Kattintani > FELADAT ÉS CÉL - AUFGABE UND ZIEL - MISSION AND GOAL
Kattintani > Az összes bejegyzés tartalomjegyzéke 2007. szeptember 10.-től

2010. március 27., szombat

5.142 - Fehér Ibolya: A legszebb virág

From: Ibolya Rátiné Fehér
Date: 2010. március 27.
Subject: a legszebb virág - csodálatos üzenet
To: Kutasi József <antal@jozsef-kutasi.de>


                                                             A legszebb virág                                               

  Egyedül ültem le olvasni a parkba

Szomorú fűzfának védő árnyékában.

  A csalódottságra volt elég jó okom.

  Megbántott a világ, ezt vettem én zokon. 

Ha ettől még nem lett volna elég rossz a napom,

Elém állt egy kisfiú, izgatott volt nagyon.

Kipirult s kifulladt a játék hevében;

Felhevülten így szólt: "Néni, ide nézzen!" 

Kezében elhervadt virág kornyadozott,

Lankadt szirmai tán nem látták a napot.

Halott virágával küldtem volna tova,

Mosolyt színleltem hát, s bámultam máshova. 

Nem ment el, sőt inkább mellém ült a padra,

Virágját szaglászta, s mondta kisvártatva:

"Az illata csodás, s bizony szép is nagyon.

Itt szedtem magának, tiszta szívvel adom." 

Haldokló virág volt, mit átadott,

Ragyogó színe rég megkopott.

Tudtam azonban, el kell fogadnom

A fiú különben tán sosem hagy nyugton. 

Nyúltam a növényért, hogy elvegyem tőle,

De ő csak tartotta fel, a levegőbe.

Eladdig nem tűnt fel, ekkor vettem észre,

A fiúcska nem lát, mert hogy vak szegényke. 

Hangom megremegett, szememben könny égett,

Megköszöntem neki, hogy talált ilyen szépet.

"Szívesen"- mondta, s vidáman elfutott.

Nem tudta, hogy bennem mily mély nyomott hagyott.                                

Eltűnődtem rajta, vajon mint láthatta,

Hogy egy nő a fűzfa alatt önmagát siratta.

Honnan vette észre borús keservemet?

Talán a szívével lát jól ez a gyerek? 

A vak gyermek szemével végre megértettem,

A világgal nincs baj, itt a hiba bennem.

Nem láttam meg eddig, milyen szép az élet

Megfogadtam, hogy ezután élvezem a szépet. 

A hervatag kórót orromhoz emeltem,

Gyönyörű rózsának illatát éreztem.

Közben a fiúcska új gazzal kezében

  Egy gyanútlan öregembert készült felvidítani éppen.