Kattintani > FELADAT ÉS CÉL - AUFGABE UND ZIEL - MISSION AND GOAL
Kattintani > Az összes bejegyzés tartalomjegyzéke 2007. szeptember 10.-től

2013. december 20., péntek

18.259 - Téma az ország népszerűségének növelésére: Szeméthegyek a főváros körü


Feladó: Bringás
Dátum: 2013. december 20. 7:30
Tárgy:

Téma az ország népszerűségének növelésére: Szeméthegyek a főváros körü
Címzett:

"Kutasi József A." <jozsef@kutasi.eu>


Tisztelt Kutasi Úr!

Több videót http://www.youtube.com/watch?v=0kBJ7abDJAA is láttam arról, hogy a Jobbik a vidék cigánysorait járva foglalkozik azok iszonyatos szemetességével. 

Én a vasút körüliekkel foglalkoztam, amelyek részben csökkentek Bp. Déli – Érdliget között, de sajnos sok helyen újratermelődnek, mert nincs állandó felügyelete ezeknek a helyeknek. Nem kell messzire mennie, csupán Bp. Nyugatiból utazzon Vecsésig és meglátja, hogy milyen borzalom van a Hungária körút felüljárója alatti résztől kezdve az elővárosi részeket érintően. Szolnok, ez a megyei jogú város sem jobb, mert ledöbbentő szeméthalommal fogadja a főváros felől vonattal érkezőket.

Tapasztaltam, hogy 2 fideszes politikus is tett a szemetesség megszüntetéséért, de csak alkalomszerűen, így az állandó felügyelet nélkül újratermelődnek a patkánytanyák.

A vasútra százával vettek fel közmunkásokat, akiket kizárólag az utasforgalomra megnyitott területeken szabad foglalkoztatni. Pedig vannak jócskán olyan nem veszélyes üzemi területek, ahol rengeteg kommunális hulladékot lehetne begyűjtetni velük. Sajnos a döntéshozók most sem kérdezték meg azokat, akik tudják a feladatokat és ismerik a területeket.

Téma az ország népszerűségének növelésére:
Szeméthegyek a főváros körül

Ezrével lehetne ilyen témában fotózni Budapest körül, hisz minden vasútvonal mellett ilyen tarka halmok „díszlenek” hirdetve a napi sok ezer és évi milliónyi magyar és külföldi utas előtt, hogy ez Magyarország.  A főváros körül patkánytelepek százai vannak a vasút közeli szeméthegyekben, mindenféle betegség gócpontjaként. Megdöbbentő, hogy ritkán szedik össze és nem főfoglalkozásban, vagy mocsokkommandót alkalmazva. Naponta százával robognak a vonatok arra és a kitekintők szépségérzetét zavarja, hogy mennyire lealacsonyodott ez a szebb sorsra érdemes Budapest.

Szóval, a magyar közömbösséget meg kell szüntetni. 

Amennyiben a napi sok tízezres magyar és külföldi utazóközönség a főváros felé tisztulást venne észre az bármilyen óriásplakátnál és imázsvideónál olcsóbb, de hatásosabb reklám lenne. 
A rendszerváltás egyik velejárója a szeméthegyek. Megszüntetésével akár szavazatokat is lehetne nyerni.

Az is nagy szégyen, hogy Tarlós úrnak az utcán lakókat nem engedték kulturáltabb környezetbe kényszeríteni az áljogvédők. Szerencsére makacs sváb ember és most úgy látszik győzni fog e témában.
Prágában járva a gyönyörű belvárosban hömpölyög a turistaáradat még éjjel is. Se kosz, se rablók sehol. Budapest pedig a nevében és egyes környéke is inkább Bukarestre hasonlít.

Mivel gyakran járok nyugatra, ezért még inkább zavar az, ami a fővárosban s körülötte van. Állítólag egyre többen látogatják Budapestet külföldről, így ezért még fontosabb kell legyen a tisztaság, de közegészségügyi okok miatt is és saját magunknak is. Egy újságíró és egy fideszes képviselő úr egy alkalommal tudott segíteni az albertfalvai résznél, de egy állandó problémára ez kevés. Nem vált kormányprogrammá és EU-s pályázatot se nyertek e téren. Egyre inkább cigány-telepekre hasonlítható környezetek vannak, amelyek hanyagságát tapasztalva nem mondható túlzásnak ez a jelző. Embereket tudnék egy jó ügy mellé megmozgatni, de főfoglalkozásban "szemétvadász" és "szemetelőkre vadász" brigádokat kellene felállítani. Ez költséggel jár és ezért ódzkodik tőle mindenki. Hosszútávra megoldás kell szülessen a balkáni állapotok felszámolására.

A vonatok sok évig tele voltak firkálva. A rövid ideig pozícióban lévő egyik vasúti nagyfőnök  rendkívül jó hozzáállással viszonyult mindenhez és vélhetően az én ötletemtől vezérelve elérte, hogy azonnal (néhány napon belül) le legyenek tisztítva a vagonok. Ezáltal értelmetlenné válik a rongáló munkája és nem kap kedvet a további "alkotáshoz".

A tisztaság nemcsak vasúti, fővárosi vagy országos, hanem nemzet érdek is, hisz amilyen egy nép fővárosa olyan a népről alkotott vélemény.

Szerencsére a Bp. Déli – Érdliget között el tudtam érni javulást, ami még mindig nem tökéletes, de kezdetnek jó. Attól félek, hogy nem lesz állandó felügyelete a szakasznak és az újratermelődő szemetet hagyni fogják. Kamerák felszerelése is javasolt lenne. A Kelenföld pályaudvaron mindenképpen.

Az LMP, ami zöldpártnak mondja magát – tudomásom szerint - semmilyen szemétmegszüntető akciót nem tett.
A mellékelt 3 fénykép azokat a helyeket mutatják, ahol nem szűnt meg vagy újratermelődtek a szemetek.

Üdvözlettel: Bringás