Kattintani > FELADAT ÉS CÉL - AUFGABE UND ZIEL - MISSION AND GOAL
Kattintani > Az összes bejegyzés tartalomjegyzéke 2007. szeptember 10.-től

2008. december 27., szombat

1.454 - Bátor Botond pálos tartományfőnök. Budapest, 2008. december 27.: A Magyar Pálos Rend tejes egészében nyitott minden megoldásra.

Von: palosbotond@palosrend.hu [mailto:palosbotond@palosrend.hu]
Gesendet: szombat, 2008. december 27. 10:33
An: antal@jozsef-kutasi.de> München
Betreff: Vince atya
Wichtigkeit: Hoch

 

Tisztelt Kutas József Úr!

 

Minden erőmmel azon vagyok, hogy az egységet és a békét szolgáljam, erre

irányulnak lépéseim és ha adott esetben sikertelenséget is élek meg, nem

adom fel az evangélium által diktált szeretet-küzdelmet. Kérem, fontolják

meg következő javaslataimat:

- ha Pilisszántón kell mindenféleképpen Vince atya temetését rendezni,

láttam, a helyi polgármester úrhoz, Kollár Miklóshoz is fordultak, hiszen

a falu vezetése a legilletékesebb a hely biztosítása szempontjából.

- A Magyar Pálos Rend tejes egészében nyitott minden megoldásra. Ha a

község Önkormányzatával és a megyéspüspök úrral sikerül az egyezség, mi

támogatunk minden, egységet szolgáló megoldást.

- Június 1-től lettem a rend vezetésére kiválasztva édes hazánkban, első

lépéseim között szerepelt Vince atyával felvenni a kapcsolatot. Elmentem

hozzá, szeretettel beszélgettünk, felajánlottam a közösséghez való

visszatérését. Vince atya nem kívánt visszatérni. Akaratát tudomásul

vettem és megbeszéltük, hogy folytatjuk a beszélgetéseket, amit a váratlan

haláleset már nem tett lehetővé. Azonban számtalan tisztázatlan dolgot

hagyott maga után. Ha Vince atya életében sem akarta, akkor akaratával nem

megegyező döntés lenne pálos helyen való temetése. De ha ezt nem is

vesszük figyelembe, akkor még mindig ott a püspöki határozat, hiszen Vince

atya önként, saját aláírásával mondott le 2004-ben szerzetesi

fogadalmairól, így közvetlenül a megyéspüspök alá került egyházjogilag.

Ettől függetlenül a pálos helyen történő temetés lehetőségét mind a mai

napig fenntartom, de csak a megyésfőpásztor hozzájárulásával.

 

Az Önök megkeresésétől függetlenül is alaposan utánajártam a temetés

ügyének, s a helyzeten változtatni nem tudtam, tisztelettel kérem, hogy

vegyék figyelembe mások véleményét, akik ebben az ügyben (és nem csak

egyházi részről!) illetékesebbek akár Önöknél , akár tőlünk.

 

Tisztelettel és nagyrabecsüléssel:

 

 

Bátor Botond pálos tartományfőnök

 

Budapest, 2008. december 27.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------