Kattintani > FELADAT ÉS CÉL - AUFGABE UND ZIEL - MISSION AND GOAL
Kattintani > Az összes bejegyzés tartalomjegyzéke 2007. szeptember 10.-től

2016. december 19., hétfő

21.675 - Az élet művésze > Kutasi József Antal! - 1956.október 23. - 2016. október 23. > EMLÉKEZZÜNK! > 60 év!

Kutasi József Antal - Az élet művésze!

Kutasi József Antal 1936. július 26-én látta meg a napvilágot, 
idén ünnepelte 80-dik születésnapját!

1956.október 23. - 2016. október 23.
EMLÉKEZZÜNK!
60 év!

A II. világháború után, majd az 1956-os forradalom és szabadságharc után 
a szétlőtt, szétrombolt épületeket helyre kellett állítani. 
És helyre lettek állítva.
FANTASZTIKUS KÉPEK, Budapestről.
Zuletzt geändert am: 19. december 2016 - 20:43 Uhr
Utolsó módosítás: 2016. december 19. - 20:43 órakor


                                  Wittner Mária a börtön után!                         Rozgics Mária                 Kutasi József Antal                                 Lakatos Pál


Wittner Mária
Wittner Mária beszédet mond egy 2007-es szoboravatáson
Wittner Mária beszédet mond egy 2007-es szoboravatáson
Született1937június 9.(79 éves)
Budapest
ÁllampolgárságaMagyarország
Nemzetiségemagyar
Foglalkozásapolitikus
DíjakMagyar Érdemrend nagykeresztje

Kutasi József Antal írja: 
Mind politikai menekült 1956 végén Németországba kerültem. Magyarországon (Kiscsévi Állami Gazdaság, Pilisjászfalu) agronómus voltam, és az összes szervezkedési dolgokban részt vettem (Úttörő mind csapatparancsnok, DISZ-titkár [Dolgozó Ifjúsági SZövetség], Kommunista párt jelölt tagja, a fiatalság kultúr- és sport szervezője stb.) 
A forradalom ideje alatt tudtam meg az igazságot, hogy a kommunisták és azok hatalma minket csak hazugsággal és becsapással neveltek az ő módjuk szerint arra az életre, amit ők jónak láttak és vezettek.
Ekkor lettem - máról holnapra - kommunista ellenes forradalmár a szabadságért, a békéért, az igazságért, a jobb életért küzdő harcoló! 
Mikor már baráti köreim megsúgták, hogy politikai okokból le akarnak tartóztatni, és börtönbe akarnak zárni, muszáj volt gyorsan cselekednem és az anyaországot elhagynom.
Kutasi József Antal:
Okleveles állattenyésztő, mezőgazdász, mind agronómus, (Piliscsaba-Jászfalu - Szárazág) 
1953. szeptember 1. - 1956. november 20.

Az ideiglenes forradalmi bizottság tagja, a Kiscsévi Állami Gazdaságban. (Piliscsaba-Jászfalu - Szárazág)
1956. október 20. -1956. november 23.
Mikor már baráti köreim figyelmeztettek, hogy politikai okokból le akarnak tartóztatni, és börtönbe akarnak záratni, kénytelen voltam cselekedni, és az anyaországot elhagyni, szüleim, testvéreim, rokonaim, barátaim, ismerőseim, szomszédaim nélkül.
1956. november 23 - án éjszaka, átléptem a Magyar- Ausztria hatát (elmenekültem, disszidáltam),"hazaáruló" lettem! 
A magyar kommunista vezetése megbüntetett azzal, hogy 1956. november 23. - ka után, 13 év elteltével, jöhettem vissza hazámba Magyarországra, látogatóba.
A magyar állam 1958 - ban  a magyar állampolgárságomat felfüggesztette így, mind német állampolgár, kaphattam csak látogatási beutazó vízumot.

Szüleimet, testvéreimet, rokonaimat, barátaimat Magyarországon, ez idő után látogathattam meg!

Időközben - a 13 év alatt, - amíg nem mehettem Magyarországra -, megengedte a Magyar Népköztársaság, hogy szüleim, testvéreim, rokonaim, barátaim, ismerőseimNémetországba engemet  meglátogathassanak

Szerettem volna a szabómester foglalkozást tanulni, de az osztályfőnököm javaslatára mezőgazdasági gimnáziumba kerültem, mert gyors, kitanult, tervező és embereket irányító szakemberekre volt szüksége a magyar kommunista kormánynak.

Így Tatára kerültem a Mezőgazdasági Gimnáziumba, ami később Mezőgazdasági Technikum lett - mert hiányoztak a szakemberek -, így a szükséglet miatt, négy osztály helyett, csak három osztály lett betervezve. 
Ezúttal 1950.09.01.-től 1953.06.08.-ig ott tanultam és a 
technikumi oklevelet, 1953.12.19.-én Keszthelyen kaptam meg. 
Vágyam volt a tovább tanulás, mert külföldön a magyar konzulátusokon, ´Diplomata´ szerettem volna lenni, de édesapám elhagyta Leányváron a családot és így feladatom volt, 17 éves koromtól dolgozni, édesanyámat, testvéreimet és magamat eltartani.
Ezért csak okleveles állattenyésztési és mezőgazdasági vezető gazdász lettem.

1953. szeptember 1. - 1956. november ​19.​ Okleveles állattenyésztő és mezőgazdász (Agronómus)​
MAGYARORSZÁG Kiscsévi Állami Gazdaság, Piliscsaba - Jászfalu (Szárazág)

1956. november 20. - 1956. november 23. 
Politikai okokból - sajnos - , elhagytam Magyarországot​ szüleim, testvéreim, rokonaim nélkül​.
1956. november 24. - 1956. november 27. 
Ausztriába Németországot választottam, mind az életem második otthonát!
Bécstől Bochumig az erre megszervezett vonatok szállítottak - ingyen -,
mind magyar menekülteket, ami kb. 1.700 km.-ter volt!

1956. november 28. - 1956. december 10.
Magyar menekülteknek átrendezett szovjet laktanyában - ami üres  volt - 
kerültem, Nordhein-Westfalen tartományba Bochumban.

1956. december 11. - 1956. december 21.
Mannesmann vasgyár munkásszálasában laktam.
Kicsivel később Duisburgba, már egyszobás lakást béreltem és mind 20 éves, éltem.  
Mannesmann vasgyár, vasmunkás, mert nem tudtam németül
(NÉMETORSZÁG - DUISBURG) 
1956. december 22 - 1960. június 22.
SZUPERMARKET ÜZLETVEZETŐ 
(NÉMETORSZÁG > DUISBURG > EMMERICH > MÜNCHEN) 
1960. július 1. - 1969. december 31.
SZUPERMARKET KÖRZETVEZETŐ 10 ÜZLET Münchenben
(NÉMETORSZÁG > MÜNCHEN) 
1970. január 1. - 1974. június 30.
Önálló áruforgalmazó 
(NÉMETORSZÁG > MÜNCHEN) 
1974. július 1. - 1985. február 28.
SZUPERMARKET ÜZLETVEZETŐ 
(NÉMETORSZÁG > MÜNCHEN) 
1985. március 1 - 1987. június 30.
Önálló áruforgalmazó 
(NÉMETORSZÁG > MÜNCHEN) 
1987. július 1. - 2001. július 31.
Nyugdíjas (NÉMETORSZÁG
2001. augusztus 1. -és továbbra is német 
nyugdíjas Magyarorszgon.

Szellemi szabadfoglalkozású 
KUTASI JÓZSEF ANTAL - POLITIKAI HÍRFUTÁR,
2001. augusztus 2-től napjainkig
ami a világhálón a 15 millió magyar honfitársaim nagy részének, érdekes olvasmány!

A magyar állam 1958 - ban  a magyar állampolgárságomat felfüggesztette.(Mind politikai menekült, nem volt állampolgárságom.)
1971. február 26 - óta, Nyugat-Német állampolgár vagyok.
A rendszerváltás után a Magyar Köztársaság, a magyar állampolgárságomat vissza adta.
Így most két állampolgárságom van!  > Magyar és Német

Kutasi József Antal házassági élete, gyermekei és unokái!
Az összes gyermekeim és unokáim Németországban születtek.

Háromszor házasodtam (kétszer Németországba és egyszer Magyarországon) és háromszor elváltam!
Az első kettő német, a harmadik magyar házastárs!

Gyermekeim száma: 8 (nyolc) fiú és 1 (egy) lány!

A harmadik feleségemnek - akivel 27 (huszonhét) évig Münchenbe házas voltam, de elváltam -, az első házasságából 1 (egy) fia és 2 (kettő) lánya van,  és az egy fia és lánya családjukkal, az utolsó évekbe elhagyták Magyarországot és véglegesen Németországba költöztek.

Az akkori egyik 8 éves lányát magamhoz fogadtam és egy háztartásba, velünk élt és lakott Münchenben.


Közös fiunk Daniel, aki a harmadik feleségem gyermekeinek a fél testvére, Münchenből Daniel fiammal sincs kapcsolat, vagy életjel. 
Miért nincs? Nem tudom! Pedig nagyon szeretem.

Unokák: 4 (négy) fiú és 5 (öt) lány > amit tudok!

Gyermekeimhez és unokáimhoz - már hosszú évek óta -, nincs kapcsolatom!

Miért nincs? Nem tudom! Talán azért mert vissza jöttem szülő hazámba Magyarországra, élni és meghalni? 
Hiszen az egész életembe mindenkihez jó voltam!

Egyedül élek család, gyermekeim, unokáim, rokonaim, barátok, ismerősök, kevés szomszédok nélkül! Nagyon nehéz, így  Piliscsaba - Klotildligeten magányosan 
lenni, ami a lelki fájdalmaimat nehezíti. 
Miért választottam ezt az élet utat? 
Mert Budapesten születtem és Piliscsabán kívánom a temetésemet!
Az ittenieknek 58 év után idegen lettem! 
Kedves Piliscsabaiak, kérem vegyenek fel körükbe, és küldjenek meghivókat a rendezvényekre.

A további adatok összeírása, folyamatban vannak!

Édesanyám (Kutasi Józsefné), Apósom (idős Rácz József), Sógorom (ifjú Rácz József), a feleségem volt férje (idős Antal Ernő), annak édesanyja (Antal Ernőné, szül. Katona Irén), az apósom húgának volt férje, barátom (Bán József, akinek a fia a pap Bán Zsolt), barátom szülei (Hajnal Géza és felessége) a Piliscsabai temetőben vannak eltemetve.
Fél testvérem (Kutasi Jenő) sajnos meghalt és Piliscsaba - Klotildligeten a Katolikus Templom kriptájába található.

Fél testvérem felesége (Kutasi Jenőné), fél testvér feleségének húga, Piliscsabán laknak és élnek. Évtizedek óta nincs velük kapcsolatom. Miért? Nem tudom!

Így Leányváron és Münchenen kívül Piliscsabainak is tarthatom magamat és örülök annak, hogy Piliscsabán, Magyarországon, és az egész világon 22.531 (huszonketőezerötszázharmincegy) E-mail és 4.659 (négyezerhatszázötvenkolenc) Facebook ismerőseim vannak. Megjegyzem: Ezek az ismerősök nem mindig, az én szívemhez tartozó személyek! 
Sajnos családi, rokoni, baráti, ismerősi, szomszédsági kapcsolataim nincsenek, mert már évekkel ezelőtt - ismeretlen okok miatt -, megszakították! 
Számuk lehetett úgy 200 - 300, de sokan már nem élnek, akkor is marad, úgy 150 személy, de az ismeretség megszűnt

Akik élnek és nem tartsák velem a kapcsolatot, ne felejtsék el - családi, rokoni, baráti, ismerősi -, az anyagi, vendéglátási, szereteti segítséget, amit az életben tőlem kaptak az élet éveinek hosszú során.  
2011. július 7-én egyedül, 
- németországi családjaim nélkül -, először két év próbaidőre, utána meg 
véglegesen vissza költöztem Magyarországra, Piliscsaba - Klotildligetre.

"Talán sokan nem is tudják, hogy egy kis piliscsabai utcában milyen különleges életútú lakos éli nyugdíjas napjait."

Megjelent:
Piliscsabai Polgár 2016. szeptember 01. PILISCSABA VÁROS KÖZÉLETI HAVILAPJA
9 - dik oldal HELYTÖRTÉNET

Felelős kiadó: Piliscsaba Város Önkormányzata XXVI. évfolyam, 9. szám  
Főszerkesztő: Sólyom Ágnes 
Munkatársak: Palkovics Mária, Szűcs Emese 
Elérhetőségeink: piliscsabai.polgar@gmail.com 

Forrás: kutasi.blogspot.hu 

Talán sokan nem is tudják, hogy egy kis piliscsabai utcában milyen különleges életútú lakos éli nyugdíjas napjait. 
Kutasi József Antal '56-ban kényszerült elhagyni Magyarországot, Németországba került, onnan költözött Piliscsabára, ahol a számos mozgalmas év után lelkesen szerkeszti hírblogját. 

Kutasi József Antal 1936. július 26-án látta meg a napvilágot, idén ünnepelte 80. születésnapját. Fiatalkorában úttörő volt, majd a Dolgozó Ifjúsági Szövetség tagja és titkára lett, ezután pedig a Mezőgazdasági és Erdészeti Dolgozók Szakszervezetéhez került. Részt vett a munkásmozgalomban is, fontosnak tartotta a kommunista propaganda továbbítását az emberek felé. 

1956 januárjában a Magyar Dolgozók Pártjának tagjelöltje lett a pilisjászfalusi Kiscsévi Állami Gazdaságban, ahol agronómusként dolgozott. 
A szabadságharc idején fordított hátat a kommunista ideológiának, és lett kommunistaellenes forradalmár. „A forradalom ideje alatt tudtam meg az igazságot, hogy a kommunisták és azok hatalma minket csak hazugsággal és becsapással neveltek az ő módjuk szerint arra az életre, amit ők jónak láttak és vezettek" – írja. Katona nem volt, mivel az októberi forradalomban való részvétele miatt november 20-án elhagyni kényszerült Magyarországot. 

Pilisjászfaluról Leányváron, Dorogon és Győrön keresztül Ausztriába menekült, majd Németországban – némettudás hiányában – vasmunkásnak állt. 1960-tól 65-ig eladóként dolgozott, és szupermarket-vezető lett. Nagyon fontosnak tartja az ebben az időszakban végzett németországi emigráns politikai tevé- kenységeit. Európa több országában járt, hogy felkeresse emigrációban élő magyar honfitársait, és több európai emigráns újságnál jelentek meg írásai. 1987-től önálló áruforgalmazó volt, majd 2001-ben, 65 éves korában vonult nyugdíjba. 

A magyar kommunista vezetés megbüntette azzal, hogy csak 13 év után mehetett látogatóba Magyarországra hozzátartozóihoz. Utána az összes politikai tevékenységét be kellett fejeznie Münchenben, ez volt a kikötése a hazai kormánynak. '65-től élt a német városban, de az utasításnak megfelelve, minden magyar tevékenységétől visszavonult, bár a foglalkozása által találkozott magyar vásárlókkal, akikkel beszélgethetett. 

A kommunista kormány 1957 után felfüggesztette magyar állampolgárságát, melyet 1993-ban adott vissza az új magyar, demokrata kormány. 

Hazatérte után költözött Piliscsabára, ahol több rokona és barátja is el van temetve, így Leányvár és München mellett idevalósinak is tartja magát. 

2009. október 23-án a Független Újságírók Szövetsége nemzetépítő tevékenységéért a „Nemzeti Újságírás bronz" fokozatú kitüntetését adományozta Kutasi Józsefnek. 

Magát politikai hírfutárnak aposztrofálja, és a mai napig nagy aktivitással szerkeszti az oldalát, melynek saját maga által megfogalmazott célja: „Minél előbb egy új, szebb, jobb és szabad Magyarországot alkotni." 
A Magyarországon és a nagyvilágban élő magyaroknak és más nemzetiségűeknek nyújt tájékoztatást arról, ami az Anyaországban történik. 

Véleménye szerint a magyaroknak csak saját erejükből lehet a radikális rendszerváltást tovább folytatni. 

Szűcs Emese
________________________________________________________________________

 Kutasi József Antal, az 1956-os forradalom és szabadságharc hatvanadik évfordulója alkalmából kitüntetésben részesült

Itt a negyedik oldalon olvasható:

"Kutasi József Antal kitüntetésben részesült 

A Hadirokkantak, Hadiözvegyek, Hadiárvák Országos Nemzeti Szövetsége kilencedik alkalommal szervezte meg november 16-án a hadirokkantak, hadiözvegyek, hadiárvák napját. 
A rendezvényen Vargha Tamás, a Honvédelmi Minisztérium parlamenti államtitkára, miniszterhelyettes köszöntötte a megjelenteket a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Zrínyi Miklós laktanyájának dísztermében. 



Kutasi József Antal, az 1956-os forradalom és szabadságharc hatvanadik évfordulója alkalmából kitüntetésben részesült."