Kattintani > FELADAT ÉS CÉL - AUFGABE UND ZIEL - MISSION AND GOAL
Kattintani > Az összes bejegyzés tartalomjegyzéke 2007. szeptember 10.-től

2009. december 13., vasárnap

4.097 - Dr Alex Sandor Kolozsy C.D.V.A > Ausztrália: Részemről megtettem mindent a Wass Albert bátyám érdekében, Üdv. Sándor

Von: Dr Alex Sandor Kolozsy C.D.V.A > Ausztrália
Gesendet: hétfő, 2009. december 7. 21:45
An: Kutasi József
Betreff: Wass Albert bátyám

 

Kedves József!

Részemről megtettem mindent a Wass Albert bátyám érdekében, Üdv. Sándor.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Sent: Thursday, December 03, 2009 11:06 PM

Subject: Ma, csütörtök délelőtt 11-kor a TNT-el ott a Sydney Repülő téren. elment a Dr. Wass Albert.

EVSZ-Társelnök mellszobra, negyedik, és egyben az utolsó példány másolata!

 

40971.jpg

 

Kedves Magyar testvérek.

 

40972.jpg

 

Végre elérkezett az idő, amikor a Kardos Béla NSW-i Magyar Szövetség elnökével, ma December 4.-én találkoztam kint a repülő téren, és felétettük Dr. Wass Albert, Erdélyi Magyar Író- Költő, és leginkább az  Erdélyi Magyar Szövetség egyik Társelnökéről készített kérésre életnagyságnál nagyobb mell-szobor negyedik, és egyben az utolsó példányát ajándékba, az Alsó Csernátoni Székely Múzeumnak, Haszman Pál igazgató Úrnak.

 

Én mint ugyancsak kolozsvári születésű Magyar, aki még gyermekkorában a második Világháború alatt Dunántúlra Győr-Ménfőcsanakra kerülte, ahol 1956-ig is éltem, Győrbe jártam felsőbb iskoláim.

Majd 1956.Október. 24.-én  18-éves fejjel, én is belekerültem a Magyar Szabadságharcban, a győri vagongyári teherautók tetején. Fegyveresen harcoltam az Oroszok, és a Kommunisták ellen! Győr- Mosonmagyaróvár-Budapest. Végül is sebesülten az Orvostudomány Egyetem alaksorában kerültem, a többi sebesülttel együtt.

 

Előbb Ausztria-Hollandia következett, és végül is 1958-végén Ausztráliában kivándoroltam. Családommal Sydneyben élünk. 1981-ben levelező viszonyba kerültem a Dr. Wass Albert Erdélyi Világszövetség egyik társelnökével, és az évvégén Októberben meghívásra 1-hetet töltöttem Astorpark Flopridaíi házában az Elisabeth nevezetű amerikai feleségével. Megkért, hogy visszatérés után, hozzam össze az ENSZ-Sydney csoportját, amit meg is tettem.

 

1981-2005-között elnöke voltam. Év-tízedeken át, közösen terveztük meg vele, és Zolcsák István másik Társelnökkel, az Oláh elnyomás ellen világszerte a Tüntetési akciókat. Ceausescu, és soviniszta kormány ellen, népünk, az erdélyi Magyarság, Székely Népünk érdekében. Nyugodttan tudom mondani, hogy én egészen élete utolsó szakaszáig kapcsolatot tartva  munkatársa voltam személyes ismeretséggel a népünk érdekében. Sajnos évekkel ezelőtt tragikus halála nagyon is lesújtott.

 

40973.jpg

 

40974.jpg

 

Ígéretem betartva, és a gyerekei hozzám küldött képek után, majd modell használatával 2000-ben alkottam egy életnagyságnál nagyobb mellszobrot róla, melyekből az

 

1-Holt Marosi Református Templom, ahol hamvait tartották.

 

2. Magyarországon Bonyhádon, a Városközepén.

 

3. most Szeptemberben Győr-Ménfőcsanakra, ahol felnőttem.

 

4. És egyben az utolsó Ma repülő postán Pestre, ahol Bajuszú Károly magyar testvérünk autóval leszállítsa a Alsó Csernatoni Székely Múzeumnak.

                   

Különben a Victoriai Erdélyi Magyar Szervezet, és a NSW-i Magyar Szövetség fizette, az 1200-dollárnál nagyobb postai költségeket- igy mind a négy adományom a Székely Földnek.

 

Ádvent alkalmából, Isten áldását minden Magyarnak,  a Kárpát medencében!

Isten Isten: Sándor.

 

Dr. Kolozsy Sándor.C.D.V.A.

Szobrászművész

www.kolozsy.com.au

 

Szabdságharcos-1956.

Ugyancsak Erdélyi Világszőve4tség egyik társelnöke.

1981-2005.

Sydney-Blacktown.

Ausztrália.