Kattintani > FELADAT ÉS CÉL - AUFGABE UND ZIEL - MISSION AND GOAL
Kattintani > Az összes bejegyzés tartalomjegyzéke 2007. szeptember 10.-től

2012. január 6., péntek

11.566 - Kétségbeesett emberek üzenetei a Magyar Szociális Fórumhoz Budapest, 2012. január 6. Péntek

From: Endre Simó 
Date: 2012. január 6. 
Subject: Megélhetési válság - MSZF
To: Kutasi József Antal

Kétségbeesett emberek üzenetei a Magyar Szociális Fórumhoz
Budapest, 2012. január 6. Péntek

  Az új év első napjaiban látványosan megnőtt azoknak a
kétségbeesett emberektől származó üzeneteknek a száma, akik
segítségért fordulnak a Magyar Szociális Fórumhoz megélhetési gondjaik
enyhítéséért - jelezte Simó Endre, a társadalmi mozgalom szervezője.
Az üzenetek egy része olyanoktól származik, akiket kirekesztettek a
végtörlesztés lehetőségéből, másoknak eleve meg sem adatott, hogy
élhessenek vele, egy további kategória pedig fizikai fennmaradásának
biztosításáért kér segítséget az MSZF-től. Alább csokorba gyűjtöttünk
néhány jellemző megkeresést:
-       2006 év végén vettem igénybe a jelzáloghitelt, ami 26.000 Ft-tal
kezdődött és most 60.000 Forintnál tartunk. Nyugdíjas vagyok, már nem
bírom a terheket. A nyugdíjamból már nem marad annyi, hogy a rezsit és
a megélhetést biztosítani tudjam. Nagyon kérem, segítsenek, mert már
néha az őrület határán vagyok.
-       2008-ban és 2009-ben két banktól vettünk fel CHF és Euro
jelzáloghitelt, összesen 19 millió Ft-ot. Ez az összeg ma már a
duplája! A törlesztő részletek szintén! A férjem közalkalmazott, a
fizetése annyi, hogy az egyik hitelt tudjuk belőle fizetni. Én a
kereskedelemben dolgozom, sajnos nem stabil az állásom. Egy kiskorú
alsó osztályos kislányunk van két nagykorú gyermekünk.
-       Én egy 3 gyereket nevelő anyuka vagyok, aki Frank hitellel
rendelkezik. 6 éve vettem fel 6 millió Ft kölcsönt, amit mindig
tisztességesen fizettem. Akkor is, amikor 1 éve elvesztettem az
állásomat. Most már nem megy tovább! Megkerestem a bankot, akik
végtörlesztést kínáltak. De hogy? Miből?  Munka nélkül? Mondták,
költözzek kisebb lakásba! De hiszen öten élünk 46 négyzetméteren! Vért
izzadva próbáltam fizetni a 25 ezer (előtörlesztéssel kezdtem) Ft-ról
induló, immár 50 ezer Ft-ot elérő hitelem, de nem tudom tovább. Kérem,
segítsen valaki!
-       Özvegy 55 éves, a 21 éves tanuló fiát egyedül nevelő férfi vagyok,
csőszerelőként dolgoztam, de egyelőre teljesen bizonytalan az
elhelyezkedés. Fix bevételem árvasági ellátás + családi pótlék, a
kettő összesen 40.000-ft / hó! A vízdíjamat sem tudtam befizetni,
20.000 Ft a hátralékom. PB gázos hősugárzóm van, amihez nem tudok gázt
venni. Egy vaskályha sokat segítene, sok a ház körüli fahulladék, amit
el tudnék fűteni. Van egy kiszáradt fenyőfám az udvarban, ez is jó
fűtőanyag lenne.
-       Nem nézik, mennyi a jövedelmem, és ebből mennyit vesznek el, hanem
csak követelnek és követelnek. A maradékból fizetnem kell a gyerekek
iskolai, óvodai étkezését és a rezsit. Élelemre alig marad valami. Ha
nem préselnének agyon, teljesíteni tudnám a kötelezettségeinket, de
így nem. Ez egy óriási csapda, amiből nem tudunk kiszabadulni, és
attól félek, hogy az utcára kerülünk hamarosan. Kérem, segítsenek!
Nincs más esélyünk.
-       Kétgyermekes családapa vagyok, 2007 ősszén felvettünk 6 millió Ft
svájci frank alapú jelzáloghitelt lakásvásárlás céljából, amit a
szülői házra terheltünk. 2011-ben elkezdtünk döcögni a fizetéssel,
júniusban felbontották a szerződést. Akkor 9 és fél millió volt a
tartozásunk. Novemberben jött egy felszólítás hogy december 20-ig
adjuk át a házat, vagy fizessünk 13 millió 300 ezer Forintot.
-       Adósságcsapdába kerültünk s nem tudtuk fizetni a részleteket az
Önkormányzat pedig nem volt hajlandó megegyezésre s átadták
végrehajtásra. Esélyünk sincs kimászni ebből a helyzetből.
Segítségüket kérem!
-       Én támogatom azt a felvetést, hogy bírósági úton érjük el az eredeti
helyzet visszaállítását. Én körültekintően vettem fel a hitelt
2007-ben, és ha olyan feltételekkel kellene fizetnem nem is lenne
semmi gond, de ez a mostani állapot tűrhetetlen.
-       Azzal a kéréssel fordulok önökhöz, hogy segítsenek nekem a bankkal
szemben mivel a Svájci frank alapú törlesztő részeteket majd
kétszeresére növelte, amit már képtelenek voltunk fizetni férjemmel,
aki sajnos múlt év júliusában elhunyt! Megkerestük a bankot, de szóba
se állt velünk, közben a szerződést felmondta, és még késedelmi
kamatot is felszámolt a tartozásunkra! Most a bank el akarja venni
tőlem a házamat. Kérem, segítsenek, mert kiszolgáltatottnak érzem
magam és nem szeretném, ha a házamat elvennék tőlem!

   A Magyar Szociális Fórum úgy látja, hogy az emberek egyre több
olyan alapvető megélhetési problémával keresik fel, amelynek a
megoldása egyértelműen állami feladat, és a kormány politikáján,
valamint a törvényhozáson múlik. Az MSZF nem egyszerűen a politika
felelősségére apellál, hanem összefogásra és erélyes fellépésre is
buzdítja a megélhetésükért küszködőket azzal a politikával szemben,
amely a válság legsúlyosabb terheit a munkanélküliekre, a
nyugdíjasokra, a legkiszolgáltatottabb rétegekre hárítja, ahelyett,
hogy az ő vállukról venné le a legnagyobb terheket.
   Újévi üzenetében a Fórum szervezője azt írta a Hitelkárosultaknak,
hogy ügyükben az átfogó megoldás azért nem születhetett meg, mert a
politika újból és újból kiegyezik a bankokkal, ahelyett, hogy
rákényszerítené őket a hitelt felvevőknek okozott kár megtérítésére,
és az összeg jóváírására a tőketartozásukon. "Szerintünk az államnak
kötelessége volna közérdekű keresetet indítani megkárosított
állampolgárainak védelmében. Hogy elodázhatták az átfogó megoldást,
véleményem szerint annak is tulajdonítható, hogy nem volt eléggé
meggyőző a Hitelkárosultak összefogása, és közös fellépése
önmagukért". Ezen a helyzeten változtatni kell, mert határozott
társadalmi fellépéssel kikényszeríthető a Hitelkárosultak érdekében
álló átfogó megoldás - írta Simó Endre.+++
kiadta: MSZF SZK