Kattintani > FELADAT ÉS CÉL - AUFGABE UND ZIEL - MISSION AND GOAL
Kattintani > Az összes bejegyzés tartalomjegyzéke 2007. szeptember 10.-től

2016. január 8., péntek

20.810 - ​​Forró Józsefné Torma Zsuzsanna, Kaposmérőből: Én is hallgattam köztársasági elnökünk beszédét, és nagyon örültem annak, hogy beszédében elhangzott "Pál apostol levele',....


Feladó: Józsefné Forró
Dátum: 2016. január 2. 7:13
Tárgy: Re: 20.754 - 2/1 - köztársasági elnök televíziós újévi köszöntője 2016 első perceiben hangzott el, a szavait Weisz Fanni tolmácsolta jelnyelven.
Címzett: Kutasi Jozsef Antal <jozsef@kutasi.eu>



Kedves Kutasi József Antal Úr!

Ez úton kívánok Önnek és kedves családjának is békés, boldog, sikerekben, örömökben gazdag Újesztendőt!
Bár tudom, hogy a jelenlegi helyzetünkben ez nem mindig rajtunk múlik!

​​
Én is hallgattam köztársasági elnökünk beszédét, és nagyon örültem annak, hogy beszédében elhangzott "Pál apostol levele', a igen figyeltem az alább írott, általa elhangzottakra is
:

"Mára eljutottunk oda, hogy amikor fiaink és lányaink idegen országban tanulnak vagy munkát vállalnak, nem az a legfontosabb, hogy megtalálják számításukat. Vagy amikor barátaink külföldi tájakat indulnak felkeresni, nem az a legfontosabb, hogy milyen élményekkel gazdagodnak. Egyetlen dolog fontos számunkra: hogy épségben viszontlássuk őket."

Én ugyanezt vallom és mondom, illetve már mondtam is idehaza szűk családi körben, de ismerőseimmel is bármikor osztom ezt a véleményemet! Az én Nikolett leányom és férje, Attila is külföldön élnek már harmadik éve, ott vettek hitelből lakást néhány albérletben élés után, és ott szeretnék folytatni immár közös életüket. Csak látogatóba jönnek haza nyáron és Karácsonyra, s ha gyakrabban szeretnénk látni őket, akkor mi mehetünk ki külföldre (Németország), hogy találkozhassunk velük.

Én is azt mondom mindig, s mondtam is - még akkor is, amikor nem voltunka  mai helyzetben -, hogy csak egészség legyen, akkor munka is lesz! És azt, hogy épségben láthassam viszont őket, hogy épségben térhessenek haza, amikor jönnek! És épségben érjenek "haza", mert már Ők Németországot is a hazájuknak tekintik. Ez nekem nagyon fáj, de Ők azt mondják, örüljünk annak, hogy ott jobban élnek, és nem itthon tengetik az életüket, nem kerülnek a közmunkások sorsára! Még akkor is ezt mondják, ha odakint nem a végzettségükinek megfelelő munkát találták még meg, hiszen odakint teljesen el kell sajátítaniuk a nyelvet, hogy minden téren meg tudják magukat értetni, másokat is megérteni, s talán később már a saját szakmájukban is találnak számukra megfelelő munkát. Nem féltem őket, hiszen Attila vőm olasz nyelvű középiskolában végzett, tanult németet is, Ő már egészen jól el tud beszélgetni bárkivel. Niki lányom is tanult valamikor angol nyelvet, aztán az olasz szezonális (téli síszezon) alatt Dél-Tirolban az olasz nyelv tanulását is elkezdte. Majd amikor már tudta, hogy leendő férje után kiutazik Németországba, a német nyelvet kezdte el idehaza tanulni. Ez mind nagyon jó és pozitív dolog a mai fiatalok életében. De ami most zajlik Európában, arra, - ahogy a köztársasági elnök Úr is mondta -, nem gondoltunk és nem számítottunk még néhány éve! Vannak Magyarországon idegenből ideszármazottak, idehaza szakmát tanult embereink, vannak köztük orvosok, oktatók is - főleg az egyetemeken -, azoktól remélhetőleg nem kell tartanunk. De vannak ártatlan arab és egyéb nemzetiségűek, akik csak áldozatok, talán tőlük sem kellene tartanunk. Csak azoktól, akik a saját és mások életének elvétele árán akarnak a Mennyek országába jutni!  Ők talán nem olvasták Pál apostol levelét sem a saját nyelvükön, sem más nyelven! Nem is tudom megérteni, hogyan tudják Ők egymást szeretni, hogyan tudnak gyermeket nemzeni, gyermeket szülni, ha nem azt tanítják nekik, hogy másokért kell élnünk, és nem meghalnunk. Hiszen előbb utóbb ez úgy is megtörténik!

Nekem elég hallanom, látnom, hogy mennyi helyen és hány természeti katasztrófa sújtja Földünket, amihez mi, magunk, emberek is nagyban hozzájárultunk. A túl sokat akarásunkkal, a gyors meggazdagodás érdekében, és sokan nem gondoltak arra néhány évtizeddel ezelőtt sem, hogy itt lesznek a gyermekeink, majd szület(het)nek unokáink, s nekik is ugyanúgy élhető Föld kell a boldogságukhoz, s ahhoz, hogy megmaradhassunk még sokáig ezen a gyönyörű Földünkön, amihez hasonló talán nincs más helyen, hiába kutatják, keresik más bolygókon az életfenntartás lehetőségeit!

Csak ezt szerettem volna Önnek elmondani, bennem is olyan érzések vannak, mind legtöbbünkben, akiknek gyermekeik külföldön dolgoznak rövidebb, vagy hosszabb távon!  Szeretném, ha a világon béke lenne, mert számomra mindegy, hogy ki hol született, milyen a bőrszíne, csak szeretet legyen benne másik embertársa iránt!

Még egyszer minden szépet, jót, kellemeset, békét, nyugalmat kívánok Önnek és családjának, ahogy magamnak és családomnak is, akár külföldön, akár hazánkon belül élnek. És minden kedves ismerősömnek, - ahogy szoktam írni a facebookon -, határon innen és túl!
Sokan vannak! És kívánom, hogy legyenek is meg egészségben ebben és az azt követő években is!

Szeretettel:
​​
Forró Józsefné Torma Zsuzsanna, Kaposmérőből