Kattintani > FELADAT ÉS CÉL - AUFGABE UND ZIEL - MISSION AND GOAL
Kattintani > Az összes bejegyzés tartalomjegyzéke 2007. szeptember 10.-től

2014. október 31., péntek

19.552 - Balog Zoltán ismertette a kancellárok névsorát > 2014. október 31. 12:05


Balog Zoltán ismertette a kancellárok névsorát
2014. október 31. 12:05

Balog Zoltán, az emberi erőforrások minisztere a mai napon sajtótájékoztató keretében ismertette 21 állami felsőoktatási intézmény leendő kancellárjainak nevét.

Balog Zoltán a sajtótájékoztatón elmondta: versenyképesnek, hatékonynak, fenntarthatónak és rugalmasnak kell lennie a magyar felsőoktatásnak. A felsőoktatás átalakítása érdekében hozott döntéseknek emellett igazodniuk kell a gazdasági igényekhez, valamint figyelembe kell vennie a magyar adófizetők társadalmi elvárásait is, mivel ők azok, akik a költségvetésen keresztül finanszírozzák a rendszert.

Hangsúlyozta: az átalakítások célja egyben az is, hogy megszűnjön a felsőoktatásban a rossz gazdálkodás, amely a PPP-konstrukciók formájában csődbe is viheti az intézményeket. Ennek érdekében menedzser-szemléletű gazdasági vezetést kapnak a kancellárok személyében az állami felsőoktatási intézmények.

A miniszter elmondta: 8 felsőoktatási intézményben nem volt eredményes pályázat, az új pályázatokat a lehető legrövidebb időn belül ki fogják írni.

Dr. Palkovics László, az EMMI felsőoktatásért felelős államtitkára a sajtótájékoztatón a kancellári rendszer lényegi elemeit ismertette.

Eredményes pályázatok

1. Budapesti Corvinus Egyetem – Dr. Pavlik Lívia

2. Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem – Barta-Eke Gyula

3. Debreceni Egyetem – Dr. Bács Zoltán

4. Kaposvári Egyetem – Dr. Borbás Zoltán

5. Magyar Képzőművészeti Egyetem – Rakonczai Éva

6. Miskolci Egyetem – Dr. Deák Csaba

7. Moholy-Nagy Művészeti Egyetem – Dr. Nagy Zsombor

8. Nyugat-Magyarországi Egyetem – Dr. Dinnyés Álmos

9. Óbudai Egyetem – Monszpart Zsolt

10. Semmelweis Egyetem – Dr. Szász Károly

11. Szent István Egyetem – Figler Kálmán

12. Széchenyi István Egyetem – Dr. Filep Bálint

13. Testnevelési Egyetem – Dr. Genzwein Ferenc

14. Budapesti Gazdasági Főiskola – Dr. Dietz Ferenc

15. Dunaújvárosi Főiskola – Mészáros Virág

16. Eszterházy Károly Főiskola, Eger – Csathó Csaba József

17. Károly Róbert Főiskola, Gyöngyös – Szentgyörgyvölgyi László

18. Magyar Táncművészeti Főiskola – Antal József

19. Nyíregyházi Főiskola – Kvantz József

20. Pető András Főiskola – Mihályi Máté Győző

21. Szolnoki Főiskola – Varga Csaba

Eredménytelen pályázatok

1. Eötvös Loránd Tudományegyetem

2. Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem

3. Színház- és Filmművészeti Egyetem

4. Pannon Egyetem, Veszprém

5. Pécsi Tudományegyetem

6. Szegedi Tudományegyetem

7. Eötvös József Főiskola, Baja

8. Kecskeméti Főiskola

(Sajtó- és Kommunikációs Főosztály)
https://www.youtube.com/watch?v=LDWRF60adNo

Balog Zoltán ismertette a kancellárok névsorát  2014. október 31. 12:05    Balog Zoltán, az emberi erőforrások minisztere a mai napon sajtótájékoztató keretében ismertette 21 állami felsőoktatási intézmény leendő kancellárjainak nevét.    Balog Zoltán a sajtótájékoztatón elmondta: versenyképesnek, hatékonynak, fenntarthatónak és rugalmasnak kell lennie a magyar felsőoktatásnak. A felsőoktatás átalakítása érdekében hozott döntéseknek emellett igazodniuk kell a gazdasági igényekhez, valamint figyelembe kell vennie a magyar adófizetők társadalmi elvárásait is, mivel ők azok, akik a költségvetésen keresztül finanszírozzák a rendszert.    Hangsúlyozta: az átalakítások célja egyben az is, hogy megszűnjön a felsőoktatásban a rossz gazdálkodás, amely a PPP-konstrukciók formájában csődbe is viheti az intézményeket. Ennek érdekében menedzser-szemléletű gazdasági vezetést kapnak a kancellárok személyében az állami felsőoktatási intézmények.    A miniszter elmondta: 8 felsőoktatási intézményben nem volt eredményes pályázat, az új pályázatokat a lehető legrövidebb időn belül ki fogják írni.    Dr. Palkovics László, az EMMI felsőoktatásért felelős államtitkára a sajtótájékoztatón a kancellári rendszer lényegi elemeit ismertette.    Eredményes pályázatok    1. Budapesti Corvinus Egyetem  – Dr. Pavlik Lívia    2. Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem  – Barta-Eke Gyula    3. Debreceni Egyetem  – Dr. Bács Zoltán    4. Kaposvári Egyetem  – Dr. Borbás Zoltán    5. Magyar Képzőművészeti Egyetem  – Rakonczai Éva    6. Miskolci Egyetem  – Dr. Deák Csaba    7. Moholy-Nagy Művészeti Egyetem  – Dr. Nagy Zsombor    8. Nyugat-Magyarországi Egyetem  – Dr. Dinnyés Álmos    9. Óbudai Egyetem  – Monszpart Zsolt    10. Semmelweis Egyetem  – Dr. Szász Károly    11. Szent István Egyetem  – Figler Kálmán    12. Széchenyi István Egyetem  – Dr. Filep Bálint    13. Testnevelési Egyetem  – Dr. Genzwein Ferenc    14. Budapesti Gazdasági Főiskola  – Dr. Dietz Ferenc    15. Dunaújvárosi Főiskola  – Mészáros Virág    16. Eszterházy Károly Főiskola, Eger  – Csathó Csaba József    17. Károly Róbert Főiskola, Gyöngyös  – Szentgyörgyvölgyi László    18. Magyar Táncművészeti Főiskola  – Antal József    19. Nyíregyházi Főiskola  – Kvantz József    20. Pető András Főiskola  – Mihályi Máté Győző    21. Szolnoki Főiskola  – Varga Csaba    Eredménytelen pályázatok    1. Eötvös Loránd Tudományegyetem    2. Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem    3. Színház- és Filmművészeti Egyetem    4. Pannon Egyetem, Veszprém    5. Pécsi Tudományegyetem    6. Szegedi Tudományegyetem    7. Eötvös József Főiskola, Baja    8. Kecskeméti Főiskola    A leendő kancellárok életrajzai itt és a mellékletben olvashatók.    A sajtótájékoztatón készült vágatlan felvétel nagy felbontásban a Sajtószobában érhető el.    (Sajtó- és Kommunikációs Főosztály)  https://www.youtube.com/watch?v=LDWRF60adNo