Kattintani > FELADAT ÉS CÉL - AUFGABE UND ZIEL - MISSION AND GOAL
Kattintani > Az összes bejegyzés tartalomjegyzéke 2007. szeptember 10.-től

2009. július 19., vasárnap

3.033 - Csánó László - Canada - Föképpen, követve az internetten hazafias munkádat...

Von: László Csánó
Gesendet: Montag, 29. Juni 2009 21:34
An: Kutasi József
Betreff: Rabakethely

 

Kedves Jozsef Barátom.

 

Megtisztelve érzem magamat, hogy olyan érdeklődéssel veszed soraimat.Föképpen, követve az interneten hazafias munkádat, ram is marad néhány perced. Jovö hét valamelyik napján szeretnélek telefonon megismerni. Melyik és időpont alkalmasabb neked.  De addig is hogy megismerhessél itt csatolok levezéseim néhányát.Gyürki velem volt kispap Győrött, Horváth István szombathelyi egyházmegyés ..Nandi -civil - értékes fiatalember, aki pl. most szombaton kisérte a kalocsai érsekét aki a györi Szent László körmeneten prédikált.

 

Te Jozsi barátom biztos ismerheted a hazai értékes pôspököket, nemde! A Stádium, Montréaltól 150 re lévő Sherbrooke-i Egyetem, ahol múlt szeptemberében kaptam meg a PH.D..Szervusz : laci

 

----- Original Message -----

From: Laszlo Csano

To:László Gyürki

Sent: Tuesday, February 13, 2007 2:37 PM

Subject: Fw: Rabakethely

 

László Testvér!

 

Nagy öröm volt részemre, hogy ma délelött elbeszélgethettünk telefonon. Sziveskedjél áttadni Püspök Atyának az az itt csatolt soraimat. Remélehetöleg hasznos lehet János  kethelyi paszoracios munkájának kiértékelésében. Jean Desclos, aki most vice-rektor a direktorom.

 

Doktori munkám cime: Le renouveau de l'interprétation morale face au défi de la bioéthique dans la théologie morale de Bernard Häring.  András atya az 1983-88 között melyik éveben volt Alphonsianumban? Oda engem is felvettek volna befejezni a tézisemet. Ugyanis az Université de Montréal teologiai fakultása nagyon « anti Vaticán » s Studia Moralia -t sokszor böngészve  megtudtam , hogy  a kanadai Real Tremblay Alphonsianum-ban Häring kollégája volt. Felhivam Romában, s hazaérkezve  karácsonyra 1997-ben Montréalban talákoztem vele az itteni Redeptoristáknál. Elvitte magával dokumentaimat. Elmondotta, hogy Jean Desclos , az Université de Sherbrooke  teologia, filozofia és etika fakultások dékánya nála doktorált.  Következö nyáron egy montréali olasz plébánia hiveivel elmentem Szentföldre és  julius 4-én 1998 ban az Alhponsianumban tudtam meg, hogy Häring elözö nap halt meg, s igy Europába való idulásom elðtt betervezet találkozásom   vele sajnos elmaradt.  Hazatérve, elfelejtve Romát, mert ex-sacerdosként , habár felvettek, civil helyen kellett volna tartozkodnom....Tu es sacerdon in aeternum ?  De csak ennyit...

 

Szeretettel üdvözlöm Püspök Atyát s követem az internetten kitönö apostoli munkáját. Lacikám vigyázz egézségedre ! Maradok régi szeretetel Krisztusban testvéred: Laci

 

From: László Csánó

To: István Sándor Horváth

Sent: Thursday, December 14, 2006 11:56 AM

Subject: Fw: Rabakethely

 

István Testvér!

 

Talán tudsz arról, hogy Kovács  Imre plébánossága idején a német püspöki kar több tagjától, Ratzinger-t is belevéve, sikerült segitséget átutaltatnom a  rábaketheli templom renoválására. A  küldött leveleimet a Kanadai Püspöki  Konferencia leelenöriztette a németek kérésére az itteni püspökkel , aki személyessen ismert ( 1 évvel fiatalabb volt mint én de már 10 éve meghalt ) . Ugyanis kétszeri kethelyi visszalátogatásom alkalmával sok fényképet csatoltam  kérésem ámogatására. Megtartottam néhányat s ha kivánod elküldhetem esetleg leszkanozva , vagy postán.  Egyébként egy  « szentpáli» körelevélel felkerestem  a kivándorolt kethelyi  56-osokat ( rokonoktal megkapva cimüket ) hogy ök is járuljanak hozzá templomuk megszépitésére.  Hasonló formában  szerveztem meg Koloszár György (+l994) aki  kispap-testvérem  volt Györött, a  fertöd -i temploma épitésére segitséget.

 

Sajnálattal közlöm  István atya veled, hogy Brenner József-et már mult éveben ugyancsak internetten felkerestem, de  ugy látszik « ignorált» s talán itélve, hogy egy ex -sacerdos  nem méltó  meghallgatásra , nomeg «tanácsadásra ». Pedig Kozma Feri bácsi pasztoracios munkássága az ifjusággal,  aminek  éveken keresztül szemtanuja voltam,talán egy kulcsa lehet János megöletése okának. Feri bácsi olyan szomoruan beszélt nekem erröl amikor hazautaztam aranymiséjére és lefilmeztem és elküldtem a kethelyieknek  aik Osliban velem eggyütt ünnepelték öt.

 

Lélekben veletek leszem e hétvégi megemlkezéseken János kisipap-tesvérem emlékére.  Pax Christi; Laci bátyád

NB. Had csatolam ide egy E-mail-emet ami további informaciot ad a Brenner ügyröl.

 

----- Original Message -----

From: László Prof. Csánó

To: Huszar Nandor, Kalocsai érseki hival

Sent: Sunday, October 08, 2006 8:14 PM

Subject: Rabakethely

 

Nandikám! Talán elmondottam neked, amikor itt voltál pár napig nálunk Körössy Lacival az Ifjusági Világtalákozókor hogy  a györi kispap éveim alatt 1945 november végétöl  1954 ig három alkalommal  látogathattam meg szüleimet akik  alig 45 km étek a Duna másik oldalán Szlovákiában. Szerencsémre Dr. Kozma Ferenc galántai születésü rábakethelyi plébános aki  pro form Káptalan dombi cimen lakva, Györött megkapta az 5 napos vizumot s vele gyalogoltam Medvéig s onnan Dunaszerdahelyig autobusszal haza .Ez a szent pap, aki Innsbruckban doktorált , s Lille és Paris magyar lekésze volt háboru végéig, majd szombathelyi spirituális, felajánlotta, hogy vakácioimat nála tölthetem. Ujmisémet is Rábakethelyen mutattam be 1954 junius 20-án a vasi nép között akik olyan jók voltak hozzám.

 

Végre szülöföldemre  5 napra kaptam vizumot .Dunaszerdahelyen , ahol kereszteltek szeptember 11én csupán egyszer misézhettem a pozsonyi Egyházügyi Hivatal engedéyével. Másnap hétfön ,  Édesnyám szülöfalujában,  a 6kmre lévö Alistál-ban várt a falu népe, de Nagymegyer- röl biciglivel  érkezett valami komunista titkár értesiteve, hogy csupán egyetlen misézésre kaptam engedélyt. Rokonság és a falu népe sirva kint várakozott amig én egyedül a bezárt temploban misézhettem.

 

Ismered Nandikám a Rábakethelyen  1957 ben meggyilkolt  Brenner János vértanuságát, nemdre ?Két  testvérével  Györött voltunk kispapok.  Az idösebbik, rendkivüvüli intelligenciával megáldott Laci melettem ült a studium teremben mindig könyveket bujva. Mult  évben  halt meg kis falukat szolgálva mert soha se adta be a derékát a békepapok nyomására sem. Brenner Józsi , mint tudod Szombathelyen püspöki helynök. Nagyapjuk e város  polgármestere volt.Jani, az örokké mosolygó fiu biztossan, a Feri bácsi melett, aki imádta a gyerekeket, meghódithatta az ifjuság szivét.  Mindketten a komunisták szemébe lehettek. Nekem is egy  nyáron el kelett hagynom a plebánia területét mert a két filián, Magyarlakon és Kisfaludon családoknál lakva   ministráns fiukat probáltam beszervezni.  Nomeg kispap éveim alatt fényképezés volt a haby-m amivel  akkoriban megnyertem a szülök barátságát de felhivhattam magamra a kommunisták figyelmét.A szemináriumban magam is elöhivtam felvételeimet   de Szengotthárdon  egy hivásosos fénképézhez vittem be. Kanadából egyszer Rábakethelyre  visszatérve tudtam meg, hogy a fénképész   az üzletén keresztül besugó volt és 1956 ban  külfoldre mentette börét.    Imádkozzunk  Brenner János szentéavatásáért.

 

Had csatoljak egy kis meglepetést neked Nandi Testvér.  Édesapám kömüvesként megtanitott s igy a rábakethelyi korusfeljárat hozzáépitésében magam is « büszkén» a jó nép örömére részt vettem, A ministrás fiukkal a kálvária állomásait is felujitottuk.

Remélem a fényképeket computered felveszi Fari bacsi és a kömüves kispapjával. Pax Christi . Laci bá

----------------------------------------------------------------------------------