www.nemzetihirhalo.hu *************
Útdíjat vezetnek be?
2012, január 30 - 10:37 Barikád
Az Index birtokába került anyag szerint a gazdasági tárca támogatná, hogy a budapesti autósok havi tízezer forintos úthasználati díjat fizessenek be. Tarlós István az Origo-nak úgy nyilatkozott, nem támogatja a tervet.
ForgalomAz Index információja szerint szerdán tárgyalja a kormány a budapesti városvezetés javaslatát a BKV finanszírozásának megoldásáról, és a Nemzetgazdasági Minisztérium a havi tízezer forintos útdíj bevezetését támogatja. A lap birtokába került dokumentum szerint az úthasználati díjat a főváros területén minden közutat használó gépkocsira meg kell váltani papíralapú matrica formájában. A matrica ára a BKV-bérlethez hasonlóan havi tízezer forint lehet, meglétét pedig a rendőrség ellenőrizné.
A dokumentumban lévő számítás szerint az útdíj bevezetése után a 600 ezer fizetésre kötelezett gépkocsi tulajdonosa - ötven százalékos fizetési hajlandóságot és tíz százalékos autókiesést feltételezve - egy év alatt 32 milliárd forintot fizetne be a kasszába. Az anyag emellett számol a kockázatokkal is: a dokumentum megemlíti, hogy az intézkedés "jelentős felháborodást vált ki a közvéleményből", és az ellenőrizhetetlenség miatt még az ötven százalékos fizetési hajlandóság is kétséges.
2012, január 30 - 10:37 Barikád
Az Index birtokába került anyag szerint a gazdasági tárca támogatná, hogy a budapesti autósok havi tízezer forintos úthasználati díjat fizessenek be. Tarlós István az Origo-nak úgy nyilatkozott, nem támogatja a tervet.
ForgalomAz Index információja szerint szerdán tárgyalja a kormány a budapesti városvezetés javaslatát a BKV finanszírozásának megoldásáról, és a Nemzetgazdasági Minisztérium a havi tízezer forintos útdíj bevezetését támogatja. A lap birtokába került dokumentum szerint az úthasználati díjat a főváros területén minden közutat használó gépkocsira meg kell váltani papíralapú matrica formájában. A matrica ára a BKV-bérlethez hasonlóan havi tízezer forint lehet, meglétét pedig a rendőrség ellenőrizné.
A dokumentumban lévő számítás szerint az útdíj bevezetése után a 600 ezer fizetésre kötelezett gépkocsi tulajdonosa - ötven százalékos fizetési hajlandóságot és tíz százalékos autókiesést feltételezve - egy év alatt 32 milliárd forintot fizetne be a kasszába. Az anyag emellett számol a kockázatokkal is: a dokumentum megemlíti, hogy az intézkedés "jelentős felháborodást vált ki a közvéleményből", és az ellenőrizhetetlenség miatt még az ötven százalékos fizetési hajlandóság is kétséges.