Kattintani > FELADAT ÉS CÉL - AUFGABE UND ZIEL - MISSION AND GOAL
Kattintani > Az összes bejegyzés tartalomjegyzéke 2007. szeptember 10.-től

2011. június 27., hétfő

10.034 - Meghívó a VOSZ KMRSZ hírlevél olvasóinak

 

vosz-kmrsz_hirlevel.jpg
1
hirlevelfejlec_20110626.jpg
Tisztelt Kutasi József !
nevnap_06.jpgSok szeretettel köszöntjük: László, Levente, Irén, Péter, Pál, Tihamér, Annamária, Ottó, Kornél, Soma  nevű olvasóinkat. 

          
      Boldog Névnapot kíván a VOSZ KMRSZ !



Felhívás a VOSZ 2011. évi Év Vállalkozója Díj és a Megyei Év Vállalkozója Díj pályázati részvételre
Szövetségünk életében – Alapszabályunknak megfelelően – ez év december 2-án (pénteken) a Magyar Vállalkozók Napján immár tizenharmadik alkalommal kerül sor ünnepi rendezvénysorozaton belül az Év Vállalkozója Díjak átadására, amely a tavalyi évhez hasonlóan ismét a Művészetek Palotájában kerül megrendezésre. A rendezvény előkészítését Szövetségünk titkársága megkezdte, ebből adódóan, feladatainknak megfelelve, az alábbiakról tájékoztatjuk. Tovább>>>


Tegyünk azért, hogy a vállalkozói költségek csökkenjenek!
Konzultáció a vállalkozók adminisztratív terheinek csökkentésére
A vállalkozások adminisztratív terhei Európában a GDP kb. 3.5 %-a, míg Magyarországon –becslések szerint eléri a 10,5%-át. Az Európai Unió javaslata, hogy néhány éven belül az EU átlag érje el a 2,5%-ot, azaz az egyes tagországok a vállalati terheket 25%-kal csökkentsék az elkövetkezendő években.

Miután Magyarországon a vállalkozások adminisztratív munkára fordított költségei nagyon magasak ez egyben jelentősen rontja versenyképességüket is nemzetközi viszonylatban.
A kormány felismerte, hogy a gazdasági szabályozók változtatásán túlmenően hatékony intézkedéseket kell hozni a feleslegesnek ítélt – vállalatokat érintő - bürokrácia leépítése terén is.

2011-ben kidolgozás alatt áll és fokozatosan bevezetésre kerül egy 105,2 milliárd Ft-os megtakarítást eredményező program, amely az alábbi egyszerűsítésekre koncentrál: adóadminisztráció egyszerűsítése, könyvvizsgálati kötelezettség szűkítése, kormányzati és hatósági statisztikai adatgyűjtés csökkentése, párhuzamosságainak megszüntetése, hatósági bírságolási gyakorlat kiszámíthatósága, foglalkoztatási adminisztráció egyszerűsítése.

Ugyanakkor a kormány tervezi 2012 évi bevezetéssel ÁTFOGÓ CSELEKVÉSI TERV keretében mintegy 400 milliárd Ft vállalati szintű megtakarítását, a vállalkozási versenyképességet befolyásoló adminisztratív környezet javítása révén.

Az ÁTFOGÓ CSELEKVÉSI TERV részeként a gazdasági érdekképviseletek, mint a VOSZ is, valamint a piaci szereplők közvetlen bevonásával országos konzultáció sorozatra kerül sor június hónap folyamán. A konzultáció célja, hogy az ország 26 helyszínén megrendezett konferencián a vállalkozók személyesen és kötetlen formában mondhassák el véleményüket, tehessék meg javaslataikat a vállalkozások adminisztratív terheinek csökkentése érdekében. A VOSZ célja és javaslata, hogy minél több vállalkozó vegyen részt az esemény sorozaton. Itt és most tényleg hallathatjuk hangunkat.

Az események időpontjai és helyszínei aktuálisan a következő honlapon is megtalálhatók:
www.egyszeruallam.hu

A konzultáció sorozatot kiegészíti egy internetes hozzászólási lehetőség is. Javasoljuk, hogy –akár résztvesznek a konzultáción, akár nem – az internetes felületen található honlapon – akár anonim módon is, mondják el véleményüket, tegyék meg javaslataikat a vállalkozások adminisztratív terheinek csökkentéséről.

A bürokratikus terhekkel kapcsolatos kérdőív

A kérdőíveket a következő e-mail címekre illetve fax számokon várjuk: 
marjay.gyula@vosz-kmrsz.hu; kriszti.voszkmrsz@gmail.com 
06-1 273-0005; 06-1 222-6234


Hektikus cégmozgások az építőiparban
Az áprilisi szelídebb cégmozgások után májusban ismét nekilódultak a felszámolások, a végelszámolások pedig a viszonylagos mérséklődés ellenére továbbra is magas szinten állnak – derül ki az Opten legfrissebb adataiból. A cégalapítási kedv rövid távon valamelyest enyhült, de még mindig az átlagnál több új céget jegyeztek be, azaz nem csökkent a cégfluktuáció az építőiparban.

Májusban visszatért a korábbi trendhez a felszámolások alakulása az építőiparban: az áprilisi csökkenés után ismét nőtt az új eljárások száma. Az ötödik hónapban 338 építőipari vállalkozás került fizetésképtelenség miatt eljárás alá, ami az elmúlt öt év nyolcadik legrosszabb adata. „A hosszabb távú trendekbe ez az adat jól illeszkedik, ezért nyugodtan mondhatjuk, hogy az áprilisi 276 új eljárás csak átmeneti pozitív irányú kilengést jelentett" – mondja Csorbai Hajnalka, az Opten stratégiai igazgatója. Tovább>>>


Széchenyi Terv Hírlevél

Ezúton tájékoztatjuk Önöket a Budapest Főváros Kormányhivatala Munkaügyi Központ által 2011. október 31-ig megvalósítandó Társadalmi Megújulás Operatív Program (TÁMOP) 1.1 intézkedésének TÁMOP 1.1.3 „Út a munka világába" elnevezésű programról, illetőleg a programhoz kapcsolódó lehetőségekről.

A program keretében a program célcsoportjába tartozó bérpótló juttatásban részesülő álláskereső ügyfeleink munkaerőpiacra való visszakerülése, és a munka világában való tartós megmaradása érdekében, foglalkoztatásuk esetén 2011. október 31-ig lehetőség van bérpótló juttatásra jogosult álláskereső foglalkoztatásához nyújtható támogatás igénylésére. Tovább>>>


 APEH portáljáról 
Gyakran ismételt kérdések

Felfüggesztheti-e az adóhatóság annak az adózónak az adószámát, aki a számviteli beszámolót elektronikus úton nem helyezi letétbe?
Igen. Az adózónak be kell nyújtania a beszámolót, kötelező könyvvizsgálat esetén a független könyvvizsgálói jelentést, az adózott eredmény felhasználására vonatkozó határozatot, a közzétételi költségtérítés megfizetéséről szóló igazolást, valamint az elektronikus űrlapot.

Hogyan kell a számviteli beszámolót benyújtani?
Az EB (elektronikus beszámoló) jelű elektronikus űrlap az Igazságügyi és Rendészeti Minisztérium honlapjáról tölthető le (www.kim.gov.hu), és a Központi Elektronikus Szolgáltató Rendszer (www.magyarorszag.hu) útján nyújtható be.

Milyen lépéseket tehet a NAV a beszámolási kötelezettségét nem teljesítő adózóval szemben?
A NAV a beszámoló benyújtására előírt határnapot követő 30 napon belül - a nem teljesítő adózók részére 15 napos határidő kitűzésével - felszólító levelet küld. A felszólító levélben előírt határidő eredménytelen elteltét követően az adóhatóság határozatban elrendeli az adózó adószámának 60 napos – határozott idejű - felfüggesztését. Fellebbezésnek nincs helye. Amennyiben a felfüggesztés ideje alatt sem teljesíti az adózó közzétételi kötelezettségét az adóhatóság elektronikus úton kezdeményezi a cég megszüntetését a cégbíróságnál.

Lehet-e fellebbezést benyújtani a felfüggesztő határozattal szemben?
Ha a felfüggesztésre a beszámoló letétbe helyezési és közzétételi kötelezettség elmulasztása miatt került sor, nincs lehetőség a fellebbezésre.

Minden esetben kezdeményezi az adóhatóság a felfüggesztést a beszámoló letétbe helyezési és közzétételi kötelezettségét elmulasztó adózóval szemben?
Igen, az adóhatóság törvényi kötelezettsége a felfüggesztés elrendelése.

Tovább>>>



Gond lehet a nyugdíj-takarékossággal

Átszabnák a cafeteria-elemek adózását és adminisztrációját a hazai vállalkozások és munkavállalók egy friss felmérés szerint. A fő irány nem a közterhek lenullázása minden téren, hanem bizonyos tételek kedvezményesebbé tétele és az ügyintézés egyszerűsítése.
Jelentős változások történtek a legnépszerűbb, adókedvezménnyel támogatandó cafeteria-elemek toplistáján, de az étkezési utalvány vezető helyét semmi sem veszélyezteti - derül ki abból a felmérésből, amelyet másfélszáz válaszadó részvételével végzett el a Cafeteriatrend.hu. A munkáltatóknak, munkavállalóknak, szolgáltatóknak feltett kérdések részben arra irányultak, hogy ők hogyan, milyen alapelvek mentén változtatnák meg a jelenlegi rendszert, és egyáltalán miért is van szükség arra, hogy az adórendszer kedvezményekkel támogasson bizonyos költési célokat. Tovább>>>


Egy bank, ahol a hiteltartozást minden nap törlik!
Ha jól osztja be a napját az idő értékes tőke lesz az ön számára, de ha nem, az…
-         folyamatosan és visszavonhatatlanul múlik,
-         nem takarítható meg és nem raktározható,
-         nem vásárolható meg,
-         nem szaporítható
-         AZ IDŐ ÉLET!

Rászánna fél percet, hogy fejlessze vállalkozását?
Hetente kétszer, mindössze 30 másodpercet, és mi küldünk egy üzletfejlesztési javaslatot.
Iratkozzon fel a „félperces üzleti tippekre". Itt olvashatja az elsőt. (… és már küldjük is az elsőt:)
Fél perc szorozva kettővel = egy hétre való szakmai aha-élmény – feltöltődési minimum!
A hatásos ajánlatok izgalmasak és szórakoztatóak, ezért könnyű megjegyezni őket. És fél perc nem az az időmennyiség, amit ne tudna rendszeresen biztosítani fontos kérdések végiggondolására. Az időmenedzsment tekintetében valójában azt segíti egy coach a vállalkozóval tisztázni, hogy hányféle óra is van a vállalkozó fejében. Lehet, egy „Úristen, éljük túl a mai napot!" óra, lehet egy „Mi várható ezen a héten?" óra, lehet, egy „Vajon ebben a hónapban több vevőnk lesz-e mint a múlt hónapban?!" óra. 
Tovább>>>


Két út van előttem … melyiken induljak?
Business coach szakirányú továbbképzési szak, posztgraduális képzés
Az üzletemberek előtt hamarosan csak két lehetőség nyílik:
A gyorsuló ütemben változó külvilághoz való alkalmazkodásban a vállalkozói attitűd, az innováció fokozása, a tanulási lehetőségek körének bővítése, a humánerőforrások mobilizálása érdekében coach-okkal dolgozni, vagy maguknak is coach-csá válni!

Napjainkban már nem számít luxusnak a saját vállalkozásukat (hatékonyan) működtetni szándékozó üzlettulajdonosok körében, mi több egyre inkább elkerülhetetlen szükség egy jól képzett coach segítségének az igénybe vétele: jó szakembernek lenni, menedzselni tudni már egy céget nem elég, az üzleti tudás, a piaci siker ennél többet kíván!

Felmérések mutatják – köztük az elmúlt hónapokban épp itt, a VOSZ KMRSZ hírlevelének olvasói körében általunk kiküldött kérdőív összesítése szerint (is) - ma már minden 10. vállalkozó tisztában van azzal, hogy egy business coach alkalmazása esélyt adhat a kkv-k számára a sikeres helytállásra. Az üzletfejlesztés új alapokra helyezését jelenti a Debreceni Egyetem Közgazdaságtudományi Karán szeptembertől – levelező keretekben - induló Business coach szakirányú továbbképzési szak, posztgraduális képzés.

bővebben itt …

Az induló szak részletes ismertetése itt olvasható

Az ActionCOACH Magyarország büszke, hogy a képzés szakmai programjának gondozójaként – együttműködésben az egyetemmel – tapasztalataival, nemzetközi hátterével hozzájárulhat a hazai üzletfejlesztés innovációjához!


Meghívó a VOSZ KMRSZ hírlevél olvasóinak

BNI Juliális
2011. július 2.
minőségi üzleti tartalom és könnyed családi szórakozás
Július első szombatján BNI Juliális, amely amely egyszerre nyújt üzleti tartalmat és vidám családi időtöltést. Szeretettel várunk minden VOSZ tagot, családtagjaikat, barátaikat!
A formabontó eseménynek a BNI Központ ad majd otthont, a villa minden sarka tömve lesz programokkal. A hátsó udvart zöld gyep borítja majd, a garázslejáró színpaddá alakul, kávé-zó, grill bár, ugrálóvár, bábszínház, koktélbár, sörsátor és játszósarok költözik az elegáns épü-let falai közé.
Közben pedig egy kisebb üzleti konferencia is zajlik, előadást tart majd Sörényi Attila a Fundamenta kereskedelmi igazgatója és Zsivola Gabriella a Vodafone mikro- és kisvállalati kereskedelmi vezetője is, hogy csak kettőt említsünk.
  Meghívó

Üzleti szimulációs játék!
Végre egy hely, egy alkalom, ahol és amikor vállalkozni öröm!
Játsszon, tanuljon és szerezzen új partnereket!
Regisztráljon, s az első tíz jelentkezőnek 2 órás ingyenes coaching lehetőséget biztosítunk,  Az ajándék értéke 40.000 Ft.


19. Áporka Napok
2011. július 1-3. között kerül megrendezésre Áporka községben a 19. "Áporka Napok" programsorozat, melyre Kovács Tibor polgármester úr, VOSZ KMRSZ elnökségi tag szeretettel várja az érdeklődőket.

A rendezvényről részletes tájékoztatást a község honlapján, a www.aporka.hu web-oldalon szerezhetnek.


Meghívó június 29.
Miből finanszíro​zzam vállalkozá​somat? Hitelek - Támogatáso​k - Pénzügyi tervezés

A Pest Megyei Vállalkozásfejlesztési Alapítvány, Nagytarcsa Község Önkormányzata, mint a Gödöllői Kistérségi Foglalkoztatási Paktum tagjai és a Nagytarcsáért Vállalkozók Közhasznú EgyesületeTisztelettel meghívják Önt a 2011. június 29-én 18.30 órakor tartandó „VÁLLALKOZÓI ESTÉK"rendezvénysorozat 2. előadására, melyen cégvezetőnk Nádas Mihályné  szakértőként tart előadást.
A rendezvény célja, hogy a jelenlegi nehéz gazdasági helyzetben a gyakorlatban jól hasznosítható tanácsokkal, információkkal szolgáljon a kezdő és a működő vállalkozásoknak egyaránt.

Meghívó


 Itt a nyár!!! - Családi üdülés a Duna partján
kekduna_kep.jpg2011. június 14. – szeptember 15. közötti időszakban
Dunapart, medence, napozóterasz, hajókirándulás... családbarát környezetben!
* svédasztalos reggeli bőséges választékkal
* gyertyafényes vacsora

Kültéri és beltéri wellness használat reggel 6 és este 23 óra között: 
látvány- és úszómedence, pezsgőfürdő, szauna, gőzkabin, Kneipp-kúrák, teabár, merülő-medence, fitness- és kondicionálóterem, tepidárium, napozó pavilonok, napozó terasz, kültéri úszómedence,  kültéri látványmedence, gyermek játszókert hintával, mászókával, csúszdával, homokozóval
* hajókirándulás, sziget túra, piac túra, városnézés egyénileg, lengőteke, ping-pong Tovább>>>


Manitu Solar
Napelemes rendszerek

A Manitu Solar 10-15 éves gyakorlattal bíró német napelemes cégekkel dolgozik együtt, hogy a legmegbízhatóbb eredményt nyújtsunk. Tovább>>>                             Szélgeneráto