Kattintani > FELADAT ÉS CÉL - AUFGABE UND ZIEL - MISSION AND GOAL
Kattintani > Az összes bejegyzés tartalomjegyzéke 2007. szeptember 10.-től

2014. október 28., kedd

19.523 - ​ ​​Dr. Éva Aradi: ​Én akkor 18 éves voltam és természetesen részt vettem a forradalomban, de nem fegyverrel, hanem tollal ...


Feladó:
​​

​​
Dr. Éva Aradi
Dátum: 2014. október 28. 0:48
Tárgy: Re: 19.515 - ​1956. október 25. | A Kossuth téri sortűz > Az örökös kiállítás a mai napon (szombat, 2014. október 25.-én, Budapesten) megnyílt
Címzett: Kutasi Jozsef Antal <jozsef@kutasi.eu>


Kedves Kutasi József!
Lehet, hogy Szerov adta ki a parancsot, de több túlélő szerint az ÁVH-sok lőttek, egy Szalai nevű parancsnok vezetésével. Én szerencsére lekéstem (Angyalföldről gyalog jöttem, már nem volt közlekedés) és a tömeg pánikszerűen rohant az Alkotmány utcán, mire odaértem.
Egy velem egykorú fiatal nő húzott be az Alkotmány utca egyik házának kapualjába, ott vártuk meg, míg eldübörögtek a tankok. Utána mentünk ki a térre, a mentők már ott voltak, szörnyű látvány volt, véres testrészek, hullák, mindenütt. 

Én akkor 18 éves voltam és természetesen részt vettem a forradalomban, de nem fegyverrel, hanem tollal (a Magyar Függetlenség című újságba írtam néhány kis cikket), ezért tartóztattak le 1957 márciusában.
Tisztelettel: Aradi Éva