása amelynek alapfeltétele a közlekedési vállalat finanszírozásának és viteldíj politikájának átalakítása.
Harangi Fülöp sk. (magyarorszag.ma)