Kattintani > FELADAT ÉS CÉL - AUFGABE UND ZIEL - MISSION AND GOAL
Kattintani > Az összes bejegyzés tartalomjegyzéke 2007. szeptember 10.-től

2011. március 26., szombat

8.980 - Vattay Szabolcs: Segíteni akarásból kellemetlenség!

Feladó: Vattay Szabolcs

Dátum: 2011. március 26. 19:54
Tárgy: Segíteni akarásból kellemetlenség!
Címzett: Kutasi József

 
Nagyon kellemetlen helyzetbe kerültem, amiért megpróbáltam segíteni szerencsétlenül járt honfitársaimon. A napokban ugyanis egy körlevelet küldtem, amelyben Dr. Ölveczky István ügyvéd segítségét ajánlja fel a hitelkárosultaknak.
Ismerve a mai viszonyokat, természetesen bennem is felvetődött annak gondolata, hogy esetleg nem tisztességes szándék áll az ajánlat mögött, ezért több levélváltásra is sor került a nevezett ügyvéd úrral, és internet útján is tudakozódtam. 
Végül arra a határozott meggyőződésre jutottam, hogy többet ártok, ha nem küldöm el a segítséget felajánló levelet.
 
Volt egy gyanúm, hogy bizonyos érdekeket esetleg ez sérteni fog, hiszen vannak akik régebb óta foglalkoznak már a bajba juttatott honfitársaink problémájával, de én úgy véltem, és úgy vélem most is, hogy a bajbajutott tízezrek érdekeinek szem előtt tartása számomra sokkal fontosabb, mint az Ő problémájukkal foglalkozó szakembereknek az esetleges érdekellentétei.
A napokban sajnos be is igazolódott a gyanúm. Kaptam egy levelet, melyben felkérnek arra, hogy ezt a levelet is továbbítsam a körleveleim címzettjeinek. Mivel ebben az ügyben az ügyben se pro, se kontra nincs semmilyen bizonyíték a birtokomban; továbbá az igazságot sem ismerem, így nem tudnék igazságot tenni a vitás felek között, ha akarnék sem! A kiegyensúlyozott tájékoztatás viszont megkívánja, hogy teljesítem ezt a kérést is. 
Ezt követően teljesen kiszállok az egészből, -- hiszen az együttérzésen túl, ami nagyon erős motiváció! -- nekem semmilyen érdekem nem fűződik ahhoz, hogy bármit is tegyek ebben az ügyben.
 
Ha elkövettem mulasztást, csakis az lehet, hogy nem hívtam fel nyomatékosan mindenkinek a figyelmét arra, hogy a saját józan ítélőképességeire kell bíznia magát! Azt is számításba vettem, hogy a kockázat elenyészően kicsi, viszont a várható eredmény óriási lehet. Remélem senki nem kerül bajba ezen mulasztásom miatt.
Számomra a legszomorúbb tanulság, hogy hazánkban ellentét, széthúzás tapasztalható az élet minden területén; ami nagyban hátráltatja a legnemesebb kezdeményezéseket is.
 
Vattay Szabolcs