Kattintani > FELADAT ÉS CÉL - AUFGABE UND ZIEL - MISSION AND GOAL
Kattintani > Az összes bejegyzés tartalomjegyzéke 2007. szeptember 10.-től

2009. december 18., péntek

4.127 - Király József: Öry Csaba Európa parlamenti képviselő Úr meghívására egy csodálatos brüsszeli programon vehettem részt.

Von: Kovács Endre
Gesendet: péntek, 2009. december 18. 11:33
An: Kutasi József
Betreff: Brüsszel

Brüsszeli program 2009. november 10. – 13.

Az út rövid ismertetése:

1/. nap:

November 10.-én hajnali három óra körül, indultunk Budapestről, Ausztrián és Németország-ón keresztül, 18 órás, hosszú autóbuszozás után, kissé fáradtan érkeztünk meg a belgiumi Antwerpenbe, ahol a szállásunk volt. Gyors elhelyezkedés, vacsora, majd egy jó pihenés, alvás következett.

2/. nap:

Reggeli után először is rövid Antwerpen-ni városnézés, majd még a  de. folyamán Gent nevezetességeit – Szt. Bravo Székesegyház, Szt. Nikol katedrális, Városháza, a Grófi Vár - néztük meg.

Délután Brugge városát – Miasszonyunk Temploma, Begina udvar, Csatornák, Szt. Vér Kápolna, Városháza – volt a programunk része. Séta a város főterén, vacsora és személyes beszélgetés Öry Csaba és Glattfelder Béla EU parlamenti képviselőkkel. A beszélgetés kötetlen hangnemben, elsősorban az EU-s parlamenti munkájúkról, az európai Néppártról, mint frakcióról, kapcsolatok fontosságáról, parlamenti viszonyokról, körülményeikről, Magyarország jövőjéről szóltak. Nagyon kedves közvetlen embereknek ismertem meg őket.

3/. nap:

„Brüsszel" a délelőtti programunk az Európai Parlament megtekintésével kezdődött. Több előadást hallgattunk a parlament szervezeti felépítéséről, feladatairól, munkamegosztásról, Strasbourgi parlamenti munkáról. Itt találkoztunk Áder Jánossal is, sokat beszélt munkájáról, a frakcióról, nehézségeikről.

Délután brüsszeli városnézés következett – Szt. Mihály Katedrális, Tőzsde épülete, Maneken Pis, Grand Palace, Királyi paloták, „Ízek utcája".

4/. nap:

Reggeli után indulás hazafelé. Útközben megálltunk Kölnben.

A Dóm megtekintése, rövid városnézés, ebéd egy „igazi" kölni étteremben. Autóbusz …… reggel hat óra körül értem haza.

Összefoglalva:

A fárasztó autóbuszozást kivéve, egy csodálatos úton vehettem részt. A sok szép látnivaló, a belgiumi városok szépsége szinte csodálattal töltött el, hogy ez mind valóság.

Az Európai Parlament, már nem csak fogalom volt számomra.

Sok információval gazdagodva, a képviselőinkkel személyesen megismerkedve, számomra is fontos ismereteket szereztem.

Egerszalók, 2009. december 15.