Kattintani > FELADAT ÉS CÉL - AUFGABE UND ZIEL - MISSION AND GOAL
Kattintani > Az összes bejegyzés tartalomjegyzéke 2007. szeptember 10.-től

2009. október 18., vasárnap

3.671 - Dr. Kolozsy Sándor.C.D.V.A. > Ehhez a hírhez nekem is van hozzászólásom, mert tulajdon képen én voltam a legelső Magyar szobrászművész, világon, ....

Von: Dr Alex Sandor Kolozsy C.D.V.A
Gesendet: Sonntag, 18. Oktober 2009 01:30
An: Kutasi József

Betreff: Mindszent Hercegprimás-Szobor avatás margójára.

 

Frigyesy Ágnes.

Ujság író hőlgynek.

Budapest-

 

Kedves Ágnes húgom!

 

Most olvasom a leveledben, hogy  "Október 25., vasárnap 11 óra Mindszenty-szobrot avatnak Budapesten
/Erdő Péter/ bíboros mutat be ünnepi szentmisét a rákosszentmihályi  plébániatemplomban (Budapest XVI., Templom tér) 11 órakor. A liturgiát  követően felavatják /Mindszenty József/ hercegprímás első budapesti  köztéri szobrát, mely /Domonkos Béla/ szobrászművész alkotása. "

 

Ehhez a hírhez nekem is van hozzászólásom, mert tulajdon képen én voltam a legelső Magyar szobrászművész, világon, és még Szabadságharcos is egyben aki 1982-ben egy 5-méter magas emlékművel megadtam neki a tiszteletet.

 

(Itt küldöm neked ezt az e-mailt amit a napokban küldtem az Ausztrál Szobrász Egyesület titkárának, hogy ezeket a képeket is rakja fel az én ottani honlapomra.)

 

És itt megfogom látni, hogy Mindszenty Hercegprímásról én már 1982-ben csináltam egy nagy emlékművet, ami a Sydneyi Szent Erzsébet Magyar öreg Otthon udvarába állt év tízedeken át. Műbronzból, amit  sajnos pár évvel ezelőtt vandálok áldozat lett, mert ott az udvaron létező nagy kapu állandóan nyitva volt, és egy éjjel tönkre verték a szobrot. Így aztán lelett véve.

 

Az egész úgy kezdődött, hogy tulajdonképpen a Hercegprímás Úr, itt járt mállunk 1974-ben Sydneyben. És az Öreg Koltay Imre bátyám, aki háború alatt csendőr volt, meg Én mivoltunk ketten felváltva a Mindszenty Testőrei. Autóval vittük itt különböző helyekre, és  városokba.

 

Akkor Ő leplezte le és áldotta meg az én Szent László szobromat a Sydneyi Magyar Házban, amit nagyon de nagyon megdicsért, és az akkori napokban több tanulmány rajzokat fényképeket csináltam róla. 1982. egy bizonyos Magyar társaság, meg a Magyar szövetség egy megbízatást adott egy 5-meter magas emlékműre..

 

Előbb ezt a tanulmány fejet készítettem rolla, amit aztán hetes számú példányban számozva diplomával a következő helyekre lettek elhelyezve.

 

( 1.)Reagan elnök gyűjteménye. Washington DC. ( 2).Ausztrál Parlament ház. ( 3.)Szent Mary's Sydneyi Katolikus Katedrál.

(4.)Laki Teleki gyűjtemény. (5) Esztergomi Bazilika. (6 )Győr-Ménfőcsanaki katolikus templom ahol felnőttem. (7) Mindszenty Herceprimás nevezetű Kolostor Közép iskola a hegyekben Portola Waly, San Francisco.

Az eredeti, az a  saját tulajdonom. És így mint 1956-os Magyar Szabadságharcos szobrászművész, talán én tettem a legtöbbet a Mindszenty Hercegprímás emléke érdekében!

Közben itt ezen az EMA ILON alul amit a Szobrász Társaságunk titkárának angolul küldtem el, az utolsó kép, de nagyban is látható az Atztachement-en ha rákapcsolsz.

Mindegyikre. Szeretettel köszöntelek Sándor bátyád:

Dr. Kolozsy Sándor.C.D.V.A.

Szobrászművész-Szabadságharcos-1956.

Sydney.

(1)     Australian Military Nurse, in the Second,and Korean War.Commission from Merrylands RSL.May.2009. She is modeled from a live model, and her height is 1m.87cm. At present,October, we are casting her in bronze.She is the missing part of the existing Monument.

(2)   Saint George and the dragon. During last year just before Christmas I was invited to the International Competition.Later on I leurned that was started in Perth Western Australia. That has been 99-sculptor from all over the world. My design for 6-metre tall Monument and maquette short listed in the 10-finalist.

In fact on the opening night 15.of June.2009 I was told by the organisers, that two of us received the most votes each over 6000-votes.

 

(3)  The Spirit of the Dance. As a professional sculptor over 50-years, who was working in the Display, and later on I worked on Film sets, and Opera stages, and as the Co-ordinator of The Australian Opera Audition Committee, I organised some charity concert for scolarships, I like the Performing Art too. So I had a long ambition for one day, I will make a tall life size  Ballerina Sculpture. So last year 2008 I achieved my ambition.

(9)  The Gladiators. In 1993 I have received a Commission to create a 2-metre tall Plaque-Bas-relief for Parramatta Leagues Club. Whis is on the Column at the entrance.

 

The Voice in the wilderness. The late Hungarian Cardinal Mindszenty, who was a political prisoner by the Communist regime till 23.October.1956.

(15) When we as Hungarian  Freedom Fighters let him out from the Communist jail. Commission by the Hungarians in Sydney.1982.Saint Elisabeth Homa Maryon.

----------------------------------------------------------------------------------------------