Kattintani > FELADAT ÉS CÉL - AUFGABE UND ZIEL - MISSION AND GOAL
Kattintani > Az összes bejegyzés tartalomjegyzéke 2007. szeptember 10.-től

2009. április 22., szerda

2.356 - Budapest > Állítsuk meg a fokozódó őrületet! Legyen vége a 4-es metró nevű rémálomnak!

Von: karolyorama@gmail.com

Im Auftrag von Apu Lengyel
Gesendet: szerda, 2009. április  22. 08:29
An: Kutasi József
Betreff:

 

Az embereknek kárt okoz a 4-es metró

 

           Állítsuk meg a fokozódó őrületet! Legyen vége a 4-es metró nevű rémálomnak!

 

          A 4-es metrót egy 1972-es ötlet alapján, egy 1996-os tanulmány szerint építgetik 2004-óta.

Nem véletlen, hogy a kivitelezés botrányoktól sem mentes, mint ahogy az építkezés mostani leállására is számítani lehetett.

 

          Már több szakértői tanulmány is megállapította, hogy a 4-es metró – ezen a nyomvonalon és ilyen rövid megállókkal – szakmailag nem indokolt beruházás. A felszíni közösségi közlekedés fejlesztésével hatékonyabban és olcsóbban javítható a térség közlekedése.

A 4-es metró építése olyannyira nem térül meg, hogy egyszerűen nem lehet rá pénzt szerezni. A Világbank nem vállalta a finanszírozást, az Európai Unió pedig érezhetően vonakodik támogatást adni. A finanszírozási kérelem beadása óta már kétszer kért pontosítást a költség-haszon elemzést illetően.

 

          Most, hogy a fúrópajzsok állnak – a főváros és a kivitelező egymást fenyegetik – itt az alkalom, hogy az alagútfúrást végleg abbahagyják!

 

          Nyílt titok, hogy a nyertes pályázó eleve áron alul vállalta az építést, a Főváros a maga számára előnytelen szerződéseket kötött, 30-50%-os költségtúllépéssel kell számolni, és egyáltalán nem tudják megmondani, hogy mikorra lennének kész vele.

 

          A metró lobbi nem tesz mást, mint elveszi és pazarolja az emberek pénzét. Az építkezés folytatása kárt okoz budapestnek és az országnak!

 

          Bajnai miniszterelnök ebben az évben 400 milliárd forintot akar elvenni az ország lakosságától. A 4-es metró Kelenföldtől a Bosnyák térig mai áron 522 milliárdba kerülne – ami szintén az adófizetők pénze – és az ország lakosságának 5%-a sem fogja rendszeresen használni! Ennyi pénzből egész Magyarország közlekedési problémáján enyhíteni lehetne.

 

          A fokozódó őrületet most kell megállítani!

 

          Az eddig elkészült építményeket – az állomásokat és az alagutat – mélygarázzsá, kulturális-, illetve bevásárló központtá, szociális intézménnyé és polgárivédelmi létesítménnyé kell átalakítani. Ezzel a lépéssel a több száz építőmunkás – egyébként most a világon a legdrágább – munkahelye is megmenthető.

 

          A Jobbik megtisztítja Budapestet a pazarló beruházásoktól!

 

 

Kassab Adonis István

Kassab Adonis István

Gyenge Zsolt

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------