Kattintani > FELADAT ÉS CÉL - AUFGABE UND ZIEL - MISSION AND GOAL
Kattintani > Az összes bejegyzés tartalomjegyzéke 2007. szeptember 10.-től

2013. november 18., hétfő

18.090 - Bóna Mária Ilona: 3. Néprajzi hagyományok


Feladó:
Bóna Mária Ilona
 
Dátum: 2013. november 17. 12:32
Tárgy: 3. Néprajzi hagyományok
Címzett:
Kutasi József Antal

03. A növény-palántázással kapcsolatos feladatok

és népi bölcsességek

 

Ekkorra, a tavasszal elültetett paprika- és paradicsompalánták már virágoztak. Soha nem felejtem el, hogy milyen fontos dolgokat tanultam palántaültetés közben az ÉLETRŐL is. Például: nénikém képes volt a legnagyobbat is egyszerűen kidobni, ha nem volt elég erős gyökérzete.

Megkérdeztem, hogy nem sajnálja-e? Azt mondta:

- "Nem tud megeredni, termést hozni gyökerek nélkül. Csak nyújtózkodik világnak, elvéve a fényt a többitől."

Nemcsak azt tanultam meg, hogy az elültetett palántákat később, folyamatosan gondozni kell, hogy sok termést hozzon, hanem megtanultam például kapálni és közben megtanultam megkülönböztetni a GAZt, a HASZONnövénytől!