Kattintani > FELADAT ÉS CÉL - AUFGABE UND ZIEL - MISSION AND GOAL
Kattintani > Az összes bejegyzés tartalomjegyzéke 2007. szeptember 10.-től

2016. október 22., szombat

21.522 - Dr. Kolozsy Sándor.C.D.V.A. Szobrászművész, Szabadságharcos őnéletrajza


Feladó: Alex Kolozsy
Dátum: 2016. október 13. 1:46
Tárgy: - Kolozsy Szobrászművész Őnélet rajza.
Címzett: jozsef@kutasi.eu


 
Dr. Kolozsy Sándor.C.D.V.A.
Szobrászművész.
Szabadságharcos.
a Szent László,
mellszobrával.
Árpád Akadémia Arany érmet nyertes  Szobrászra.
Cleveland Ohio.USA
1981.
-------
Demián József felvétele
2007.Szent István napján, a Punchbowly Magyar Házban
--------------------------
KOLOZSY.
szobrászművész.
Dr.Kolozsy Sándor.C.D.V.A. 1938.Február.15.-én Erdélyben Kolozsváron született. Gyermekkorában a második világháború alatt 1944-ben Anyjával,Mostoha Apjával  menekültként Győr-Ménfőcsanakra került, ahol 1956-ig is élt Győrbe járta felsőbb iskoláit.
Majd 56-ban a vagongyári teherautók tetején 18-éves fejjel fegyveresen harcolt az Oroszok, és a Kommunisták ellen.
Győr-Mosonmagyaróvár-Budapest.Később sebesülten az Orvostudomány Egyetem alaksorában a többi sebesülttel egyűtt. Előbb Hollandia, és végül is 1958-évvégn Ausztráliában kivándorolt

OKTATÁS.
Mint Lakatos segéd 1955-ben szabadult fel, de tehetsége miatt felvették a dunántúli Képzőművészeti iskola esti tagozatára, 1952-56.igTemplom festészet-szobrászatot tanult. Békésy Leo Festőművész, Shulcback Templom festő, és Alexovits László Kossuth díjas szobrászművész tanárai.

GYŰJTEMÉNYEKBEN.Kolozsy, Ausztráliának egyik kimagasló figurális szobrászművésze, de már Nemzetközi elismeréssel.Munkái képviselve vannak az Ausztrál Portré Nemzeti Galleriában Canberra, az Ausztrál Parlament Házban Canberra. Sydney, Mosman, Kőztéri emlékművek. Szent Mary's Katedral.Sydney.  Angol Királyi Palota Buckingham London.Amerikai elnöki gyűjtemény Washington DC.USA.Cole Spring Magyar Templomi Muzeum NY.USA.Portola Valley Középiskola, és San Franciscói Városi gyűjtemény.USAStockman's Hall of Fame,Queenslan.  Nemzeti Muzeum-Galléria Uj -Gunia. Különböző Nemzeti Városi Tanácsok gyűjteményében, Amerikában, Angliában, és Európa egyes országaiban. Majd a Budapesti Magyar Nemzeti Galléria, Esztergomi Bazilika,Laki Teleki Gyűjtemény, Bezerédy Kastély-Múzeum Győr, Ménfőcsanaki Katolikus Templom. Bonyhád, kőztéri emlékmű. Holt Marosi Református Templom , és Alsó Csernáton, Székely Muzeum. Erdély.

JUTALOMAK.
Az évek folyamán számos kitüntetések Nemzetközi Arany érem, Árpád Akadémia, Cleveland USA. a " Sydney Lelke" szoborrét, (1981).számos kitüntetések Amerika-Anglia. és Európa. Mosman Városi Tanács a Szobrászati medál. (1989). Holloroyd 1988.Marrickwille (1988). Shell Harbor-Kikötő (1988)Capitány Cook Társaság az Ausztrál 200-éves megemlékezése alkalmából, Szobrászat-Festészet. 1970.

KITÜNTETÉSEK.
Az 1990-91-ben meghívásra Képzőművész, Szobrász művész mint rezidenst voltam a Nyugat-Sydney Egyetemen Richmond Wawkesbory-ban. ahol szobrászat, nagyitás, öntőforma,bronz öntés,és az öntvény befejezése pattinával.Ugyanakkor 1990-től napjainkig ugyancsak ez vagyok Blacktowni Show Ground Siciety-nál talán 2010-ig.És 1991-ben a Wilág Egyetem Kerek Asztal Egyetem Arizona Culturális Dísz Doktorátussal tüntett ki, a hosszú évtízedes Nemzetközi Hivatásos Szobrászművész munkáim minősége után, és a 78-oldalas tézis megírásom után,Szobrászat-Nagyitás-Öntészet, és a Bronz szobor befejezése fortélyairól.

Megbizatás.
A számos köztéri megbízatáson kívül, a limitációs számú kis bronzok, egészen életnagyságú figurák, majd portré mellszobrok mellett jelen pillanatban is egy 1-méter 87-bm magas második Világ, vagy a Koreai Háborúban szolgáló Ausztrál Katonai Ápoló Nő bronz szobrán dolgozom a Merrylands RSL: Őreg katonák klub háza elé, Merrylandban.NSW.

Fontos kitüntetések.
2016.Április.elsején a Magyar Parlament kitüntetett mint Magyar Származású Nemzetközileg elismert  hivatásos Szobrászművészt, és az évtizedeken át nemzetközileg tett munkásságom az Erdélyi Magyarság érdekében.!!!!!
Ide tartózik a 2006-ban a Bondi Tenger parti Nemzetközi Szobrász versenyre beválasztott életnagyságú " FELVILÁGOSODÁS" bronz szobrom beválasztáasa a 100-ak közé, Ez év 2009 elején egy Nemzetközi Pályázatú kiállitásra való meghívás után, a Szent Győrgy és a Sárkány nevezetű 6-méter magas emlékmű tervem és a maketom be lett választva a 99-véglegesek között a 10-rövid listára, majd abból is a legtöbb szavazatokat kapó kettő között én voltam az egyik tőbb mint 6000-szavazattal.Az ez év Augusztusában az otthoni látogatásom alatt két dísz oklevelet kaptam, az egyik a Győr Polgármaster Borkai Zsolt Úrtól a Dr. Wass Albert. Erdélyi Világszóvétség Társelenökről életnagyságnál nagyobb bronz mellszobor adományomért" Győr Város számára felajánlott, magas művészati értéket képviselő, maradandó alkotásáért" Majd Győr-Ménfőcsanak Részönkormánytól Gangl András képviselő úrtól " Mégfőcsanak iránt több évtizedeken át tanúsított szeretete és tisztelete jeléül.
A 2010-es európai, Magyarországi, és szülőföldem Erdélyi utam alatt 3-Disz Oklevél kitüntetést kaptam. 
1) A Győr Város Polgármester által átadott Disz Oklevél.
2) Győr-Ménfőcsanaki Tanács, Disz Oklevél. 
3) Bonyhád Város Háza, Disz Oklevél, a szobrászati minőségem által. 
4) Itt Sydneyben a Dr.Semjén Zsolt. Miniszterelnök Helyettes Úrtól az itt járta alatt. 2011.Október.23. a Sydneyi Magyar házban.

EMLÉKLAP.
DR.KOLOZSY SÁNDOR
RÉSZÉRE.
A MAGYAR KÖZTÁRSASÁG KÖSZÖNI
A NEMZET SORSÁT ÉS TÖRTÉNELMÉT FORMÁLÓ
NEHÉZ IDŐKBEN TANÚSÍTOTT
PÉDAMUTATÓ HELYTÁLLÁSÁT

1956.OKTÓBER 23.--2011.OKTÓBER.23.
 KÖZTÁRSASÁGI ELNÖK
Aláírás

MINISZTERELNŐK              ORSZÁGYŰLÉSI ELNŐK:
Aláírás                       Aláírás-     
----------------------------------------------------------------------------------------


NSW-i MAGYAR KÉPZŐMŰVÉSZETI KŐR,
Az 1978-as évben megalapítottam 36-Magyar születésű művész részére a szervezetet, melynek elnöke voltam 1978-1982.négy év alatt 32.kiállitást szerveztem
részükre.

ACTIO TRANSYLVÁNICA.
Megalapittója, és .Alelnöke voltam 1978-79. ERDÉLYI VILÁGSZÖVETSÉG SYDNEY-i CSOPORTJA.Az 1981-es amerikai utam alkalmával kb 7-8-napot töltöttem a Gróf.Dr. Wass Albert, Erdélyi Világszővetség Társelnök, és kedves feleségével Astor Park Floridában.Az Ő, és Zolcsák István másik EVSZ-Társelnök kérésére, visszajövetelem után megalapitottam az ENSZ-Sydneyi Csoport..és bezárásunkig mint az EVSZ-Társelnöke, Sydneyi Csopor elnöke dolgoztam Nemzetközileg együtt a Wass Albert bátyámmal egészen az élete végéig a népünk az Erdélyi-Moldovai-Rumániai magyarság érdekében.1981-2005.

KŐRŐSI CSOMA SÁNDORMAGYAR ISKOLA
Az erdélyi Világszövetség Sydneyi Csoport keretén belül 5-ezer dolláros adományommal létrehoztam a Magyar iskolát két osztállyal Harrisparkban.1984-1990.

AZ ERDÉLYI MAGYAR, ÉS A NÉPMŰVÉSZETI MÚZEUM ALAPITVÁNY.
Ugyancsak az EVSZ-keretén belül 1984-ben létre hoztam a nagy erdélyi Magyar  Népművészeti tárgyú gyűjteményemmel és, az Ausztrál államnál bejegyezve.

TRANSYLVANIAN QUATERLY AUSTRAL ASIAN EDITION. AZ ERDÉLYI NEGYEDÉVI AUSZTRÁL ÁZSIAI KIADÁS.Az 1984-88-as évben amikor a Wass Albert kifutott pénzéből ezt a negyed évi angol nyelvű erdélyi magyarság szomorú sorsáról ismertető újságot kiadni, utána én vettem át, és szerkesztettem adtam ki, de amikor már nekünk is több mint $34.000-dollárba, akkor már nekünk is abban kellett hagyni a kiadást.Az évtizedeken át,a soviniszta Oláh Ceaucesú és általa az elnymott
Erdélyi-Rumániai Magyar Székely népünkért való Nemzetközii harcunk tőbb mint 45-ezer dollárunkban került az Ausztrál feleségemmel a Marilynnal együtt, szerény Szobrászművész családunk létére.
Dr. Kolozsy Sándor.C.D.V.A.
Szobrászművész
Szabadsághjarcos-1956.
Sydney-Blacktown
NSW.
Ausztrália