Kattintani > FELADAT ÉS CÉL - AUFGABE UND ZIEL - MISSION AND GOAL
Kattintani > Az összes bejegyzés tartalomjegyzéke 2007. szeptember 10.-től

2009. április 30., csütörtök

2.417 - Neufeld Róbert: Na most befejezem, mert ha így folytatom, még abba a nyelvi kategóriába sodródok, amelytől eddig sikerült magamat távol tartani.

Von: Neufeld Róbert

Gesendet: csütörtök, 2009. április 30. 18:40
An: antal@jozsef-kutasi.de
Betreff: Neufeld Róbert, Író és közgazdász, Svédország: De a jólét legtöbb bizonyítéka csak egyfajta kölcsön árán lett elérhet?, és ez az, amit most az ország, a nép olyan keservesen kell megfizessen.

 

Szemenyei Kiss Tamás elismerő szavait köszönöm.

 

Aki veszi magának a fáradtságot, vesse össze sorait a Horváth-féle kifakadással. Igen zsidó vagyok mind Radnóti Miklós volt és Szerb Antal, na meg Petschauer Attila, hogy csak egy párat említsek. Nem mindegyikünk volt Rákosi vagy Gerő de viszont egyikünk sem küldött százezreket a Don-kanyarba, hogy Hitler háborúját megvívják és ott vesszenek el orosz földön.

 

Nem vagyok kevésbé magyar mint Horváth (csak éppen nem élek odahaza, és ezért nem magyarázgatom volt honfitársaimnak, hogy hogyan is kellene.....). A nyelvet én ugyanabban a Hazában tanultam meg mint Horváth, a magyar kultúrának itt, Svédországban elismert képviselő lettem, és habár ö kételkedik közgazdászi mivoltomban, megnyugtatom. Főiskolai szakvizsgát tettem le a tárgyból itt Stockholmban, 1975-ben.

 

De hát egy Horváthot ilyen állítással meggyőzni? Az nem megy. Azt viszont, hogy zsidó vagyok, könnyen kitalálta. Mert hiszen én nem vagyok ugyanazon az állásponton mint ö és akkor csak zsidó lehetek vagy kommunista, de valószínűleg mind a kettő (mert hiszen minden zsidó kommunista és fordítva. Nem?). No de sebaj. Mert számomra az, hogy zsidóznak felém, nem sértés, hanem dicséret. Nekem már mondtak már ilyenebbet is amikor a Szálasi Ferenc Emléke társaság egyik tagja elküldött a zsidó k........anyámba (igen, itt a Világhálón). Gondolom Horváth úr tudja kiről van szó.

 

Na most befejezem, mert ha így folytatom, még abba a nyelvi kategóriába sodródok, amelytől eddig sikerült magamat távol tartani.

 

Neufeld Róbert

Svédország

   ------------------------------------------------------------------------------------------------------------