Kattintani > FELADAT ÉS CÉL - AUFGABE UND ZIEL - MISSION AND GOAL
Kattintani > Az összes bejegyzés tartalomjegyzéke 2007. szeptember 10.-től

2009. október 6., kedd

3.581 - Desics István: Messzire vezetne a magyar múlt elemzése. Mezőhegyes nem egyedüli hely. Az egész országban akasztottak. Magyarország díszpolgárai, a Habsburgok.

Von: MAOSZ
Gesendet: kedd, 2009. október 6. 19:40
An: Kutasi József
Betreff: 1848-49 EMLÉKÉRE - Emlékezzünk - 2009. október 6.

 

1849. október 6.

 

Kedves Jóska!

 

Mezőhegyesen jártam. A ménes érdekelt, de végigjártam a települést is. Sétám közben kimentem a temetőbe is - elgondolkodtam az első világháborúban elesett - egymás mellett békésen nyugvó - magyar mellett több nemzet katona fiainak ma is szépen gondozott sírjai felett. 

 

Aztán megálltam egy kiemelkedő, síremlék előtt. Mezőhegyes első papjának, a Budapesten 1803-ban született Gonzeczky Jánosnak a síremléke. A  Habsburgok 

kivégeztettek, mert a szószékről olvasta fel a trónfosztó határozatot. (Csanádi István: Mezőhegyesi Műemlékek és Emlékezések 1996 c. könyvének 32. oldal 6. bekezdés)

 

Messzire vezetne a magyar múlt elemzése. Mezőhegyes nem egyedüli hely. Az egész országban akasztottak. Magyarország díszpolgárai, a Habsburgok.

 

Mindennek ma már azért nincs jelentősége, mert a népességi adatok egyértelműen jelzik, hogy az évszázad második felére a magyarság kisebbségbe kerül még ebben a megcsonkított hazában is - aminek az elemzése ugyancsak megérne egy misét.

 

Barátsággal

 

Desics István

-------------------------------------------------------------------------------