Kattintani > FELADAT ÉS CÉL - AUFGABE UND ZIEL - MISSION AND GOAL
Kattintani > Az összes bejegyzés tartalomjegyzéke 2007. szeptember 10.-től

2009. április 11., szombat

2.263 - Bakos Istvan: Ott voltunk a Hősök terén ápr. 5-én, és ott leszünk a Kossuth téren is 14-én!

Von: Bakos Istvan
Gesendet: szombat, 2009. április 11. 17:42
An: Kutasi József
Betreff: Áldott Húsvéti Ünnepeket!

 

Tisztelt Kutasi Úr!

Köszönöm rendszeresen küldött hírleveleit. Ott voltunk a Hősök terén ápr. 5-én, és ott leszünk a Kossuth téren is 14-én! 

Az elmúlt évek hagyományához híven, az ünnepre szóló két szép verset, s egy imát idézve:

Áldott Húsvéti ünnepeket kívánok én is Önnek és családjának Németországba!

 

Áprily Lajos: Tavaszodik   (I.N. Tessitori Nórának)

Sáncban a hóviz
könnyü hajót visz,
füstöl a fényben a barna tető.
Messze határba
indul az árva,
lenge madárka: billegető.

Titkon a Bükkben
moccan a rügyben
- mint csibe héjban - kandin a lomb,
s mintha a róna
kedve dalolna,
úgy muzsikál, muzsikál a kolomp.

Indulok. Értem.
jól tudom: értem,
értem üzenget a zsenge határ:
"Szíved, a bomlott,
ócska kolompot
hozd ide, hozd ide, hozd ide már!"

Kiss Benedek: Krisztusok, lehorgadt fejjel  
Sokféle az ember s esendő,
de egyformák mind a Krisztusok,
kísértenek úton, útfélen,
merre száguldok s baktatok.

Mire a lekókadt fő, a lankadt,
lecsüngő kar, önfeladás?
Jöhet, jön még a kínhalálra
megváltás, víg föltámadás?

Jönnie kell! â013 sugdosom, súgom,
merre száguldok s baktatok.
Ne szégyelljétek pőreségtek,
megfeszítettek, Krisztusok!

Ti, a halállal párban élők,
mégis életre szavazók,
tudjátok-e, hogy irigyelnek
a szabadnak hazudott alattvalók?!

Takarózunk mi minden rongyba,
takaróznánk előletek.
De pőrén állunk, bár irigy gőggel,
a rongyainkban előttetek.

(ld. a költő; Betlehem örök feltámadása c. új versét is, a 2009. áprilisi Magyar Naplóban)


? : Imádság (Kicsit több...)
Kicsit több békesség, jóság, szelídség,
Kevesebb erőszak, gyűlölet, irigység,
Kicsit több igazság úton, útfélen,
Kicsit több segítség bajban, veszélyben.
Kicsit több "mi" és kevesebb "én",
Kicsit több erő, szeretet, remény.
És sokkal több virág az élet útjára,
Mert a sírokra már úgyis hiába.

------------------------------------