Kattintani > FELADAT ÉS CÉL - AUFGABE UND ZIEL - MISSION AND GOAL
Kattintani > Az összes bejegyzés tartalomjegyzéke 2007. szeptember 10.-től

2013. november 26., kedd

18.113 - Hitelkárosultak magukról: „feneketlen kútba dobálom a pénzemet”


Feladó: Endre Simó
Dátum: 2013. november 26. 8:01
Tárgy: Hitelkárosultak magukról: „feneketlen kútba dobálom a pénzemet”
Címzett:
Kutasi József Antal


Hitelkárosultak magukról: „feneketlen kútba dobálom a pénzemet”

Budapest, 2013. november 26. kedd


     Egyre több hiteles válik fizetésképtelenné, és hagyja abba a törlesztő részletek befizetését, mert úgy érzi, feneketlen kútba dobja a pénzét, minél többet törleszt, annál nagyobb az adóssága. Az adósok abban reménykednek, hogy a kormány felhagy látszat-intézkedéseivel, és komoly lépésre szánja rá magát a hitelezőkkel szemben – írta a Magyar Szociális Fórum (MSZF) kedden Hitelkárosultak véleményére hivatkozva. Az MSZF hitelesek üzeneteiből idézett:

-          CHF hitelünk van, munkanélküli lettem és a törlesztő részlet a kétszeresére emelkedett. A havi befizetéseket már nem lehet teljesíteni.

-          A kormány mindig vár valamire. Eddig a bankokra várt, azok meg röhögtek egyet a markukba, mert saját maguk ellen csak nem fognak fordulni. Most a Kúriára vár. Lényeg, hogy semmit se kelljen csinálnia, csak húzni az időt. O.V. a miniszterelnök, a Fidesz van többségben, csak egy rendelet csak egy tollvonás, amit a többség meg tudna szavazni, hogy ne legyen több öngyilkos. De – a jelek szerint - Orbánnak fontosabb a hatalom, fél hogy a bankok menesztik, ha ellenük és a hitelesek érdekében cselekszik.

-          2008.januárban vásároltam CHF hitelre egy haszongépjárművet, kb. 2.100.000.-hiteltartozással, ami 2013. januárban járt volna le 2.900.000.-Ft befizetéssel. Időközben a megnehezedett körülmények miatt szerződésmódosítás történt, ami 2013. júliusban járt volna le. 2011. novemberben lízingszerződés lett kötve,  FIX havi törlesztő részlettel. Ennél 31 hónap lett megjelölve 1.220.000.-Ft tőketartozással. Most  a 2013. júniusi számlalevélen 946.000.- tőke van feltüntetve 23 hónappal. Nekem úgy tűnik, hogy feneketlen kútba dobálom a pénzemet.  Szeretnék tanácsot illetve segítséget kérni Önöktől, hogy mit tehetek - azon kívül, hogy tovább fizetek a banknak?

-          Nekem lakás és autóhitelem van. Már pár hónapja nem tudom fizetni egyiket sem. Azóta próbálok félretenni, de nagyon lassan jön össze ügyvédre. Viszont a lakásra megkaptam már a közjegyző felmondását a kölcsönre. Én árulom a lakásomat és szerettem volna pereskedés nélkül megegyezni. Ezért visszaküldtem nekik az ellentmondást, és jeleztem, hogy vitatom a tartozásomat. Nem szeretnék 4,5 millió hitel miatt, amit 5 évig fizettem, az utcára kerülni, sem pedig eleget tenni a bank követelésének, hogy fizessek még 8,5 milliót.

-          Arra játszanak, hogy az utcára tegyenek minket. A hitelünk 8 millió.  Én gyeden vagyok, a párom ápolási szabin 2 éve,  5 gyermekünk közül az egyik gyengén látó, így a bevételünk csak a családi és a gyed, amiből így is alig élünk meg.  A devizahitelünket 67.000 Ft-tal kezdtük törleszteni, az utolsó ajánlat a banktól 240 ezer havi részlet, akkor maradhatunk. Mivel ez képtelenség, szerettük volna, ha átveszi az Eszközkezelő a házunkat, de a bank nem tett eleget a kérésnek. Bírósági végrehajtói felhívást kaptunk, melyben az áll, hogy fizessünk be 16 675 910 Ft-ot 15 napon belül.

-          2008-ban elváltam feleségemtől. A házasságunkból született 3 szép gyermekünk után jogosan és a törvényi előírásoknak megfelelően munkahelyi letiltás formájában vonták fizetésem 50%-át. Megélhetésem nagyon nehézzé vált, főleg azért, mert a volt párommal felvett hiteleket átvállaltam és a fizetési levonásnak, majd a válságnak köszönhetően jelenleg, és valószínűleg az elkövetkező 10-15 évben is fél fizetésből kell tengődnöm. Jelenleg 44 éves vagyok. Soha nem voltam munkanélküli: Két diplomával rendelkezem.  Mit tegyek?!

-          Bedőlt devizahitel, munkanélküliség, apu, anyu és egy 9 éves kismanó. A havi bevétel 22.800 segély és 12.200 családi pótlék. Tegnap a végrehajtó inkasszót tett a folyószámlára,  így egy fillér nélkül maradtunk. A házunk eladhatatlan itt ebben a faluban. Önkormányzati segítség nulla. Rokonaink már nincsenek. Az eszközkezelő velünk nem köt szerződést, mert 2 lakásos az ingatlan.  A szülők jöttek volna velünk, de mire lezajlott a vétel, mindketten meghaltak.  Már ötletem sincs, mit tegyék. Köszönöm, hogy elolvasták.

-          Én erőmön felül fizettem. A közös költséggel voltam elmaradva, telefonomat kikapcsolták, azóta sincs visszakapcsolva, nem tudtam megfizetni az egészséges kajákat, zöldséget, gyümölcsöt. A gyerekeink szegénységtudatban nőnek fel. Csupán azért, mert a bankok nem az eredeti szerződés szerinti havi összegeket követelik rajtunk évek óta.

-          10 milliót vettem fel, 5milliót befizettem, 11,5 millió tartozást hoztak ki!

-          Árfolyamgát, megint egy újabb átverés. Fizetünk megint a semmiért, hogy azután két- három év múlva az utcára kerüljünk. Kezdhetjük megint a hajrát. Tisztességes megoldást várunk!

-          Marad a per! Ha harc, hát legyen harc, úgysem adom fel, mert nem veszthetek semmit. Ők viszont igen.

-          Az is megoldás lett volna, ha már az elején a bajnak visszaállítják azt, hogy minden adós a kezdetekkor felvett árfolyamon fizesse tovább a hitelét.

-          Bár úgy gondolom, hogy a devizahitelekkel csaltak a bankok az extra profit érdekében, a felvett hitelt vissza kell fizetni! Az én javaslatom az, hogy minden devizahiteles azon az árfolyamon fizessen, amelyiken elkezdett törleszteni!

-          Méltányos igényünk, hogy ezek a hitelek a felvett Forint összeg alapján, méltányos kamattal legyenek elszámolva. Akiknek pedig elvették a házát, méltányos kártérítés jár, Répássy úr!

-          A megoldás az eredeti árfolyamon való elszámolás a hitel kezdetétől fogva. Valamint kártérítés az adósoknak ez elrontott évekért, tönkrement családokért, öngyilkosságba menekült emberekért.

-          Kiterjesztett árfolyamgát? Viccnek is rossz! Újabb porhintés!

-          Árfolyamgát=nesze semmi, fogd meg jól!

-          Hány embernek kell meghalnia még a kormány gyávasága miatt?! Eladható árunak nézik ezek a devizahitelest?

-          Jaj, ne! Ne segítsenek, ne mentsenek meg! Csak tegyék a dolgukat végre! Hozzanak tisztességes törvényt!

-          Mindenki feleljen a tetteiért! A bankok is! Milyen világban élünk? Annak, akinek pénze van, és ez által hatalma, bármit megtehet bárkivel?

-          Pár hónapja Orbán is kimondta, hogy a devizahitel hibás termék, mégsem történt semmi!

-          Szerintem sok szavazatot veszít a Kormány (köztük az enyémet is), ha nem oldja meg ezt a nagy problémát! +++

Kiadta: MSZF SZK

+36 30 5927371

www.mszfszk.hu

www.hitelkarosultakert.hu