Kattintani > FELADAT ÉS CÉL - AUFGABE UND ZIEL - MISSION AND GOAL
Kattintani > Az összes bejegyzés tartalomjegyzéke 2007. szeptember 10.-től

2012. május 17., csütörtök

14.871 - 10 perccel rövidül a menetidő Pilisvörösvár és Esztergom között > Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Kommunikációs Főosztály

10 perccel rövidül a menetidő Pilisvörösvár és Esztergom között

2012. május 17. 13:49

A munkaterület átadásával megkezdődött a Budapest és Esztergom közötti 53 kilométeres vasúti vonalszakasz átfogó korszerűsítése az Új Széchenyi Terv forrásaiból. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. által elsőként megindított beruházásban a Piliscsaba – Esztergom vonalszakaszon, mintegy 33 kilométeren újítják fel a vasúti pályát 2013 nyaráig. Pilisvörösvár és Piliscsaba között két kilométer hosszban a vonatok megállás nélküli kikerülését lehetővé tevő kétvágányú szakasz épül a jövő év végéig. A mintegy 20 milliárd forintos fejlesztéssel a vonatok tíz perccel gyorsabban tehetik meg a Pilisvörösvár és Esztergom közötti utat.

A naponta 14 ezer utast kiszolgáló Budapest – Esztergom vonal az elővárosi vasúti közlekedés egyik legfontosabb szakasza. Az Új Széchenyi Terv forrásaiból támogatott fejlesztés első üteme teljes egészében 2014 végéig valósul meg összesen mintegy 71 milliárd forintból. A Szentendrei út és Pilisvörösvár között új, kétvágányú, akár 100 km/órás sebességre is alkalmas vasúti pálya épül majd. Számos állomáson és megállóhelyen (köztük Dorogon, Esztergomban és Esztergom-kertvárosban) új P+R parkolók és B+R kerékpártárolók létesülnek, több helyszínen megújulnak a peronok, jelentősen javulnak az átszállási lehetőségek.

A megkezdődő beruházás sajtótájékoztatóján Völner Pál infrastruktúráért felelős államtitkár elmondta: a főváros határát naponta több mint 600 ezren lépik át, középtávon az utazási igények akár 30 százalékkal is nőhetnek. Jelenleg csak minden harmadik belépő utazik vasúton, HÉV-en vagy autóbuszon. A közösségi közlekedés hatékony fejlesztése, a szolgáltatási színvonal javítása ezért elengedhetetlen.

fotó: Bartolf Ágnes

Az elmúlt években több mint 100 milliárd forint felhasználásával 120 km vágányt építettek át Magyarországon. Az elővárosi hálózatot elsősorban a Budapest és Székesfehérvár között jelenleg is zajló beruházás érintette. Országszerte összesen több mint 500 milliárd forint értékben valósulnak meg a már megkezdett vagy a közeljövőben induló vasútfejlesztési munkák. A Budapest – Esztergom vonal korszerűsítése mellett kiemelt elővárosi beruházás Vác állomás felújítása – fejtette ki az államtitkár.

Völner Pál (fotó: Bartolf Ágnes)

Az áprilisban elfogadott személyszállítási törvény rögzíti, hogy közszolgáltatásokat érintő, közpénzből finanszírozott fejlesztések kizárólag országosan egységes fejlesztési koncepció mentén valósíthatóak meg. A Nemzeti Közlekedési Stratégiával párhuzamosan és azonos ütemezésben készül az Országos Vasútfejlesztési Koncepció. A dokumentum forgalmi előrejelzés alapján négy uniós költségvetési ciklusra határozza majd meg a személy- és áruszállítási szolgáltatásfejlesztési célokat, a vasúti infrastruktúra és gördülőállomány hosszú távú programját. A koncepció a tervek szerint 2013 őszén kerülhet a Kormány elé – jelentette be Völner Pál.

(Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Kommunikációs Főosztály)